Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet webshop søger gode råd

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars

Du må ikke glemme konverteringsoptimering, altså at få flere af de besøgende til at købe noget. Kan man blot hæve konverteringsraten få procent er der ofte mange penge at hente.

F.eks. kan du se på om dit 6 steps checkout flow kunne minimeres. Det kunne også være mere beskrivende produkttekster, eller små designændringer som eksempelvis en anden farve til priskasserne.

Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Andalumedia Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lige et lille tip:

På http://www.lampewebshoppen.dk/dk/produkter/pendler/sailor-sp1-d29/ foreksempel har du en H1 header der siger: "SAILOR SP1 D29 - BØRSTET STÅL" - Ifølge google adwords keyword tool er der lige præcis 0 søgninger på denne "longtail" om måneden.

Til sammenligning er der 210 eksakte søgninger på frasen "pendel lampe".

Måske du skulle overveje at være mindre "teknisk" i din beskrivelse af produkterne og istedet tænke ind i, hvad kunderne kunne finde på, at søge efter, hvis de manglede, lige præcis dit produkt.

Foreks. kunne man ændre din H1 til: "Pendel lampe i rustfrit stål - Lækker pendel lampe!" 

Første <p> derefter kunne så køre noget ala "Denne pendel lampe i rustfrit stål, er lavet med en lækker Cup metalramme, der er emaljeret i hvid indvendig...".

Kan du se formålet i det? ;-)

Skriv et naturligt sprog, lavet til mennesker. Pas på med at gå "teknik" amok, med keyword density osv. bare husk at lave fornuftige beskrivelser, der hjælper brugeren.

Lad også være med at lade dig skræmme af, om der er 10K eller 400K resultater på præcis den frase du forsøger at ramme. Self. er det nemmere at ramme 1-3 pladsen med 10K, men jeg ser tit, at en helt ny side ranker fornuftigt på "svære" placeringer, alene fordi artiklen er mere indholdstung og ikke lige så "teknisk" eller "dataark" agtig som de andre results.

Håber du kan bruge dette til noget og held og lykke med webshoppen ;-)

Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Andalumedia Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Damn Kent beat me to it....

Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Lampewebshoppen.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for den gode feedback - det er fedt at opleve så konstruktiv kritik på et online forum Big Smile

Jeg er pt. i fuld gang med at få klargjort kampagner via. parner-ads, de har været meget hjælpsomme indtil nu.

Der er heller ingen tvivl om at der skal kigges på de andre ting der bliver nævnt.

Med venlig hilsen

Lars Bertelsen

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

SEO kommer du ikke udenom, for hvis den ikke er synlig, så kan det være ligemeget. Jeg vil dog ikke kaster flere millioner efter en masse SEO folk i starten, men du skal i hvert fald sørge for at de basale er iorden.

En måde at blive synlig på er f.eks. via adwords, men alt efter hvilket segment man bevæger sig i, kan det godt blive for dyr en løsning.

Annoncer på facebook duer ikke alene, det skal bakkes op af en facebookside før du har en chance. En ting der dog er altafgørende her er, at hvis du opretter en facebook side, så skal du bruge den aktivt, det har en negativ effekt at lade den være passiv.

Hvis du skal have annoncer på div magasinportaler skal du sørge for at du betaler per klik eller konvertering, ikke per visning.

Jeg ville derudover få oprettet mig en google+ side, og sørge for at holde den aktiv. Denne side ville jeg efter bedste evne linke til din webshop mht. indhold og auther, det vil påvirke din placering i google.

En "gratis" mulighed er, at deltage i div fora, hvor du kan bidrage med indhold osv... og i din signatur referere til din shop. Grunden til at gratis er i "" er, at det tager noget tid at udføre det, så med mindre din tid er gratis, så koster det lidt.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)