Hej Lars Du må ikke glemme konverteringsoptimering, altså at få flere af de besøgende til at købe noget. Kan man blot hæve konverteringsraten få procent er der ofte mange penge at hente. F.eks. kan du se på om dit 6 steps checkout flow kunne minimeres. Det kunne også være mere beskrivende produkttekster, eller små designændringer som eksempelvis en anden farve til priskasserne. |
Lige et lille tip:
På http://www.lampewebshoppen.dk/dk/produkter/pendler/sailor-sp1-d29/ foreksempel har du en H1 header der siger: "SAILOR SP1 D29 - BØRSTET STÅL" - Ifølge google adwords keyword tool er der lige præcis 0 søgninger på denne "longtail" om måneden.
Til sammenligning er der 210 eksakte søgninger på frasen "pendel lampe".
Måske du skulle overveje at være mindre "teknisk" i din beskrivelse af produkterne og istedet tænke ind i, hvad kunderne kunne finde på, at søge efter, hvis de manglede, lige præcis dit produkt.
Foreks. kunne man ændre din H1 til: "Pendel lampe i rustfrit stål - Lækker pendel lampe!"
Første <p> derefter kunne så køre noget ala "Denne pendel lampe i rustfrit stål, er lavet med en lækker Cup metalramme, der er emaljeret i hvid indvendig...".
Kan du se formålet i det? ;-)
Skriv et naturligt sprog, lavet til mennesker. Pas på med at gå "teknik" amok, med keyword density osv. bare husk at lave fornuftige beskrivelser, der hjælper brugeren.
Lad også være med at lade dig skræmme af, om der er 10K eller 400K resultater på præcis den frase du forsøger at ramme. Self. er det nemmere at ramme 1-3 pladsen med 10K, men jeg ser tit, at en helt ny side ranker fornuftigt på "svære" placeringer, alene fordi artiklen er mere indholdstung og ikke lige så "teknisk" eller "dataark" agtig som de andre results.
Håber du kan bruge dette til noget og held og lykke med webshoppen ;-)