Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette vedr. afskrivninger korrekt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en hjemmeside hvor jeg har købt nyt design, backend mv. for 25.000,- (i 2012)

Min bogholder fotæller at det ikke kan trækkes fra før i år, da det er over 12.500,-.

Jeg forstår bare ikke man INTET kan trække fra i det år man investere.

Dertil kommer at en anden fortæller mig at når det er design mv. skal det ikke lægges som afskrivninger, men blot trækkes fra som en alm. post.

Jeg kan ikke finde hovede og hale i det, så håber der er en her der kan bringe lys over sagen. På forhånd tak..

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vietnam Rejser - Kenneth:

Jeg har en hjemmeside hvor jeg har købt nyt design, backend mv. for 25.000,- (i 2012)

Min bogholder fotæller at det ikke kan trækkes fra før i år, da det er over 12.500,-.

Jeg forstår bare ikke man INTET kan trække fra i det år man investere.

Dertil kommer at en anden fortæller mig at når det er design mv. skal det ikke lægges som afskrivninger, men blot trækkes fra som en alm. post.

Jeg kan ikke finde hovede og hale i det, så håber der er en her der kan bringe lys over sagen. På forhånd tak..

Hej Kenneth

Måske din bogholder skal holde sig til bogholderiStick out tongue

Hvis din såkaldte investering i nyt design m.v. af hjemmeside har en levetid på mindre end 3 år, så er det en driftsomkostning med fuld fradragsret.

Hvis levetiden er mere end 3 år, så skal investeringen aktiveres, hvorefter denne kan afskrives med lige store dele over 7 år, d.v.s. en 1/7 i afskrivning pr. år.

Som jeg opfatter det, så er der fuld fradragsret for omkostningen allerede i år 2012.

Tonny

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der flere der har samme holdning?

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Jeg er enig med Tonny i at du kan fratrække hele beløbet i 2012 Smile

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Min venlige bogholder beder mig nævne hans forklaring på hvorfor han mener det skal afskrives over 7 år.

1. Købet er foretaget sidst i december, hvorfor man ikke afskriver i år
2. Beløbets størrelse
3. Forventet forbrugstid kan være længere end 3 år

Er i stadig af samme holdning?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Vietnam Rejser - Kenneth:

Min venlige bogholder beder mig nævne hans forklaring på hvorfor han mener det skal afskrives over 7 år.

1. Købet er foretaget sidst i december, hvorfor man ikke afskriver i år

Ikke korret - Hvis erhvervelsen er sket og taget i brug i december, så kan der afskrives 1/7 for dette indkomstår.

Vietnam Rejser - Kenneth:
2. Beløbets størrelse

Har ingen betydning i forbindelse med vurderingen af levetiden - Hvis levetiden er mindre end 3 år, så er der fuldt fradrag

Vietnam Rejser - Kenneth:
3. Forventet forbrugstid kan være længere end 3 år

Hmmm..., hvis vurdering er dette? Normalt er immaterielle rettigheder, hjemmesider m.v. og software, netop kendetegnet ved den relative korte levetid. Så jeg vil da også forvente, at din erhvervelse vil blive ændret/opgraderet flere gange indenfor de næste 3 år.

Du kan eventuelt læse mere fra SKAT

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2083994&vId=206519&search=afskrivning%A4rettigheder

Tonny

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Tak for dit svar. 

Ja det er korrekt at der vil komme ændringer til sitet/design løbende.

Hvad mener du så, kan jeg trække 1/7 fra, eller det hele?

Venligst Kenneth

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vietnam Rejser - Kenneth:

Hej Tonny

Tak for dit svar. 

Ja det er korrekt at der vil komme ændringer til sitet/design løbende.

Hvad mener du så, kan jeg trække 1/7 fra, eller det hele?

Venligst Kenneth

Jeg ville betragte det som fuldt fradragsberettiget i anskaffelsesåretCool

Iøvrigt er betragtningen til grænsen for småanskaffelser på kr. 12.300 slet ikke aktuel i relation til afskrivningslovens § 40, idet der her et tale om levetidsafskrivninger, hvilket betyder, at der foretages lige store afskrivninger hvert år.

Tonny

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)