Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fremlæggelse af ide(HURTIG :) )

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jeg kan se her inde på amino at i har styr på det hele så håber jeg kan hente noget hjælp til vedrørende fremlæggelse af min ide,

jeg skal ud til nogen her i næste uge fremlægge min ide jeg har fået dem til at skrive under på en hemmeligholdelsesaftale, (men skal siges jeg håber jeg har lavet den rigtig, bare en jeg har fundet på nettet så redigerede den lille smule)
når men mit spørgsmål lyder således,

1. hvor meget kan jeg snakke om før det for risikabelt for de stadig kan tage ideen og fuske med hemmeligholdelsesaftale.

2. hvordan skal fremlæggelsen forgå, da jeg ingen demo version har i nu.

3. er der nogen trin man kan følge uden at man behøves hele tiden at tænke på at man har sagt for meget

har nemmelig prøvet med min sidste ide at den blev taget fra mig, det er så en lang historie med kommune medarbejder og iværksætter som synes at min ide var lidt for god til at de kunne holde fingerne fra den.

tak for du har læst dette indlæg håber i kan hjælpe mig hurtigst mulig

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej redstaing

redstaing:
1. hvor meget kan jeg snakke om før det for risikabelt for de stadig kan tage ideen og fuske med hemmeligholdelsesaftale.

Jeg tror ikke de vil fuske med den hemmeligholdelses aftale som i har. Det ville da virke absurd i mine øre, så det tror jeg ikke du skal være bange for. Når man har en aftale - så har man en aftale. Du fyre den bare løs med de mest nødvendige ting du mener der skal siges om det, og hvis de stiller spørgsmål, så svar på dem :)! 

redstaing:
2. hvordan skal fremlæggelsen forgå, da jeg ingen demo version har i nu.

Du kunne eventuelt lave en powerpoint som beskrev det, få lavet en måske så den ser rigtig professionel ud - så det viser du virkelig vil det her. og ellers bare fyr op for talegaverne.

redstaing:
3. er der nogen trin man kan følge uden at man behøves hele tiden at tænke på at man har sagt for meget

Igen så tror jeg ikke du skal være bange for det..

Hvis de så endelig tager den, så tag dem som en konkurrent, du ved jo hvordan det skal styres, de ved kun hvad ideen er ! :) 

Giv den gas! 

Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ja men frygten er der stadig

desværre har jeg ikke den store taler gave sendt til mig :D

kan sagtens snakke lidt men de har mange penge og lege med har de iden fra mig kan de jo bare gå ud og finde nogen der kan lave iden til virkelighed

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

redstaing:
1. hvor meget kan jeg snakke om før det for risikabelt for de stadig kan tage ideen og fuske med hemmeligholdelsesaftale.

Hvis de er uhæderlige mennesker, som vil stjæle din idé, så stjæler de den. Det er ikke muligt at gardere sig mod den risiko.
Din fordel er til gengæld, at din idé formentlig i et eller andet omfang kræver en viden og erfaring, som du har - det var det, der gav dig ideen i første omgang. Den viden har dine investorer behov for at beholde i projektet. Det betyder, at de ikke har interesse i at snyde dig.
Så være totalt åben. Så har du størst chance for at finde den rigtig partner.

redstaing:
2. hvordan skal fremlæggelsen forgå, da jeg ingen demo version har i nu.
 

Du skal så præcist som muligt fremlægge, hvad ideen går ud på, hvad man kan tjene på den på kort og langt sigt, hvad risikoen er, og hvordan risikoen fordeles mellem dig og dem. Formen er ligegyldig, når bare budskabet er 100% klart.

redstaing:
3. er der nogen trin man kan følge uden at man behøves hele tiden at tænke på at man har sagt for meget

Start med at lade dem vinde din tillid.
Vid præcis hvem de er, hvad de har lavet før, hvordan deres værdier er.
Hvis du stoler på dem - så fortæl løs.
Hvis du ikke stoler på dem, så sig tak for deres tid, uden at vise noget frem.
Og sørg så for, at der er en klar plads til dig selv i projektet - en plads, hvor du bliver uundværlig - i hvert fald i udviklingsperioden.

God vind med det.
Det er ikke så farligt som det føles.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for svaret.

men min problem er det kun min ide der er min altså nogen kan dog godt udvikle den hvis de bare har samme ider som jeg har.

det er det der gør at jeg ikke tør stå på begge ben.

har fået et ordenlig omgang sidst jeg havde en ide, som man siger 2 ide er altid bedre end den første så vil bare ikke miste den her :)

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

I en verden som vi lever i idag bliver man nød til at tage nogle chancer. 

Så nu går du ud, også fortæller du dem hvad din ide er. Giv den gas, vær en som har nogle stærke ambitioner! Hvis de virkelig har så mange penge som du siger, så vil jeg da nærmest sige de ikke er uhæderlig - men derimod loyale overfor dig :) 

Go make some Entrepreneur proud!

Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ved hvor du kommer fra. Har du opsøgt opfinder. Og sparret med dem om din ide`?

Jeg har selv flere gange haft kontakt med dem...

hvor henne i Landet befinder du dig?.

june

Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

det godt at få lidt opbagning ind i mellem :)

de får mange ider på bordet jeg stoler på min ide er meget bedre end deres.

håber bare de ekstre kryderiger jeg har lagt oven på er det der skal til.

men er der ikke en slags plan man kan følge til fremlæggelsen af ideen.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

redstaing:
men min problem er det kun min ide der er min altså nogen kan dog godt udvikle den hvis de bare har samme ider som jeg har.

Du kan beholde den i din skuffe og ikke få den realiseret.
Eller du kan fortælle den og have en chance for at få den realiseret.

Det første er risikofrit, gratis og uden profit.
Det sidste indebærer en risiko, koster noget arbejde, og giver muligheden for profit.

Det er dig, der vælger.

Hans 

Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for tiden hans jeg tror sku jeg skal bare ud og vise det sker der sker det. sker det ikke nå så det bare det

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)