Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startup affilliate - nogle gode råd?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag venlige mennesker

Tør jeg spørge om der er nogle mennesker derude der kan rådgive mig lidt i Affiliate marketing junglen?
Jeg har ikke behov for at få at vide at; 'det er vildt svært', og 'det tager vildt lang tid', og 'du skal bruge MINDST 8-9 timer om dagen i 3.000 år før det giver penge' - etc. etc. Smile
Alt det ved jeg godt og har indstillet mig på at bygge op over lang tid og at der tager sin tid at bygge det op og at man skal få erfaringen mens man skriver etc. etc.

MEN - det skader jo aldrig at spørge til andres erfaring og måske på den konto komme til at spare lidt tid (og måske også lidt penge). Noget af det jeg kunne tænke mig at vide er;

1) Kan det betale sig at starte med at skrive på dansk (og så måske få et oversættelsesberau til at oversætte til korrekt engelsk og måske udvalgte skandinaviske sprog)
- Hvis det KAN betale sig at få oversat, er der så én der kan anbefale et godt, effektivt og billigt oversættelsesbureau?

2) Hvilke affiliate networks har i erfaring med er de bedste - danske som udenlandske?

3) Er der nogle grundlæggende SEO-teknikker man kan benytte for at få den fornødne trafik. (Og ja - jeg ved godt det er en hel videnskab og det er en hel industri i sig selv, så det var bare ønsket om lidt generel viden. Måske et link til en Youtube 'howto' video du har været glad for eller deslignende.)

4) I hvor høj grad skal man i 2013 inkorporere tanken om Affiliate marketing med de Sociale Medier - hvor integreret er de 2 ting og bliver de mere mudret ind i hinanden?

5) Jeg kan se der er masser af 'services' derude, hvor man kan få guest-blogs, skribenter, free advice etc. etc. Jeg kan ikke som newbie gennemskue hvad der er godt og skidt. Kan du sige mig nogle generelle regler at gå ud fra. (Udover at; "TILLYKKE - du har vundet i lotteriet du ikke har deltaget i og du har 15.000.000 dollars til gode - du skal bare opgive dit kontonummer og så overfører vi pengene" - IKKE er en god idé at deltage i)

6) Generel viden (Udover "Det er vildt svært og det tager vildt lang tid")Big Smile

På forhånd tak :)

// Brokop

http://brokop.com/

Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Andalumedia Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

- "Det er vildt svært og tager vildt lang tid."

Spøg til side, mine fem cent om affiliate får du her:

* Gå efter longtailsøgninger på specifikke produkter(Køb billige nike sokker, frem for billige sokker eks.)

* Lav kun artikler med KW's du har researched på

* Hvis siden ikke giver nok dollars i forhold til tid, drop den og gå videre

* Elsk ingen af dine sider, betragt dem som værktøj til at tjene penge(Ellers kommer man tit, til at beholde taberne, da det nogle gange er dem man synes er sjovest at skrive på)

* Stol ikke på Adwords KW tools trafikestimering

* Brug ubersuggest.org, til at finde longtails

Bare mine råd, bemærk jeg er laaangt fra expert på området.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Fra  DJroom.dk Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Af ren nysgerrighed, hvad er så din motivation for at lave en affiliate side? Penge? Der er mange måder at tjene penge på. Vil du skabe ægte kvalitativt indhold? Så gå efter det, istedet for at have affiliate og håndører som hovedmål. Det skal nok komme i sidste ende.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår lysten til rigtig rigtig mange af disse startups, udover at det skulle være "nemt" tjente lommepenge. Jeg har svært ved at forstå hvor passionen ligger - så hvis du kan gøre mig klogere på det, er du meget velkommen :)

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Affiliate Girl

Mange tak for dit svar :)

Lige et enkelt (nok dumt) spørgsmål: "Hvad er KW" ?

// Brokop

http://brokop.com/

Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Andalumedia Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

KeyWords

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Det hænger egentlig sammen med interviewet af 14-årige Simon Mørch. (Nu må han så være sytten.)
(Og ja - jeg er godt klar over at det er 3 år siden og der er sket meget siden dengang. Men det ligner ikke at branchen er død - den er mere trimmet, ligner det.)

Han blev spurgt om hvad han ville gøre hvis han skulle bygge fra bunden igen og hans svar var affiliate marketing - og så bygge derfra. Jeg tror på det er en god erfaringsbase at bygge fra, hvis man skal gøre sig forhåbninger om at forstå online salg, marketing, SEO og alt det andet. Jeg er ikke Newbie iværksætter og jeg er ikke newbie på marketing. Så jeg har nogle grundlæggende ting på plads, men hele online salg-tingen har jeg ikke inde under huden endnu, men det vil jeg gerne have. Mest fordi jeg synes det er spændende.

Og så tænkte jeg; 'hey - det giver mening.'Jeg har altid skrevet og været passioneret omkring det - og så kunne man ligeså godt have en planlagt strategi for at finde noget indtjening på det."

// Brokop

http://brokop.com/

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak AffiliateGirl Smile

(Brokop = Nooob) Embarrassed

http://brokop.com/

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brokop

 

Jeg tror du skal starte med at udfordre dig selv på det danske marked. Lige så snart du kommer ud over landegrænsen, og begynder at skrive på engelsk, millioner af konkurrenter. I Danmark er det stadig (efter min mening) nemt at finde sig en niche at skrive om.

Jeg må indrømme at min motivation til at gå ind i AdSense- og affiliate-sider også er at tjene penge - Jeg tror de færreste i dag har lyst til at sidde og bruge tid og hjerte på at lave noget, der ikke lønner sig i sidste ende. MEN. Indskrænk de områder du skriver, til kun at handle om nogle ting du interesserer dig lidt for. Ellers går du død i processen. Gør derfor klart med dig selv, HVAD der interesserer dig.

Når du har fundet ud af hvad du interesserer dig for, og hvad du synes kunne være sjovt at bruge en masse tid på at beskæftige dig med, så kan du begynde at lave research gennem Google Adwords' Søgeordsværktøj (Keyword tool), hvor du forsøger dig med nogle forskellige søgeord, du kunne forestille dig kunne være relevante for de artikler du kommer til at skrive. Lav også søgningen på Google, for at se hvilke søgeresultater du evt. kommer til at konkurrere imod.

 

LESS IS MORE

Når du går i gang med dit projekt, så husk at gøre den enkel, så det bliver nemmere at lave fokus-indhold - gør dig klart hvad du ønsker at folk skal se når de lander på en af dine sider, og markér vigtige elementer med fed skrift.

Er du en enkelt-person der laver siden, så link den med din Google+ profil, og gør lidt ud af at vise hvem du er - det vækker tillid hos folk.

God fornøjelse! :)

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Thomas

Tak for dit svar. Der findes jo et hav af Affiliate Networks på engelsk. Findes der også et dansk - ved du det?

/ Brokop

http://brokop.com/

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

http://brokop.com/

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)