Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du overvejet Bitcoins som en forretningsmodel?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange har efterhånden hørte om den nye digitale valuta Bitcoins (ellers læs enten min egen forklaring, eller ForSejt.dk's). Som iværksætter er det helt vildt spændende af flere årsager, og jeg undrer mig at der ikke har været mere snak på Amino om teknologien. Når jeg læser sites som TechCrunch lader det til at Bitcoins summer helt ekstremt i Silicon Valley, og selv VC's snakker meget om det (læs evt. http://techcrunch.com/2013/04/29/chris-dixon-plans-on-investing-in-more-bitcoin-startups-says-more-entrepreneurs-are-getting-involved/ ).

Mit formål med denne tråd er derfor at høre: Hvad tænker du om Bitcoins som en forretningsmulighed? Kunne du forestille dig at lave en forretning der baserer sig på Bitcoins?

Lidt tekst om Bitcoin:

Fordelene ved Bitcoins:

  • Meget lave gebyrer ved overførsler (ingen procentmæssig gebyr)
  • Alle kan sætte en Bitcoin konto op og modtage penge indenfor 2 minutter
  • Du kan sende penge på tværs af landegrænser
  • Penge kan ikke indfryses / låses af banker
  • Perfekt til at handle bruger -> webshop, fordi pengene overførses med det samme, det er nemt at sætte op som en webshop (DIPS eller BitPay) og de små gebyrer
  • Der er maksimalt 21 millioner Bitcoins, og tror man på teknologien, er det en mulig investering der kan blive ekstremt meget værd
Det spændende som iværksætter:
Selve økosystemet om Bitcoins er meget småt. Prøv selv at søg på ting som "Køb Bitcoins", "Hvad er Bitcoins", "Køb ting med Bitcoins", "Køb iPad for Bitcoins"
Google - og prøv derefter på engelsk, tysk eller fransk. Tomt, ikke?
Der er meget få startups, og mange af de sites der dominerer er meget uprofessionelle websites. Uden at sige for meget, så har mit lille hyggesite BtcGlobe.com haft overraskende meget aktivitet og indtægt (og jeg mener - se sitet - det er ikke ligefrem vanvittigt imponerende).
Hvad kan du bygge som iværksætter?:
  • Nyhedssites
  • Steder man kan købe Bitcoins. Lige nu er der kun 2 sites i Skandinavien: BitcoinNordic og min egen lille hyggeside
  • Teknologier til at sende penge imellem to telefoner / terminaler til butikker
  • Et website der konverterer ens løn til Bitcoins
  • Et site der kan betale regninger for en igennem Bitcoins
  • Elance.com / Guru.com der bruger Bitcoins
  • ???
Hvad tænker du om Bitcoins som en forretningsmulighed? Kunne du forestille dig at lave en forretning der baserer sig på Bitcoins?
(Og har du tanker om et projekt, så skriver du bare privat her på siden ;-) )

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har jeg og har overvejet at starte et bitcoin trading site, men ved ikke lige hvordan jeg skal gøre det i praksis.

En af de største foredele jeg kan se for mange der har forretninger online er netop at pengene ikke bliver frosset som paypal f.eks. kan finde på.

Har faktisk siddet og kigget lidt på at handle i bitcoin ligesom en gængs valuta. Det kunne også være en ret sjov ide.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk der bruger 'betting' sites som bitcoin-24.com fik sig lidt af en overraskelse :P - ejerens konto blev lukket i et godt stykke tid, og en del af har mistet penge på det :D

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :
@lucas alle penge er netop blevet frigivet igen af bitcoin-24

Ot

Ja trader selv i bitcoins, samt har sat det op som betalings mulighed på nogen sites og flere følger med snart, udover det er LTC også rigtig spændene !

Daytrading i virtuelle coins såsom LTC og BTC er rigtig spændene i tiden, da svingningerne i kurserne kan gøre det til en meget god forretning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

I hvad for en verden kan du lave en bitcoin pung, betale for bitcoins og modtage dem på 2 min? 

Of hvad taler du om at bitcoins bliver overført med det samme? Der kan gå op til 48 timer men normalt er 1-2 timer :) 

Så skal man måske kigger på Litecoins hvor du kan få dem overført og bekræftet i løbet af 12.5 min. Eller Chinacoins hvor du kan gøre det i løbet af 6 min (lige for tiden under 1 min). Eller Feathercoin som også er lidt hurtigere end Litecoins. Så har vi Devcoins som også er rimlig hurtige og hvor de fleste gebyr går til kunster og folk der laver open source produkter. Også forfatter kan blive betalt i Devcoins. 

Men Bitcoins og Litecoins er de bedste og nok også dem vi kommer til at høre/se mest 

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er vildt spændende og der kan ligge store muligheder jf. de indlysende fordele, som du selv opremser. Jeg er altså overordnet positivt stemt og vil gerne selv modtage bitcoin for de fleste af de mindre transaktioner, jeg deltager i og havde jeg en webshop, ville jeg sætte det op som en mulighed. 

Der er dog også nogle uløste problemer med sådan et coinsystem, som kun tiden vil vise om systemet kan takle, uden at den nødvendige tillid forsvinder - nogle af dem er følgende, som jeg ser dem:

Der er ekstem meget hype og spekulation i valutaen og det har fået den til at stige utroligt hurtigt. I marts kostede den 33$ og en måned senere 190$ og inden for en enkelt dag kan udsvingende også være volsomme fx. har kursen i dag svinget mellem 107 og 140$ - Hvordan vil man basere en seriøs forretning på så volatibel en valuta (med mindre det er en bitcoinsspekulationsforretning)?

Hvad sker der, hvis fx. de store globale finansaktører for alvor begynder at spekulere i eller imod valutaen? Idag er værdien af den samlede mængde bitcoin ca. 7 milliarder (det må blive et cirkatal med de enorme udsving) og det er jo småpenge for dem - Valutaen er jo grundliggende en trussel mod de traditionelle banker forretningsmodel for pengeoverførsler (eller også en stor spekulativ mulighed for fx. Goldmann Sach) - Det er vel naivt at forstille sig, at bankerne bare vil se passivt til, at et markedet forsvinder?

Holder grundtanken om anonyme pengetransaktioner, hvis/når de første sager om bitcointransaktioner hvor varen er fx. narko, våben osv. dukker op? - Så vidt jeg har forstået, så arbejdes der på højeste globale politiske niveau for at få en lovgivning på plads, der skal være med til at regulere fænomenet, inden det breder sig for meget - og ingen ved i dag hvordan den lovgivning/regulering kommer til at se ud?

Bitcoin er firstmowere på området og har dermed en indlysende fordel og forspring, men hvad sker der når/hvis andre internet valutaer får succes? - Bitcoin i dag, en anden coin i morgen?

Der har været tilfælde af tyveri, hvor netop anonymiteten har gort det umuligt at spore tyvene - Hvordan vil man tacle det problem, som man må forvente kan stige betragtligt, især hvis valutaen bliver ved med at stige i værdi?

Det her er bare nogle få af de problematikker, jeg ser med fænomenen og selvom jeg som nævnt er overvejende positiv, så vil jeg anbefale en forsigtig strategi - Jeg har flere ideer til bitcoins business, men dem vil jeg holde for mig selv foreløbig (eller kun diskutere i personlige mails med seriøse aktører) og de bliver først iværksat den dag, valutaen for alvor får det blå stempel og det gør den i min øje først, hvis/når en stor anerkendt global aktør inden for handel, web eller bank begynder at bruge valutaen - Indtil da er det mest spekulation (og en potentiel bobbel), som både kan ende med at gøre dig styrtende rig eller at koste dig kassen.

Med venlig hilsen

teddy 

 

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 02:41
Hvor mange stjerner giver du? :

teddy12:
hvor varen er fx. narko, våben osv. dukker op?

Hvis du søger lidt rundt på nettet, vil du kunne se at bitcoins netop har været betalingsmiddel for disse varer+mange flere som man knapt kan tro sælges i internettes afkroge. Det har stået på i et par år.

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke

Det har jeg set (og det burde jeg have nævnt), men til min viden har det kun været i småtingafdelingen og ikke noget stort og organiseret? - Jeg tror ikke man kan undgå transaktioner af skummel karakter på nettet, uanset hvilket valuta eller transauktionsmodel, man anvender (real eller vitual) - men det er også bare nævnt som en potentiel trussel, som på nul komma fem kan få valutaen til at implodere, modsat almindelig valuta/penge, der ikke mister værdi fordi narkobaroner og våbenhandlere også bruger dem. 

Men opdater mig endelig, hvis problemet er mere omfattende end jeg ved/forestiller mig.

Hilsen

Teddy

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Ejsing:

@lucas alle penge er netop blevet frigivet igen af bitcoin-24

Jeg har 3 kollegaer der mistede hele deres deposit (De lavede en deposit 4 dage før det lukkede).

Men ja ellers virker siden igen, og er godt igang med mit money making :P

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Deltager lige i diskussionen senere. Jeg måtte dog lige svare på denne.

GhostDK:

I hvad for en verden kan du lave en bitcoin pung, betale for bitcoins og modtage dem på 2 min? 

Of hvad taler du om at bitcoins bliver overført med det samme? Der kan gå op til 48 timer men normalt er 1-2 timer :) 

Så skal man måske kigger på Litecoins hvor du kan få dem overført og bekræftet i løbet af 12.5 min. Eller Chinacoins hvor du kan gøre det i løbet af 6 min (lige for tiden under 1 min). Eller Feathercoin som også er lidt hurtigere end Litecoins. Så har vi Devcoins som også er rimlig hurtige og hvor de fleste gebyr går til kunster og folk der laver open source produkter. Også forfatter kan blive betalt i Devcoins. 

Men Bitcoins og Litecoins er de bedste og nok også dem vi kommer til at høre/se mest 

Hvis du ikke kan gøre det på under 2 minutter inde på CoinBase.com, så undrer jeg mig en del ;-)

Hastigheden af transaktionerne: Det handler om dine typer af transaktioner. Spammer du ikke systemet og køber produkter der er mere end ~50-100 DKK værd, så synes jeg normalt min transaktion kommer igennem på nogle få minutter. De "6 confirmations" kan så godt tage en times tid, indrømmet.

I går flyttede jeg 5 Bitcoins med 0 BTC fee, som var til rådighed på 2 min.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)