Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på fotoavisen.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har længe savnet en ordentlig dansk webside til handel med brugt fotoudstyr, hvor det hele er samlet og hvor man nemt kan søge på specifikke kriterier og kun få præsenteret det udstyr der er relevant for ens søgning.


Jeg har derfor lavet fotoavisen.dk, som jeg håber kan gøre det nemmere for fotointeresserede at handle brugt fotoudstyr - og nemmere for fotografer at komme af med det gamle udstyr når der købes nyt.

Jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer til siden? Hvad synes i?

Mvh

Martin


Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første jeg tænker i forhold til brugervenligheden, er at det ville være rart hvis man har mulighed for at kunne sortere annoncerne... Fx. efter pris :-)

- Alexander Larsen

Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig - og det står også på vores meget lange todo liste over ting der skal laves på siden :-) Men jeg vil sørge for at få den opprioriteret.

Tak for din feedback

Fra Odense
Tilmeldt 11. May 13
Indlæg ialt: 27
Fra  OnkelBillig.dk Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes den mangler lidt farve. Synes det er lidt tungt at kigge på. Held og lykke! :)

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes siden ser rigtig fin ud.

Og m.h.t. sortering - så kan man da sorterer på pris v.h.a. skyderne.... under "pris" - og det fungerer fint.

Jeg savner dog at kunne vælge forhandlerannoncer fra. Hvis jeg leder efter brugt udstyr - er det nok fordi jeg vil finde noget billigt - og så er det lidt irriterende med alle forhandlerannoncerne til nypris.

Så faldt jeg lige over type-kriterierne under objektiver: "andet" - "makro" og "normal" - og tænker så - hvad er et "normal-objektiv" - er det et med fast brændvide ?
"Fast brændvide" - "zoom" - "makro" og "andet" kunne måske være relevant..

Under "sælger information" - kunne en mailadresse være godt.

Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input

@Dirch: God point med at kunne vælge forhandler annoncer fra - det er noteret på vores todo liste. Og ja, måske skal vi gentænkte type kategorierne til objektiverne - tak for dit forslag.

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa! 

Fint initiativ ;)

Jeg synes - ligesom de andre - at der skal lidt flere farver på siden. Udover dette, skal der som tidligere nævnt også være en sorteringsfunktion mht pris, dato osv. 

Jeg synes umiddelbart, at der er for mange links i footeren. Derudover skal/bør der oprettes en søgefunktion, hvor man selv kan indtaste søgeord.

Du kan evt. lave en google plus side - det har to gode funktioner: 

Først og fremmest kommer der flere og flere fotografer på google plus. Udover dette, kan det hjælpe dig med nogle bedre placeringer i søgeresultaterne :D

Men held og lykke med siden!

Jeg synes, at det er en god idé ;)

Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine input Anders, dem vil jeg tage med i det videre arbejde.

Der er faktisk en søgefunktion hvor man selv kan søge, men måske den ikke er synlig nok. Under søgeparametrene ude til venstre er der en boks der hedder "Søgeord" hvor man kan søge på fritekst.

Mvh

Martin

fotoavisen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Allerførst: Det er en flot hjemmeside, som præsenterer sig. Punktum.

Jeg savner et foto af det, som det hele handler om: Kameraer! Kan du ikke putte et lille foto af et kamera op til højre i det sorte banner? Jeg ved godt, det ikke er et "rigtigt" banner, men det ligner.

I logoet står der "handel med brugt udstyr". Det ville jeg slette fra logoet, og flytte ned som en hovedoverskrift for siden. Årsag: SEO. Det er nøgleord, og på blot 4 ord forklarer I, hvad det hele handler om: Handel med brugt udstyr. Men ikke bare udstyr. Der skal stå fotoudstyr, kameraudstyr eller andet aht. søgemaskinerne. Det skal stå øverst med overskrift-tags <h1> eller andet.

Jeg lægger mærke til de to ydmyge links til højre: Opret bruger og login. Jeg tror, du skal gøre dem til rigtige knapper og forstørre dem, fordi det er call-to-action til folk, der kommer ind på siden. Du kan evt. placere dem ovre i venstrepanelet under "Se brugt tilbehør".

Fint at du allerede har en favicon (kameraet i fanebladet).

Er siden lavet med responsive design? Det virker ikke sådan. Hvis du vil have mobil-folket med, skal du nok tænke på dette.

I footeren er jeg lidt skuffet over, at der står "Om fotoavisen.dk" 2 gange lige over hinanden! Een gang er nok.

Der mangler en "kontakt os"-formular, og der skal også stå navn, adresse (ikke nødvendigvis vej og nr), CVR-nummer hvis I har det, og helst et telefonnummer. Det sidste er ikke afgørende, sålænge I får skaffet jer kontakt os-formularen.

Jeg ville kigge på indholdet af kolonnerne. I har valgt foto, beskrivelse, dato og pris. Datoen fylder for meget. Den kan integreres i beskrivelsen, nederst eller øverst, eller lige under fotoet. Datoen skal være der aht. aktualiteten, men hvis I ikke får annoncer, er en gammel dato værre end ingen dato. Det er bare en ide, så I kan bruge Dato-kolonnepladsen til noget andet.

Jeg tror, at skal overveje de tre kolonner med udstyr i footeren. Der er et eller andet galt, men jeg har ikke nogen bedre ide. I får nok selv en bedre ide på et tidspunkt, så lad det bare stå. Men i det øjeblik, der kommer mange flere punkter, bliver det nogle uhyggeligt lange og afskrækkende lister.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Jul 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Fint site, og god ide :) Jeg har også lige et par ting at tilføje. Jeg synes du skal lave en hovereffekt når man kører musen over annoncerne, det hjælper øjet til at se hvor man er, og det indbyder til at man klikker. Læste engang at man er 20% mere tilbøjelig til at klikke hvis der er hover-effekt, da man intuitivt fornemmer at sitet "svarer" på interaktionen, men det er selvfølgelig forskelligt fra site til site, men jeg har selv god erfaring med det. Se et eksempel her hos Garant tæpper http://www.garant.nu/p/1058-taepper - prøv at køre musen over kategorierne, så lægges der ca. 10% opacity på billedet - det er let at lave i fx. Photoshop Elements. Tæpper er jo et design produkt, så der er design delen af sitet selvfølgelig ekstra vigtig, hvor dit er mere tech, men jeg tror det kan give et løft.


Ellers igen: god ide, har selv solgt fotoprint over nettet i mange år på sumopix.com, og har snakket med flere kunder igennem årene, som har spurgt om ikke vi ville sælge brugt udstyr, da det nye er ret dyrt :) Så det skal du nok få held med :)

Morten Storgaard

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)