Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er der penge i?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mit navn Mathias, 14 år gammel

Jeg vil snart begynde at starte en webshop op. Jeg interesserer mig for gadgets og tøj. Men er der penge i det? Hvis vi tager et eksempel på hver. Der er Coolstuff.dk, hvor mange penge tror i de omsætter for på et år, og hvad tror i de tjener sådan rundt regnet. Hvis vi så også tager Smartguy.dk og stiller de samme spørgsmål. Jeg vil i starten bruge maks 50.000 på tøj eller gadget

Når men jeg tænker, at i starten kunne det være smart, hvis man fandt en tøj-producer i Danmark, eller i hvert fald inden for EU, så der ikke skal betales skat. Men hvad så hvis man starter en gadget-shop, skal man så bestille fra noget indisk eller kinesisk producer.

MEN mit spørgsmål er, hvad er der egentlig overhovedet penge i? Og hvilke steder får i produceret jeres produkter, og er det billigt, hvis ja hvad hedder siden. Hvis nu man bestiller 100 eksemplarer af enten T-shirts eller Gadgets, hvor meget ligger tolden så ca. på hvis det er fra Kina eller andet billigt udenlandsk sted.

MVH

Mathias

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

du tænker forkert , først find en super fed produkt, så importer den.

du skal ikke tænke på penge og slet ikke når det handler om tøj og gadgets, for det er næsten 100% sikkert at andre med meget bedre økonomi og et godt brand har det allerede.

L

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Mathias Dahl Nielsen:
Der er Coolstuff.dk, hvor mange penge tror i de omsætter for på et år

Coolstuff omsatte i sidste regnskabsår for små 90 mio. kr. Jeg tror, det er hele koncernen.

Mathias Dahl Nielsen:
Hvis vi så også tager Smartguy.dk og stiller de samme spørgsmål.

Smartguy og dens forskellige selskabers omsætning er skjult, men Smartguy A/S fik i seneste regnskabsår en bruttofortjeneste på ca. 76 mio. kr.

Mathias Dahl Nielsen:
Hvis nu man bestiller 100 eksemplarer af enten T-shirts eller Gadgets, hvor meget ligger tolden så ca. på hvis det er fra Kina eller andet billigt udenlandsk sted.

Du kan læse mere om import- og toldregler på Startvækst hjemmeside her! 

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias.

Det er fint at du har gåpåmod og jeg kan se du har oprettet flere tråde, men der er hverken hoved eller hale i de intentioner du har om at åbne en butik. Du er 14 år og har MASSER af tid til at læse omkring alt dette på internettet. Google er din ven og lad nu vær med at sætte hele din børneopsparing på et projekt som det du omtaler, før du overhovedet har styr på forskellen mellem moms og skat. LÆS LÆS og LÆS og derefter kan du begynde at tænke over det du læser, set i forholdet til dine egne ideer. Tiden løber ikke fra dig endnu ;-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)