Hej Sue, OK - hvorfor så hemmelighedsfuld? Har I styr på hvornår jeres designregistrering bliver offentliggjrot - det er den måske allerede blevet??? I alt fald bliver den offentliggjrot på et vist tidspunkt, og så kan alle og enhver jo se hvad jeres idé går ud på. Mig bekendt er der altidrg lækket noget fra vores registrering; noget vi bestemt ikke har "råd til" at kunne ske. Vi holder som regel kun møder med folk, når vi har en beskrivelse på vores hjemmeside, så vi kan danne os et indtryk af, om der overhovedet er noget at arbejde videre med, og hvis der kan svares positivt på de 3 vigtigste spørgsmål, nemlig: Er det nyt, virker det og kan det sælges? Og mange projekter "falder på" nyhedskriteriet - for hvis, der ikke kan opnås en effektiv beskyttelse, så er det svært at få et firma til at investere tid og penge - og endda betale licensfgift/royalty - hvis konkurrenterne kan lave noget, der kan det samme, men uden at betale nogen afgift. Mvh Rasmus |
Rasmus...
Vi er ikke hemmelighedsfulde, vi er blot stadig på et punkt hvor vi ikke har råd til patentet selvom vi har været på
teknologisk og er blevet rådet til at købe dette... derfor gider vi ikke prale af det før vi har vores produktion hjemme fra fabrikken og selv har lanceret
dette. I tilfælde af en evt. licens/royalty aftale, er dette stadig muligt efter salg til eks. kæder osv... det er i hvert fald det vi er blevet rådgivet omkring.
Vi ved af erfaring at kopisterne er hurtige så derfor skal vi have samtlige designs beskyttet før vi ønsker at snakke for meget om det - men derfor er jeg stadig en smule ivrig for at lave lidt fodarbejde i forhold til evt. salgsstrategi og mulighederne derom.
:)))
Nu har vi ikke selv fået kopieret noget endnu, men min søde veninde der sidder i bestyrrelsen i opfinderforeningen, kæmper stadig nu efter mange års rettergang, en sag om kopiering. Dette ønsker vi ikke, og hendes store erfaring på området, giver mig troen på at hendes råd er dyrbare.
Vi har lavet markedsundersøgelse af produktet hvor 50-52% af forældrene i målgruppen ville købe produktet hvis det fandtes på hylderne. Dette er mere end hver anden kunde der køber tillægsproduktet til deres barn og opfindelsen er et tilhørsprodukt til en ting som ALLE forældre køber mindst én gang inden barnet bliver født.
Derudover fandt vi ud af via de 3 spørgsmål i brugerundersøgelsen, at kunderne reelt set vil betale mellem 300 kr og 700 kr for produktet.
Når det så er sagt, så er der stadig ingen garanti for succes, men det er da langt bedre at starte en produktion baseret på denne brugerundersøgelse med ca. 50% positive kunder end slet ingen undersøgelse.
Vi har sørget for at lave flere forskellige designs som passer til forkellige aldersgrupper og trends. Vi tror selv at produktet, når det er blevet kendt, vil være standard indkøb til barnet/børnene, ligesom barnevognsselen er til barnevognen...
Det er absolut en nyhed.
Men lad os komme lidt videre i processen og kontakte jer når vi føler vores produkt er helt og igennem færdigbagt!
;O)
Mvh Sue