Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg godt kræve at min kunde binder sig til et køb?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hjælpsomme mennesker!

Jeg har lige et spørgsmål til jer.. 

Jeg har fornylig startet en virksomhed, som sælger racercykler (www.cykelhelten.dk) 

Alle mine cykler tages hjem på bestilling, og det sker ved at kunden sender mig en mail. En cykel koster min. over 5.000DKK for mig, hvilke er lidt problematisk da min konto siger pt. 2000kr. Dvs. jeg bliver nødt til at låne fra mine forældre, hver eneste gang jeg får en ny ordre. 

Kan jeg godt kræve en kunden binder sig til købet, når jeg bestiller dem hjem? - Og i så fald, hvordan foregår det...skal han skrive under på noget?

Jeg får jo smadret min konto, hvis der bare er én kunde som fortryder i sidste ende... 

Jeg takker på forhånd!

Mvh

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bertin G. Hansen:
Kan jeg godt kræve en kunden binder sig til købet, når jeg bestiller dem hjem?

Nej, det kan du ikke.

Du hører under "lov om fjernhandel" - hvilket er samme lovgivning som alle internetshops hører under.

Dermed har kunden til enhver tid 14 dages fortrydelsesret efter modtagelse af produkt/vare. Indtil da kan kunden hæve handlen uden omkostninger for ham. Du må dermed sørge for at have en rentabel forretning, hvor du tjener penge på dine cykler og du kan sælge dem videre til andre, hvis en kunde fortryder.

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm... Så må jeg lige finde ud af, hvad i alverden jeg gør...

Tusind tak for dit svar!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bertin G. Hansen:
Så må jeg lige finde ud af, hvad i alverden jeg gør...

Det kedelige, bedrevidende råd er jo: Se at få styrket din likviditet. Lige nu er det sådan, at du rent faktisk kan sejre dig ihjel, hvis du f.eks. lige får 25 ordrer ind i indbakken.

Egentlig skulle du måske have ventet til du havde sparet lidt penge op, før du startede. Men ellers kunne en løsning - så mærkeligt det ellers kan lyde - være at prøve at finde et eller andet midlertidigt job (rengøring, reklameomdeling, pizzabud), for hurtigt at få nogle kontanter i kassen, så du kan bære at få en del ordrer ind.

Et lån er selvfølgelig en anden mulighed, men så er det jo enten dine forældre, der reelt holder rumpen oppe på dit firma - eller du skal i banken og låne og det er en ret dyr løsning.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, men han kan da godt tage de 5.000.kr. og så bestille nogle hjem og derved fragte den videre... Derved er der ikke et problem. 

Så problemet opstår først der, hvor kunden returnerer varen. For det første er det ikke mange varer, der bliver returneret, og hvis uheldet nu er ude, kan han da låne af nogle.   

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så ja - du kan godt "binde" ham op på et køb, men som der står ovenover, så kan dette køb fortrydes 14 efter modtagelse + de dage hvor du er igang med at få produktet hjem og sendt videre. 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt holde folk op på et køb, hvis eksempelvis er noget der bliver personliggjort. Det kan være en fodboldtrøje med tryk eller folk bryder emballage på bestemte produkter.

I et kedeligt tilfælde hvor kunde fortryder, kan du vel sende din ordre tilbage til din leverandør?

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle 

Takker mange gange for jeres svar!

Jeg tror jeg vælger at få mig et midlertidigt job, så jeg kan håndtere mine ordrer bedre. 

@Mark - Desværre kan jeg ikke sende min ordre tilbage til min leverandør, med mindre der er en defekt. 

Tusind tak endnu en gang!

Mvh

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mark

Prøv evt at tage en snak om kredit ved grossisten. Men af erfaring (nu er jeg selv grossist i den branche) får du ikke noget når du ikke er støre.

Nu af ren skær nysgerrighed. Hvem får du bergamont af ? Nu er jeg selv importør/agent af det. Og ved af de kun tillader salg i butikkerne der er autoriseret forhandler. Og ikke online salg. Dvs tjek det op for de kan nægte levering til dig når du køber dem. Og som branchen er bliver du ikke skide populær af prisdumping når du ikke er lagerførende.
ingen sure miner bare nogen fifs.

Vh Jakub
Velo B2B ApS
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for dit svar

Jeg køber mine cykler fra en anden cykelforhandler. Jeg har ikke nogen direkte aftale med Bergamont. 

Tænker du på at jeg vil blive upopulær hos andre cykelforhandlere, eller hvem? For det ser jeg da ikke det store problem i :-) Kunderne vil da kun synes det er fint at spare penge :-)

Mvh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)