Så du mener, at grammatikken er ligeså essentiel i et blogindlæg udelukkende til linkbuilding som det er i en pressemeddelelse?
Jeg synes, at kunder, der vælger et firma til at stå for sine tekster, bør stille skribenten netop det spørgsmål, når de vælger.
I Tekstspot, hvor vi konkurrerer på det billige tekstmarked, møder jeg ofte kunder, der efterspørger en lavere pris, hvis man kan tillade, at teksterne har fejl. Det kan jeg ikke tilbyde. Hvis vi skal lægge fejl ind i teksterne, vil vi skulle bruge ekstra tid på det, og det vil teksterne jo kun blive dyrere af.
Jeg kan ikke se, hvorfor man skulle levere noget, som er fuld af fejl - det virker som en helt skæv forretningsstrategi for mig.
Selvfølgelig går det ikke, hvis blogindlægget er propfyldt med grammatiske fejl, men når teksterne typisk blot fungerer som "fyld", så kan det altså bedre gå.
Søgemaskinerne er gennem årene blevet dygtigere og dygtigere til at skelne mellem tiltag (herunder tekster), som er lavet udelukkende for søgemaskinernes skyld, og tekster, som er lavet for at berige verden med godt indhold. Jeg er overbevist om, at søgemaskinerne fortsat vil blive endnu dygtigere til dette, og én af de faktorer, som signalerer, at en tekst ikke er "reelt indhold", er dårligt sprog (herunder dårlig gramatik).
De SEO-folk, som jeg plejer at stole på, har fortalt mig man blandt andet måler teksters kvalitet på, hvor lang tid brugerne bruger på at læse dem. En værdifuld tekst, som er fuld af fejl, vil frastøde nogle læsere tidligere end den samme tekst uden fejl - fordi fejlene får den til at fremstå utroværdig, og fordi den er vanskelig at læse.
Derfor et det ikke ligegyldigt, om man køber sine tekster hos nogen, som er i stand til at lave værdifuldt, interessant og værdifuldt indhold - og korrekt sprog.
Det er vi nogen der kan, og det er der nogen, der ikke kan.
Venlig hilsen
Hans