Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd mht opstart af webshop, navn, markedsføring søges

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 15
Fra  pontaz.com Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg er i fuld gang med at stifte et firma der beskæftiger sig med salg af rideudstyr over nettet. Noget i stil med www.horze.com.
Pt. er jeg på forretningsrejse i Kina for at finde nogle produkter af god kvalitet og for at skabe kontakt til relevante virksomheder.
Så snart jeg er tilbage fra Kina, d. 20 oktober, går processen mht. website igang.

Jeg forestiller mig:
En custom made magento webshop, med mulighed for brug af forskellige betalingsformer over nettet. Webshoppen skal have mulighed for at udvide til andre lande, gennem samme admin på et senere tidspunkt.
Jeg skal ligeledes bruge en eller samme person til at hjælpe med online markedsføring via Adwords, affiliate, linkbuiling, osv. (Det kender i forhåbentlig mere til end jeg).

Har i nogle gode råd, foreslag eller ændringer jf. ovenstående må i meget gerne komme med et indslag. Alle ideer modtages med glæde.
Jeg har forstand på hvordan magento webshops administreres da jeg tidligere har arbejdet med det, men herudover er det ikke der jeg lægger mit fokus.

Jeg har indtil videre funderet lidt over to navne til webshoppen:
Equestrianworld.dk
Equestrianshop.dk

Hvad synes i om disse navne? Kom gerne med fordele og ulemper på begge.

En sidste ting.
Jeg har selv været i hesteverdenen i mange år og kender alt til branchen, produkterne, markedet og konkurrencen. Mit svagere punkt er it og programmering - dog vil jeg sige at jeg har over standard forstand på det, men nok heller ikke mere.
Skulle jeg falde over en person, hvor jeg føler at samarbejdet er fordelagtigt fra min side af, ville et partnerskab ikke være udelukket.

Jeg håber i kan komme med et par gode tips og råd, og jeg glæder mig til at læse jeres indslag.

Venlig Hilsen
Benedicte Nyholm
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benedicte,

For hjælp til online markedsføring, så se gerne heybuy.dk .. særligt hvis du har brug for en mellemting mellem rådgivning/optimering og egen administration.

Jeg ved ikke meget om heste, så "equestrian" siger mig ikke meget.. tænker bare det kan være svært at stave for nogen. Kan se der ikke er særligt mange der søger på noget med "equestrian" i Danmark, så her vil du nok få meget mere ud af kalde den noget alla "..rideudstyr..dk".

Er målet en global webshop, så giver navnet måske mere mening.. stadig et svært ord dog :)

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benedicte

Fedt projekt du har gang i. 

Angående dine navne, så ville jeg vælge nogle der var nemmere at stave til. Forestil dig du hører navnet i radio og tænker, den skal jeg ind på når jeg kommer hjem. Mit bud er at mange ville stave det forkert. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er fordi, jeg ikke er en "heste-dreng" ;-)

Jeg ville dog selv altid satse på et så kort og simpelt navn som muligt.

Nu skriver du, at du har erfaring med Magento, så det er jo bestemt en fordel. Jeg vil dog alligevel anbefale dig at tage et kig på shoporama. Det er imponerende at se, hvor hurtige de webshops er, der kommer ud på deres platform. 

Held og lykke med projektet.

//Kim André Langholz

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 15
Fra  pontaz.com Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg vil meget gerne tage et kig på heybuy. Men lige et hurtigt spørgsmål, hvad mener du med en mellemting mellem rådgivning/optimering og egen administration?

Mht. navnet på webshoppen, tænkte jeg på ét og samme internationale navn.
Jeg har til hensigt at udvide til Frankrig, Spanien, Norge, Sverige, Tyskland samt england. På nuværende tidspunkt har jeg mulighed for etablering af salgskontorer i Frankrig, Spanien, DK/Norge/Sverige gennem mit netværk. I første omgang bliver det nok kun DK/Norge/Sverige indtil jeg får gennemtestet hele systemet. Men derfor er det vigtigt for mig med et godt navn.

Har i nogle erfaringer med hvad der er bedst - et internationalt navn - eller et lokalt navn på det pågældende sprog?

Jeg tænker at et internationalt navn på sigt ville skabe et med solidt og troværdigt Brand, hvis man også kan se samme shop på flere sprog. Men i så fald hjælper det jo ikke at det fx hedder www.rideudstyr.dk eller et lign dansk ord.

Jeg glæder mig til at høre jeres råd.

Mvh Benedicte

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver rigtig god mening med et "brand" navn og det skal selvfølgelig ikke være dansk, hvis du vil til udlandet. :) Jeg vil dog hele tiden havde i baghovedet, at det skal være utrolig nemt at udtale og stave til på alle sprog. Jeg ville ikke selv kunne stave til dit første forslag, hvis jeg hørte det fra en ven eller i radioen. Dermed ville du ikke have fået mig som kunde. 

Du kunne jo prøve at tænke lidt mere generisk og vælge et navn alla "Pontas" eller lignende. Det lyder mere som et brand navn end et navn, hvor shop eller ligende indgår.  (Har ikke undersøgt, hvorvidt Pontas eksistere i forvejen). 

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benedict,

Vi skal måske lige tale sammen. Når du skriver "..person til at hjælpe med online markedsføring..", så det er det ikke helt klart hvor meget "hjælp" egentlig dækker over :)

En anden måde at afklare det på, er ved at spørge om du selv vil lære og arbejde med online markedsføring på daglig basis?.. eller du søger nogen til at varetage opgaven for dig, selvfølgelig i tæt samarbejde med dig.

Mvh Martin

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 15
Fra  pontaz.com Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim,

I må undskylde jeg ikke når at svare så hurtigt på jeres meget velkomne råd, og tusind tak for dem. 

Du har helt sikkert ret i at det vil være en kæmpe ulempe at vælge et navn folk ikke kan stave til hvis de hører det udtalt. Jeg er nok blevet blind overfor det, da jeg selv har været i hesteverden så længe at jeg har antaget at folk kender til equestrian og dets betydning ;)

Men jeg tager din ide til mig, mht. et mere generisk navn til webshoppen. Pontas er et udemærket foreslag, specielt som du selv nævner, er det mere et brand navn end blot et navn eller en betegnelse. 

Hertil er det endda endnu mere genialt, da "pony" jo er en velkendt international betegnelse, som Pontas nok vil kunne associeres med, i hvert fald i hesteverden. Tak for hjælpen så vidt. HAr du evt andre gode ideer til navne, så skyd endelig løs ;)

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 15
Fra  pontaz.com Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt sikkert også tage et kig på Shoporama - er der nogen af jer der herudover har erfaring med de forskellige platforme, fordele og ulemper?

Mvh Benedicte Nyholm

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 15
Fra  pontaz.com Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Det jeg mener med hjælp er, at jeg ønsker at skabe et tæt samarbejde med en eller måske to personer, der kan udføre opgaverne for mig. Da jeg selv kender markedet osv. ved jeg nogenlunde hvad jeg gerne vil have og hvad jeg ikke vil have, dog ønsker jeg et samarbejde med en person, der "fra den anden side" (markedsføring eller IT og programmering) kan vejlede mig til de bedste løsninger på de problemstillinger jeg bringer på bordet. Fx. ved jeg at jeg skal have produktbilleder, zoom, relaterede produkter, produktvideo m.m, men jeg ved ikke hvilke forskellige muligheder der findes til at designe og programmere det, eller hvordan jeg bedst muligt markedsfører/linker til det over nettet.

Mvh Benedicte 

Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benedicte,

vedr. hjælp til affiliate, linkbuilding, SEO osv. der kan du f.eks. tage et kig på www.Opbygning.dk

Websitet er en online og gratis guide til iværksættere der skal opbygge eller opdatere en hjemmeside.

Held og lykke med konceptet! ;)

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)