Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - men hvor på siden?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Nu spørger jeg måske om noget, andre har spurgt om, og svaret på, 100 gange før - men husk: Jeg spørger kun, fordi mine søgninger ikke har bragt mig det rigtige svar!

Jeg sidder og arbejder med et webshopsystem, hvor jeg skal lave SEO for en kunde. Jeg er SEO-novice, dvs. jeg har kun arbejdet med SEO i ca. 8 uger, og jo mere jeg læser, jo mere bliver jeg i tvivl om, hvorvidt det, jeg gør (fordi jeg er blevet instrueret i det), er det rigtige.

Det shopsystem jeg arbejder i har forskellige felter, hvor man kan taste ting ind: Produktnavn, Title tag, Meta tag beskrivelse, Meta keyword, (Produkt)beskrivelse, Produkt tag og SEO nøgleord.

Det, jeg fra starten har fået at vide er vigtigt, er Produktnavn, Title tag, Meta tag beskrivelse og SEO nøgleord, hvorfor jeg har koncentreret mig om disse, og sidstnævnte i en sådan grad, at der på visse varer nu ligger en url på 8-10 ord.

Jeg har hele tiden udfyldt Produkt tag-feltet grundigt, og har nu fået at vide, at det er mere her, end i SEO nøgleordene, at søgemaskinen finder siden, men hvad er det rigtige?

I hvilke felter finder søgemaskinerne den udvalgte side? Og er der nogle ord, der er skal ligge forrest i feltet? Jeg sidder med en smykkeshop, og i det tilfælde, er det så vigtigst, at varen er en ørering, eller at den er lavet af sterlingsølv?

På forhånd tusind tak for ethvert svar.

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

har du lavet en søgeords analyse? 

For det første behøver du ikke bruge meta nøgleord, for det bruger google ikke mere. 

Jeg håber da ikke du tager penge for det? i så fald, inden du går i gang synes jeg du skal læse en masse ebøger om seo der er et hav af gode ebøger. jeg vil råde dig til at starte med at få 100% på seo, inden du begiver dig ud i kunder. for det kan skade meget mere en det gavner, hvis man ikke ved hvad man laver! 

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla

Nej, jeg tager ikke penge for det, det er nærmest en opgave, jeg har fået til at øve mig på. Jeg ved godt, at Meta nøgleord ikke bruges længere, dem har jeg heller ikke udfyldt.

Men projektet hedder altså learning by doing - og eftersom jeg ikke har fundet de svar, jeg søger, ved at søge på nettet, må jeg jo altså spørge eksperterne. 

Så derfor - eksperter, kom frit frem og gør mig klogere! (Det må da være lige til adskillige Amino-karmapoints!)

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Sukiranniel:
Jeg sidder og arbejder med et webshopsystem, hvor jeg skal lave SEO for en kunde. Jeg er SEO-novice, dvs. jeg har kun arbejdet med SEO i ca. 8 uger, og jo mere jeg læser, jo mere bliver jeg i tvivl om, hvorvidt det, jeg gør (fordi jeg er blevet instrueret i det), er det rigtige.

Er ejeren fa webshoppen klar over det, for det kan da få katastrofale følger?

Hvilket system er der tale om?

Kan du smide en URL til shoppen?

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

okay.. det var bare fordi du skrev kunde..:) 

men som sagt er der lavet rigtig mange gode e-bøger som er skrevet af seo eksperter her inde fra. 

du kan få gratis versioner, Men de betale får du lang mere. hvis du søger på seo ebøger her inde, kommer der nok en masse frem. 

jeg har lært en hel del igennem dem, der er alt for mange inde på nettet som har deres egen menninger om det, da der ikke rigtig er nogle der ved helt præsis hvordan google "tænker" men læser du disse bøger, går du ikke fra forvirret men tværtimod med A-ha oplevelse. er det sådan jeg skal gøre det. :-) 

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser alt, hvad jeg overhovedet kan komme i nærheden af.

Og jeg har stadig ikke fundet svaret på mit spørgsmål - desværre har du ikke været til den store hjælp.....

Jeg spørger, fordi jeg er kommet i tvivl om, hvorvidt det bedste felt er produkt tag eller seo nøgleord....

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Seo nøgle ord, bruges da ikke af goolge mere? plus dine konkuranter kan se hvilke søgeord du har!? jeg ville nok fokusere på produkt tag, og så bruge et vigtig søgeord fra den søgeordsanalyse du har lavet, i metabeskrivelse, bare du ikke laver spam

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sukiranniel:
Jeg spørger, fordi jeg er kommet i tvivl om, hvorvidt det bedste felt er produkt tag eller seo nøgleord

Det lyder som nogle felter en halvfuld og uvidende amatørprogrammør har sat ind - så glem du bare alt om dem, de virker alligevel ikke.

Sørg for en god og unik titel på alle sider

Sørg for en unik og gerne lang produktbeskrivelse

Få nogle eksterne links ind til produktsiderne

Sørg for den interne linkstruktur er på plads.

Hvis du prioriterer disse 4 ting er du kommet langt, men du vil tilsyneladende ikke ud med hvad det er for en shop, så derfor kan der være tekniske faktorer som spænder ben for dig.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)