Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er de største online marketing udfordring for små virksomheder?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amioner.

Jeg arbejder på et produkt som skal gøre det lettere for små virksomheder at markedsføre sig online.

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med hvad de største udfordringer er ift. at markedsføre små virksomheder online? Er det at finde ud af hvilke medier/kanaler man skal bruge, hvordan man rent praktisk går, tracke om det virker, få support og hjælpe til at gøre det, eller noget andet...

Alle input har interesse.

På forhånd tak for hjælpen

Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Den største udfordring er vel SEO?

HErudover tror jeg der er mange der ikke kender ordentligt til andre muligheder. Fx bedst mulig udnyttelse af affiliate, annoncering osv.

Hilsen Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten Jeg tror simpelthen det største problem er at finde rundt i junglen online markedsføring. Hvilke midler findes der ?. Hvad går de ud på ? Hvordan fungerer de ? Hvad er vigtigst for lige netop min virksomhed ? Hvordan kommer jeg i gang ? Osv. Håber du kan bruge svaret. Hilsen Nikolai
Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Nikolai!

Når jeg er ude og sælge vores online marketing produkter, så er min største udfordring næsten den samme igen og igen. De ansvarlige (typisk ejeren, da vi snakker små og mellemstore virksomheder) har ikke den fjerneste fornemmelse af hvilke muligheder der er i online marketing, og de ved heller ikke noget om egne udfordringer mht. ovnnævnte.

Jeg mener altså at de største udfordringer må være:

A Hvad er mine muligheder?
B Hvad er mine udfordringer?

Det skal du jo så kunne forklare på 5-8 minutter på en informativ-ikke-for-teknisk-praktisk-måde inden folk begynder at kede sig… held & lykke ;-)

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig som nystartet har de to største udfordringer været:
1. Hvilke kanaler er mest effektive for mine produkter?
2. Hvordan sikre jeg mig plads på disse kanaler?

Jeg har kørt nogle spørgeskema analyser efterfølgende som viser at der er enorm forskel på hvad der virker på mine forskellige arrangementer/produkter. Og at der ligefrem er forskelle på hvad der virker i de forskellige hjørner af Fyn.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke problemet er hvilke muligheder der er, men en vurdering af hvor du får mest værdi for pengene.

nr. 2 er udfærdigelse af det praktiske materiale; banner, tekstannonce.

nr. 3 tracking af kampagnen.

 

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten !

De små virksomheder har ikke tid til at sætte sig ind i hvordan man gør online. Ofte har chefen mange roller og har derfor alt alt

for meget om ørerne.

Din største udfordring er at få dit budskab ud så det er letforståeligt. 

Samtidig må det ikke være for dyrt. 

Virksomhederne skal se det kan nytte.

Vh

Bente

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

dotmlj:
Jeg arbejder på et produkt som skal gøre det lettere for små virksomheder at markedsføre sig online.

Dit produkt burde jo så være at give et overblik over de forskellige måder at annoncere / markedsføre sig online Big Smile

Fra København N
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

1.000 tak for jeres svar, det er super interssant!

De udfordringer jeg høre er, at man har svært ved at finde ud af hvad der virker for netop ens egen virksomhed og hvordan man kommer igang, ligesom tid, pris og brugervenlighed er vigtigt. Dernæst er udformning af annoncemateriale og tracking en udfordring.

Har prøvet at lave en lille undersøgelse for at blive lidt mere konkret. Jeg sender positive tanker jeres vej, hvis I vil bruge 5 minutter på at udfylde den:

https://docs.google.com/forms/d/1nckYlojUm5XywpkpP0NVcIangIYxXwlT9pBui286DEw/viewform¨

Rigtig god weekend og endnu engang mange tak for hjælpen! Yes

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sælger en adwords bud robot hvor det eneste krav er at man har simpel konverteringssporing slået til. Jeg vil tro at iver halvdelen af de små firmaer der kontakter os ikke en gang har sat denne tracking op og så er det jo ikke underligt deres firmaer ikke kommer nogle vegne og de synes de spilder deres penge.

Vil helt sikkert sige det vigtigste for alle som starter en internet baseret virksomhed er at få sat tracking op og lære hvordan man tracker forskellige kampagner, det er den eneste måde at finde ud af hvad der virker og hvad der er penge ud af vinduet. Smid ikke en krone efter reklamer før du kan måle effekten...

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)