Jeg arbejder på et produkt som skal gøre det lettere for små virksomheder at markedsføre sig online.
I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med hvad de største udfordringer er ift. at markedsføre små virksomheder online? Er det at finde ud af hvilke medier/kanaler man skal bruge, hvordan man rent praktisk går, tracke om det virker, få support og hjælpe til at gøre det, eller noget andet...
Hej Morten
Jeg tror simpelthen det største problem er at finde rundt i junglen online markedsføring.
Hvilke midler findes der ?. Hvad går de ud på ? Hvordan fungerer de ? Hvad er vigtigst for lige netop min virksomhed ? Hvordan kommer jeg i gang ? Osv.
Håber du kan bruge svaret.
Hilsen
Nikolai
Når jeg er ude og sælge vores online marketing produkter, så er min største udfordring næsten den samme igen og igen. De ansvarlige (typisk ejeren, da vi snakker små og mellemstore virksomheder) har ikke den fjerneste fornemmelse af hvilke muligheder der er i online marketing, og de ved heller ikke noget om egne udfordringer mht. ovnnævnte.
Jeg mener altså at de største udfordringer må være:
A Hvad er mine muligheder? B Hvad er mine udfordringer?
Det skal du jo så kunne forklare på 5-8 minutter på en informativ-ikke-for-teknisk-praktisk-måde inden folk begynder at kede sig… held & lykke ;-)
For mig som nystartet har de to største udfordringer været: 1. Hvilke kanaler er mest effektive for mine produkter? 2. Hvordan sikre jeg mig plads på disse kanaler?
Jeg har kørt nogle spørgeskema analyser efterfølgende som viser at der er enorm forskel på hvad der virker på mine forskellige arrangementer/produkter. Og at der ligefrem er forskelle på hvad der virker i de forskellige hjørner af Fyn.
1.000 tak for jeres svar, det er super interssant!
De udfordringer jeg høre er, at man har svært ved at finde ud af hvad der virker for netop ens egen virksomhed og hvordan man kommer igang, ligesom tid, pris og brugervenlighed er vigtigt. Dernæst er udformning af annoncemateriale og tracking en udfordring.
Har prøvet at lave en lille undersøgelse for at blive lidt mere konkret. Jeg sender positive tanker jeres vej, hvis I vil bruge 5 minutter på at udfylde den:
Vi sælger en adwords bud robot hvor det eneste krav er at man har simpel konverteringssporing slået til. Jeg vil tro at iver halvdelen af de små firmaer der kontakter os ikke en gang har sat denne tracking op og så er det jo ikke underligt deres firmaer ikke kommer nogle vegne og de synes de spilder deres penge.
Vil helt sikkert sige det vigtigste for alle som starter en internet baseret virksomhed er at få sat tracking op og lære hvordan man tracker forskellige kampagner, det er den eneste måde at finde ud af hvad der virker og hvad der er penge ud af vinduet. Smid ikke en krone efter reklamer før du kan måle effekten...