Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke komme i kontakt med webfirma!

Side 10 ud af 13 (122 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sofie :

Kuyatryk:
Jeg kan så fortælle dig at alle hans cases jeg er gået igennem er hjemmesider bygget på et skabelon fra themeforest. 

Muligt, men jeg har været i direkte kontakt med flere af de kunder som er ladt i stikken, og det er DEM jeg taler om. At hans cases er bygget på themes, er ganske almindelig praksis.

Så folk har henvendt sig til den næste i rækken med skjult identitet. Morsomt.Smile

Fra Havnen
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:
Så folk har henvendt sig til den næste i rækken med skjult identitet. Morsomt.Smile

Ja skal man grine eller græde :-/ var jeg ejer af amino havde jeg banned deres ip på stedet de giver siden et enormt dårligt ry.

Det er lige før jeg vil tror det er på grænsen til at være strafbart at opføre sig så uforsvarligt i nogle lande.....

PS. bare for en god ordens skyld jeg er ikke den rigtige svampe bob :-D

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Betaler du 3000 kr. for et website gambler du vil selv med den risiko. Man får hvad man betaler for :-) :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det hjælper næppe nogen der har fået en dårlig oplevelse, men kan måske hjælpe andre inden de får dårlige oplevelser. Mange internetfimaer inden for SEO, Facebook optimering etc. arbejder på den måde at du betaler for typisk et år. Er du ikke tilfreds er pengene spildt. Har selv prøvet det er par gange med dårlige erfaringer.

Anbefaling, brug firmaer der accepterer at du betaler løbende måned for måned, jeg bruger selv såden et firma til min SEO og linkbuilding - det virker.

God weekend

Finn

Tilmeldt 2. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

det er klart en udfordring med brådne kar her på Amino. Fair nok at vi ikke må svine nogen til, men når det er sagt så er det træls at møde en leverandør eller som i vores tilfælde en kunde som skylder os mange penge og fører sig frem for at lokke andre i fedtefadet. Jeg ved ikke hvordan vi normalt kan løse sådan en udfordring. (3000 er så også måske lidt for billigt for en hjemmeside men når man bliver snydt er det alligevel alt for meget).

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har læst det meste af tråden og har følgende kommentarer til den.

1) Sofie - Jeg har stor respekt for at du er iværksætter og har mod på det, du skal selvfølgelig gøre dine erfaringer selv men jeg vil dog alligevel give et par ord med på vejen idet jeg selv startede op første gang da jeg var godt og vel på din alder.

Jag har haft med detail kunder at gøre i over 20 år med tv & video reparationer og her lærte jeg at uanset om man tager 500 eller 1500 for en ydelse er brokken den samme forstået på den måde at der er nogle mennesker der er notoriske brokker, derefter besluttede jeg i 1997 at jeg aldrig aldrig mere vil have privat kunder.

Well - nu henvender du dig til virksomheder med et billigt og godt tilbud, som udgangspunkt en god ide, men....

Om du forlanger 500 eller 50000 for din hjemmeside eller ydelse så forventer kunden det samme, de vil have samme service og holden i hånden i tid og evighed, tro mig jeg har prøvet det også wp frontend udvikling af wp themes og SEO, så mit råd til dig er at du tager så meget for dine ting at du har tid og råd til at holde dem i hånden.

Jeg ønsker dig al mulig lykke og fremgang i din forretning :)

Husk dog een ting, du er i en service branche og her er nøgleordet service service og atter service. 

----

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels, tak for dit konstruktive og interessante indlæg :)

Jeg kan forsikre dig om, at min prismodel bliver en anden, når jeg har referencer nok til at 'argumentere' for dette. Jeg har selvfølgelig tænkt mig primært at konkurrere på kvalitet og ikke på pris.

Men jeg er meget uenig med dig, og mange andre, i hvordan man prissætter en hjemmeside. Når jeg læser at nogle kategorisk udtaler sig om, at man ikke kan lave, eller få, en ordentlig hjemmeside til 3.000 kr, så tænker jeg bare at de har misforstået alt! De har intet grundlag for at udtale sig, for de aner ikke om kunden ønsker sig en unikt designet portal med artikler, 30 gallerier, debatforum og horoskoplægning, eller om der er tale om en firmahjemmeside med 5 faste sider med lidt tekst og billeder på hver. Eller måske bare en forside med lidt af det hele.

Det som er vigtigt er, at begge parter er klare i kommunikationen om hvad der forventes og hvad der ydes. Og hvad der ikke ydes. Jeg laver eksempelvis ikke unikt design fra bunden. Og jeg behøver ikke holde 2 indledende møder og 5 opfølgende, for at spore mig ind på hvad der skal laves. Hvis kunden forventer dette, så er det en anden som skal lave hans hjemmeside.

Som nævnt afspejler mine aktuelle priser at jeg ønsker referencer, men at tage 5.000 for at lave en almindelig firmahjemmeside i WP med 3 undersider og en kontaktformular - nej, så fræk bliver jeg aldrig.

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Sofie - det har ikke noget at gøre med at være fræk, men nu ved jeg ikke hvad du sætter din timeløn til men mange seriøse web firmaer har en time løn på 4-900 i timen, dyrt nej, mange penge ja.

Der er flere ting du skal tage med i din overvejelse når du fastsætter din timeløn bla:

Revisor / momsregnskab / årsregnskab - her tager feks en statsaut. revisor ofte 1000 -1500 i timen så et år koster nemt 30- 40000 for et årsregnskab.

Advokater - de ligger i samme prisklasse og det er under alle omstændigheder en god ide at få en advokat ind over fra starten for at få udarbejdet bla. kontrakter, ansvars fraskrivelse mht. rådgivning mmm.

Med hensyn til lovgivning, skat og fandens og hans pumpestok så sørg for at du fra starten har de bedste experter på - ellers risikere du at du bliver kørt over af systemet med bla. skønsmæssige ansættelser oma.

Lad være med at tage et eller andet billigt bogførrinings firma, der er en grund  til at en revisor tager de penge de gør, de har en lang og løbende uddannelse, ansvarsforsikringer der koster en krig osv.

Jeg er ikke ude på at tage modet fra dig, tvært imod, men jeg ønsker ikke for nogen at de skal det samme igennem som jeg har været i mine unge dage hvor jeg havde samme gejst som du har.

Af andre afledte udgifter kan nævnes

Telefon
Skal du have ansatte på eller en der bare en gang hjælper dig,
så er der
ansvars forsikringer
Lovpligtig arbejdsskade forsikring
Løn regnskab / multidate - koster en del 
Sygeforsikring
ATP, AUD, Barselsfond + en masse andet - læs selv på atp.dk
Lys, vand, varme, husleje osv.
Hensættelse af  tab på kunder der ikke betaler.
og jeg kan blive ved. 

Feks. hvis du laver et arbejde for en kunde som ikke betaler til lad os sige 5000.- incl moms og du bruger 10 timer - 500.- i timen fed timeløn? NEJ!

og lad os antage kunden ikke betaler så skal du

betale moms 1000.-

skat af 4000.- = 2000.- rundt regnet

Så denne øvelse har kostet dig 3000.- uden du har fået en krone i kassen idet skat er totalt ligeglade med om du har fået pengene eller ej idet du har skrevet faktura og så fanger bordet, den eneste chance du har for ikke at skulle betale er hvis der via en advokat og evnt dom / fogedrets kendelse er afsagt dom om at kunden enten ikke kan eller skal betale - en tur i fogedretten koster ca. 700.- advokater en krig osv.

Du er nødsaget til at regne dette ind i din timeløn - der vil altid være tab på debitorer.

Jeg har en rigtig god ven der er ansat i et web firma og han får 20000.- i løn om måneden - latterligt lavt i forhold til hans evner men det er betingelserne, og han er

Super dygtig til JavaScript, PHP, Mysql / Mysqli mmm. front-end

Han skal i gennemsnit lave 2-3 færdige wp kunder om ugen som firmaet tager 8-10000 for pr stk.

Fed forretning for firmaet 120000.- om måneden - tja døm selv

De har husleje, grafisk designer, flere sælger, osv så de 120 k er hurtigt udvandet.

Hvor om alting er sæt din timeløn så du også får lidt ud af det og lad være med at forære det hele væk, en kunde forventer det samme uanset om hjemmesiden koster 1000 eller 10000.- og brokken er det samme idet at de forventer at du er professionel .

Alle og enhver kan hente wp og gå ind og købe et $45 themes og klister det sammen, det er ikke raket videnskab, det sjove er når backenden laver spøjse ting fordi programmøren har kvajet sig, det er her opgaverne ligger og venter.

Kunden forventer ved. feks et responsivt theme at hjemmesiden kan vises på alle enheder, de sidste 3-4 wp opdateringer har der været problemer med Jquery.js som udmærker sig med at en side ikke bliver vist ordentligt på feks en opera browser, det har jeg brugt meget god tid på.

Hvor langt tilbage skal man være kompatibel med browser, ie7, ie8, ie9, ie10, firefox version???, opera, Chrome, osv - har du taget forbehold for dette i din aftale med kunden?

Så er der lige Cookie loven, hæfter du for implementering af denne med de deraf følgende regler samt funktion på hjemmesiden, du kan roligt regne med at hvis kunden får et hak i tuden i form af bøde så lander den på dit bord, og har du ikke en god advokat og en god kontrakt er du pludselig i betalings klassen.

Gør dig selv den store tjeneste at tage kontakt til en advokat og lav et iværksætterselskab til 1 kr eller et aps, det kan du lukke og slukke uden at du sætter din egen formue eller fremtid på spil.

Håber ikke jeg har slukket lyset i dine øjne, pas på dig selv - du er ude i i et farvand fyldt med hajer der gerne vil have dig og dine skillinger ;)

Måske var en ide at du lavede en video serie på dvd eller online på din egen wp medlems side om hvordan DU installere wp, køber themes, cookie lov osv. til feks 3-500.- og så tilbyder folk at du kan hjælpe dem til en timeløn på feks 250.00

Jeg ønsker dig god vind med din forretning


 

 

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

nielskvik:

Sofie - det har ikke noget at gøre med at være fræk, men nu ved jeg ikke hvad du sætter din timeløn til men mange seriøse web firmaer har en time løn på 4-900 i timen, dyrt nej, mange penge ja.

Der er flere ting du skal tage med i din overvejelse når du fastsætter din timeløn bla:

Revisor / momsregnskab / årsregnskab - her tager feks en statsaut. revisor ofte 1000 -1500 i timen så et år koster nemt 30- 40000 for et årsregnskab.

Advokater - de ligger i samme prisklasse og det er under alle omstændigheder en god ide at få en advokat ind over fra starten for at få udarbejdet bla. kontrakter, ansvars fraskrivelse mht. rådgivning mmm.

Med hensyn til lovgivning, skat og fandens og hans pumpestok så sørg for at du fra starten har de bedste experter på - ellers risikere du at du bliver kørt over af systemet med bla. skønsmæssige ansættelser oma.

Lad være med at tage et eller andet billigt bogførrinings firma, der er en grund  til at en revisor tager de penge de gør, de har en lang og løbende uddannelse, ansvarsforsikringer der koster en krig osv.

Jeg er ikke ude på at tage modet fra dig, tvært imod, men jeg ønsker ikke for nogen at de skal det samme igennem som jeg har været i mine unge dage hvor jeg havde samme gejst som du har.

Af andre afledte udgifter kan nævnes

Telefon
Skal du have ansatte på eller en der bare en gang hjælper dig,
så er der
ansvars forsikringer
Lovpligtig arbejdsskade forsikring
Løn regnskab / multidate - koster en del 
Sygeforsikring
ATP, AUD, Barselsfond + en masse andet - læs selv på atp.dk
Lys, vand, varme, husleje osv.
Hensættelse af  tab på kunder der ikke betaler.
og jeg kan blive ved. 

Feks. hvis du laver et arbejde for en kunde som ikke betaler til lad os sige 5000.- incl moms og du bruger 10 timer - 500.- i timen fed timeløn? NEJ!

og lad os antage kunden ikke betaler så skal du

betale moms 1000.-

skat af 4000.- = 2000.- rundt regnet

Så denne øvelse har kostet dig 3000.- uden du har fået en krone i kassen idet skat er totalt ligeglade med om du har fået pengene eller ej idet du har skrevet faktura og så fanger bordet, den eneste chance du har for ikke at skulle betale er hvis der via en advokat og evnt dom / fogedrets kendelse er afsagt dom om at kunden enten ikke kan eller skal betale - en tur i fogedretten koster ca. 700.- advokater en krig osv.

Du er nødsaget til at regne dette ind i din timeløn - der vil altid være tab på debitorer.

Jeg har en rigtig god ven der er ansat i et web firma og han får 20000.- i løn om måneden - latterligt lavt i forhold til hans evner men det er betingelserne, og han er

Super dygtig til JavaScript, PHP, Mysql / Mysqli mmm. front-end

Han skal i gennemsnit lave 2-3 færdige wp kunder om ugen som firmaet tager 8-10000 for pr stk.

Fed forretning for firmaet 120000.- om måneden - tja døm selv

De har husleje, grafisk designer, flere sælger, osv så de 120 k er hurtigt udvandet.

Hvor om alting er sæt din timeløn så du også får lidt ud af det og lad være med at forære det hele væk, en kunde forventer det samme uanset om hjemmesiden koster 1000 eller 10000.- og brokken er det samme idet at de forventer at du er professionel .

Alle og enhver kan hente wp og gå ind og købe et $45 themes og klister det sammen, det er ikke raket videnskab, det sjove er når backenden laver spøjse ting fordi programmøren har kvajet sig, det er her opgaverne ligger og venter.

Kunden forventer ved. feks et responsivt theme at hjemmesiden kan vises på alle enheder, de sidste 3-4 wp opdateringer har der været problemer med Jquery.js som udmærker sig med at en side ikke bliver vist ordentligt på feks en opera browser, det har jeg brugt meget god tid på.

Hvor langt tilbage skal man være kompatibel med browser, ie7, ie8, ie9, ie10, firefox version???, opera, Chrome, osv - har du taget forbehold for dette i din aftale med kunden?

Så er der lige Cookie loven, hæfter du for implementering af denne med de deraf følgende regler samt funktion på hjemmesiden, du kan roligt regne med at hvis kunden får et hak i tuden i form af bøde så lander den på dit bord, og har du ikke en god advokat og en god kontrakt er du pludselig i betalings klassen.

Gør dig selv den store tjeneste at tage kontakt til en advokat og lav et iværksætterselskab til 1 kr eller et aps, det kan du lukke og slukke uden at du sætter din egen formue eller fremtid på spil.

Håber ikke jeg har slukket lyset i dine øjne, pas på dig selv - du er ude i i et farvand fyldt med hajer der gerne vil have dig og dine skillinger ;)

Måske var en ide at du lavede en video serie på dvd eller online på din egen wp medlems side om hvordan DU installere wp, køber themes, cookie lov osv. til feks 3-500.- og så tilbyder folk at du kan hjælpe dem til en timeløn på feks 250.00

Jeg ønsker dig god vind med din forretning

 YesStarStarStarStarStar

Virkelig godt, seriøst og underbygget indlæg.

Et af de mere sjældne på Amino

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

nielskvik:

og lad os antage kunden ikke betaler så skal du

betale moms 1000.-

skat af 4000.- = 2000.- rundt regnet

Så denne øvelse har kostet dig 3000.- uden du har fået en krone i kassen idet skat er totalt ligeglade med om du har fået pengene eller ej idet du har skrevet faktura og så fanger bordet

Så er det godt at begrebet kreditnota er opfundet, er du ude over det problem.

Side 10 ud af 13 (122 indlæg)