Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med at udgive Amazon Kindle ebøger

Side 6 ud af 8 (77 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info Nicklas

Når du nu siger at du har lagt affiliate links så er det ikke direkte link til evt. tradedoubler men til en af din egne sider hvor du så kan ændre et dødt link til en anden udbyder.

Eks læs om den seneste Iphone og så kan du sende den til oister i dag og telia i morgen alt efter hvad din egen side siger den skal lande ?

Man kan vil ikke sætte google link kode direkte ind i et pdf dokument.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var Amazon associates links. Det gav stort set intet. Jeg tjekkede lige min konto for første gang i år, og jeg har tjent $3 på hele året på det, haha.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så tager det mange år at spare sammen til en filur :)

Jeg er mere ude på at indsætte enkelte faste reklamer i bogen (PDF format formodentlig) og så charge et beløb pr. download eller lign. Vi må se hvor det ender.

 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Kingo:
Det sværeste ved processen og platformen er egentligt beskatning, hvilket jeg stadig er lidt usikker på.

Hej Nicklas, allerførst tak for nogle gode indlæg her i tråden! :)

Dernæst: Har du fået styr på det med beskatning efterhånden?

Jeg spørger, fordi jeg selv er ved at udgive en Kindle Single, og fordi jeg ikke har et såkaldt TIN-nummer, ser det ud som om Amazon vil tilbageholde 30% af det amerikanske salg til amerikansk beskatning. (Link om dette) Hvordan slipper man for det?

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selv tak:)

Det er korrekt. Du skal have et EIN nummer - EIN er et TIN nummer. Der er lange guides til det på Google og det involverer et længere opkald til USA og IRS. Du kan ikke komme uden om det hvis du ikke vil betale US skat. Det tager lidt arbejde med det er det værd.

Held og lykke,

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar! :) (Jeg ville have skrevet tak før, men jeg har ingen notifikation modtaget om dit svar (!), så jeg så det kun, fordi jeg tilfældigvis tjekkede tråden igen.)

Hvor lang tid tager processen cirka, inden man kan publish sin første Single uden at betale US skat?

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg selv været gennem processen, så i tilfælde af at andre med samme spørgsmål finder denne tråd, så er dette processen for at få det EIN-nummer fra IRS, som Amazon skal bruge for at lade dig offentliggøre din Kindle Single. Jeg fandt det nødvendigt med to opkald til IRS.

(1) Man skal udfylde formularen SS-4 på side 2 her. Ring til IRS, og lad medarbejderen hjælpe dig med udfyldningen, da det ikke er alle felter som er selvforklarende.

(2) Når formularen er udfyldt, skal du underskrive den i hånden og scanne den med din underskrift, og så skal den faxes til IRS. Man kan ikke slippe uden om at faxe den, men det kan gøres online fx via MyFax.com, som var den service, jeg brugte. Bemærk, at der går noget tid, fra du submitter din fax og til faxen rent faktisk bliver afsendt (i mit tilfælde gik der et kvarter).

(3) Når du faxer til IRS, har du to muligheder: Enten kan du faxe til et generisk fax-nr (som du kan få fra den medarbejder, der hjælper dig med at udfylde formularen) og så går der op til 4 dage, før de behandler den. Eller også kan du ringe til IRS og få faxnummeret på den medarbejder, som du taler med, og så kan vedkommende behandle din formular og give dig dit EIN-nummer med det samme. Det sidste var det jeg gjorde.

Begge mine opkald til IRS var smertefrie, og jeg kom hurtigt igennem (hhv. ingen ventetid og 3 minutters ventetid). Det kunne Skat godt tage ved lære af! Dog er det gammeldags med fax - det værste ved processen var at vente på, at faxen blev afsendt. I alt kostede mine to opkald til USA 100 kr.

Håber, dette er brugbar information for nogen en dag. :)

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Kingo:
Det tager lidt arbejde med det er det værd.

Hej igen Nicklas, som du kan se ovenfor, har jeg nu selv skaffet et EIN-nummer. :) Har afgivet tax information til Amazon og venter nu på, at IRS godkender det. Hvor lang tid tager det, før de godkender det? (Har ventet i 24 timer nu.)

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, tak for svar og LMGTFY. :P Jeg ser, at andre har ventet i ugevis, så jeg væbner mig med tålmodighed. :/

Side 6 ud af 8 (77 indlæg)