Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop. Hvor starter jeg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften.

Jeg har i noget tid gået og tænkt på at opstarte en webshop og jeg synes selv at jeg har en god idé til hvad jeg vil sælge. Men det virker, som et så omfattende projekt, at jeg ikke ved hvor jeg skal starte. Her i starten forsøger jeg groft set på at få skabt mig et overblik og vil gerne spørge jer om der er noget stort jeg har overset.

Det her er nogle af de spørgsmål, som jeg har stillet mig selv:


-Hvad er der rent juridisk jeg skal tage højde for? (skat, regler for e-handel osv)
-Hvor kan jeg købe mine produkter?
-Hvem eller hvordan skal jeg lave webshoppen?
-Hvordan reklamerer jeg bedst for min webshop?

Jeg ved, at jeg nemt kan købe en stor del af mine produkter ved nogle grossister, men jeg ved endnu ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med dem ect.

Ang. webshoppen har jeg en veninde, som er godt i gang med at blive uddannet til at opbygge webshoppe mm, så tænker at jeg måske ville kunne betale hende til at hjællpe mig.

Juridisk er jeg meget på bar bund og hvordan jeg skal reklamere for min webshop har jeg heller ikke den store viden.

Jeg har ikke nogen handelsgymnasiel uddannelse, så min viden omkring markedet og lignende er meget begrænset.

Jeg mener, at min idé vil være god nok til at kunne skabe et godt overskud, hvis der bliver lavet noget godt arbejde. Jeg vil ikke mene, at det bliver nødvendigt at låne penge, hvis jeg forsøger mig med denne webshop, da jeg har omkring de 250.000 og har et fuldtidsarbejde ved siden af.

Er der noget i mener jeg har overset her i starten og hvor mener i jeg skal starte?


Ps. Jeg er ny på denne hjemmeside, så beklager hvis jeg har placeret indlægget forkert.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46482
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Jeg har læst din blog og den har faktisk svaret på mange af mine tvivlsspørgsmål og givet mig meget god viden.

Er det kun moms og overskudsskat som jeg skal tænke på eller er der andre ting som skat gerne vil vide noget om? Og hvis der ikke er. Hvad synes i så jeg burde gå igang med nu?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46482
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

MathiasMoeller:

Er det kun moms og overskudsskat som jeg skal tænke på eller er der andre ting som skat gerne vil vide noget om?
Rart at høre den hjalp -  evt krav til import og importregistrering, toldregler, returregler for B2C via webshop ville være godt at vide en del om, men i indholdsfortegnelsen kan du finde en masse start-up spørgsmål at forhold dig til

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 252
Fra  Lashes.dk - Alt indenfor øjenvipper Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Kontakt mig på ht@clearsoft.dk - så kan jeg hjælpe dig med at komme i gang.

Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak. Det sætter pris på. Jeg har sendt en mail til dig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)