Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor Vigtigt er Dankort for en Webshop

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Slut 2012 var der 3 gange så mange Visa/Dankort som Dankort - og tendensen er ret tydelig, der kommer naturligvis færre brugere af det almindelige Dankort og flere Visa/Dankort-brugere.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Slut 2012 var der 3 gange så mange Visa/Dankort som Dankort - og tendensen er ret tydelig, der kommer naturligvis færre brugere af det almindelige Dankort og flere Visa/Dankort-brugere.

Ja helt sikkert. Herudover skal man også huske på, at mange har flere kort. Jeg har to rene dankort, bl.a. fordi jeg havde en madkonto sammen med min kæreste. Så der findes nok også en del derude, som både har et rent dankort og evt. et visa/dankort ved siden af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

er der ikke en forskel i gebyr ofte for modtager - om det er visa delen eller den rene dankort del. Jeg ved ikke noget om det så rent spørgsmål. Er det ikke sådan at når man betaler med sit visadankort via ex nets, så er det i virkeligheden dankort delen af det som bruges generelt, og dermed er det af mindre betydning hvor mange kort der er kombi eller ej, for hvis det koster mere for modtager via visa delen (eller et mastercard) så vil butikken vel køre dankort delen ved trækket automatisk eller er der ingen forskel på om det er visadelen eller dankort delen i et visadankort der bruges af modtager?

Jeg erkender jeg har intet med det at gøre i det daglige men tror vel at et visadankort brugt i DK altid bruger dankort delen, hvis modtageren kan tage mod dankort - og dermed slet ikke bruger visa delen ved danske indkøb normalt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :

https://itwebsite.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Madsen:

Cookie - John Hannover:
er der ikke en forskel i gebyr ofte for modtager - om det er visa delen eller den rene dankort del. Jeg ved ikke noget om det så rent spørgsmål.

Hej.

Her er en link til Ewire prislisten, uanset hvad man bruger af Dankort eller andre kreditkort koster det lige meget.

http://www.ewire.dk/dk/erhverv/ewire-business-light/business-light-priser.aspx

Mvh. Niels

Webdesign

 

Men det er så langt billigere at bruge Dankort, hvis du vælger Nets. Der koster det kun 0,1 % .

Med andre ord sparer du 1%.

Som nævnt i hundrede tråde før, er det er simpelt regnestykke hvad der bedst kan svare sig.

Men tag Dankortet med uanset - jo flere betalingsmuligheder for kunden jo bedre.

Selv ligger jeg med omkring 30-40% der bruger Dankortet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Men det er så langt billigere at bruge Dankort, hvis du vælger Nets. Der koster det kun 0,1 % .

Med andre ord sparer du 1%.

præcist mit point. Det nytter ikke at sammenligne med hvor mange der har visa tilknyttet deres dankort, for det er selve løsningen som i ewire jo grundet at det IKKE tager rent dankort, benytter visa delen og tager større gebyr. Det er derfor som Jesper skriver en beslutning ud fra hvor mange transaktioner man har, om man vil ofre NETS og kunne få alle dankort transaktionerne billigere, eller løsninger der ikke tager dankort, og så få større gebyrer

For kunderne har det ikke betydning når de har visadankort er jeg enig i, men for modtageren er der forskel på om det er den rene dankortsdel der kan bruges som i NETS eller det er visa delen der bruges i øvrige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bruge Ewire, de tager ALLE kort, hvorfor miste de kunder som kun har alm. dankort ? Selv kunne jeg aldrig drømme om at handle et sted, hvor der kun bruges PayPal, PayMill m.v.

Ps ............måske jeg er old school, men jeg har selv kun et alm. dankort Big Smile

Fra Fredericia
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

MANGE TAK, alle sammen for jeres svar.

Jeg blev lidt hut på Ewire, men har lige undersøgt om jeg kunne bruge det i min Shop ( Goldenplanet ), og det kan jeg desværre ikke.

Så jeg bliver nok nød til at have Nets, hvis jeg skal have Dankort.

Vh Anja

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

romantik:

Jeg blev lidt hut på Ewire, men har lige undersøgt om jeg kunne bruge det i min Shop ( Goldenplanet ), og det kan jeg desværre ikke.

Så jeg bliver nok nød til at have Nets, hvis jeg skal have Dankort.

Eller skifte til et andet sted, hvor man kan bruge Ewire Wink

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)