Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan udgifter til porto trækkes fra ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger en del penge på porto pr måned, syntes jeg selv. Men er der mulighed for at trække udgifter til portoen fra ? Hvad jeg lige selv kan se af søgning på nettet, så virker det ikke umiddelbart til at man kan, men jeg er ikke helt sikker.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det afhænger naturligvis af, hvad du bruger portoen til! Har du en virksomhed, hvor du sender varer, fakturaer m.m. til kunder, så er portoudgiften fradragsberettiget. Men er det til julekort til onkel Peter og faster Olga eller lignende private formål, kan du ikke trække udgiften fra.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har selvfølgelig ret :) Det er porto til varer jeg sælger og skal sende til en køber.

Men jeg syntes bare jeg har set flere sige at man ikke kan trække porto fra. Men jeg håber du har ret :)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan absolut trække porto fra til den pris du køber - men der er ikke moms på porto så dermed ikke noget momsfradrag, det er måske det du har hørt

Når du fakturer til kunden, og tager et eller andet for forsendelsen, så kan du - hvis du kun tager præcis det som portoen koster, også undlade moms på den del på din faktura. Det hedder udlægsordningen, læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html 

Tager du et fast beløb og mere end det du selv har givet, skal der helt almindelig moms på hele din regning, men læs linket der viser hvordan man kan bruge udlægsordningen optimalt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :) Jeg vil kigge dem igennem og vende tilbage hvis der er noget jeg er i tvivl om :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu kigget det igennem nogle gange og kan se der er nogle ting at tage stilling til, og ting som jeg ikke har tænkt over før.

Jeg kan forstå, at hvis jeg har en varer der koster 100 kr og 50 kr at sende, så kan jeg umiddelbart gøre det på to måde - 

1. 100 kr + 50 kr for fragt = 150 kr og nøjes med at lægge moms oven i de 100 kr, og selvfølgelig udspecificer at fragtprisen er uden moms. 

2. 150 kr + 0 kr for fragt = 150 kr og lægge moms oven i hele beløbet, hvilket så betyder at der også kommer moms oven i fragten, hvilket giver mig et tab som jeg kan se.

Jeg kan evt også vælge at sende med GLS, og have mulighed for at trække momsen fra.

Lige nu kan jeg ikke helt gennemskue hvad der egentligt er optimalt og bedst for mig. Min ide er at sende pakken til den pris det koster at sende den, og ikke en cirka pris.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlægsordningen kræver du bruger den helt som beskrevet - i princip samme pris til kunden/kunderne som selv den momsfrie porto du lægger på og fakturering med moms på vare og ikke på fragt helt som vist i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html 

Tager du mere end selve portoen så er det moms på det hele. Du betaler ikke moms på frimærker så derfor må du gøre som vist

Vælger du GLS så lægges der jo moms på forsendelsen i den regning du modtager og den er købsmoms som du trækker fra, til gengæld skal du så lægger moms på din regning, både vare og fragt uanset hvad og hvis din kunde er privat, så kan han jo ikke trække den moms fra nogen steder

Det billigste for privat kunden er normalt hvis du kan bruge momsfri porto  og så udlægsordningen - men det er jo noget der skal holdes op mod priser fra andre - f.eks.. GLS osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpe John :) Jeg vender tilbage hvis der bliver noget :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du kan absolut trække porto fra til den pris du køber - men der er ikke moms på porto så dermed ikke noget momsfradrag, det er måske det du har hørt

Når du fakturer til kunden, og tager et eller andet for forsendelsen, så kan du - hvis du kun tager præcis det som portoen koster, også undlade moms på den del på din faktura. Det hedder udlægsordningen, læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html 

Tager du et fast beløb og mere end det du selv har givet, skal der helt almindelig moms på hele din regning, men læs linket der viser hvordan man kan bruge udlægsordningen optimalt

vh John H

Man kan vel godt benytte sig af udlægsordningen selvom man ikke tager præcis det beløb som portoen koster, jeg kan ingen steder se hos skat at de skriver man kun kan bruge ordningen såfremt det er præcis det samme beløb som man giver for portoen. 

Mig bekendt må man da gerne fakturere kunden 30 kr i moms fri fragt, selvom man faktisk betaler feks 42 for den hos Posten.

Vi ha gjort således i flere år, uden problemer med revisior eller skat.:

Under Varesalg oprettes flg konti

Fragt uden moms. ( Her bogføres salget af pakker til privatkunder med postdanmark som jo er momsfrie)

Fragt med moms. ( Her bogføres salget af pakker til erhvervskunder med postdanmark, samt alle pakker med GLS)

Under vareforbrug oprettes flg konti.

Fragt uden moms vedr. salg. ( Her bogføres den del af fakturaen fra Postdanmark der indeholder momsfrie forsendelser)

Fragt med moms vedr. salg. ( Her bogføres den del af fakturaen fra Postdanmark der indholder momspligtige forsendelser, samt hele fakturaen fra GLS)

Ved at sammenholde Fragt uden moms. og Fragt uden moms vedr. salg. vil man kunne se om der er overskud eller underskud, og dermed se om der skal betales moms og på denne måde vil jeg mene at man vil kunne benytte sig af udlægsordningen selvom man sender pakker både med og uden moms.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)