Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæt et regnskabsprogram!

Side 5 ud af 8 (80 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Esbern Vendelbo Andersen:
Det er simpelthen dejligt at møde en optimistisk sjæl, der efter "kun 1" prøvetur konkluderer, at der er vist en motor i denne bil Wink

Du kan vist ikke foretage en prøvetur, uden motor ??? Wink

Men fordi man tilfældigvis er nået at blive  statsaut. revisor, behøver man vel ikke en arrogant holdning ?

For øvrigt ydelser mindre og mellemstore virksomheder fravælger grundet omkostninger til netop revisoren. Wink  

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Maria F:
Som professionel er jeg mere forundret over at det har nogen som helst værdi for en virksomhed at et program er "let", "enkelt" eller "hurtigt". Man sætter jo ikke en maler til at mure,

Wink Der er nok flere "multihåndværkere" end der er i "ekspert vældet" af "økonomiske eksperter, eller hvad de nu tilfældigvis kalder sig.Wink

Jo netop parameter som:

1. Danmarks letteste regnskabsprogram

2. Danmarks nemmeste regnskabsprogram

3. Danmarks hurtigste regnskabsprogram

Er netop det som mindre og mellemstore virksomheder har brug for.

Det tror jeg også snart de store får brug for Wink

Men de kan jo så se om de "etablerede" systemer, sammen med deres "økonomieksperter"  kan holde R.... i vandet "

Alene at bruge udtryk som professionel forpligter.

Hvor mange af disse professionel har turdet forinden tage en prøvetur Wink

Ja Dinero er modige. det værdsætter små selvstændige.Yes

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maria F:
Som professionel er jeg mere forundret over at det har nogen som helst værdi for en virksomhed at et program er "let", "enkelt" eller "hurtigt"

Det er vel dog altid bedre end at et system er "svært", "kompliceret" eller "langsomt" ?

Skype-TongueOut

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Det er vel dog altid bedre end at et system er "svært", "kompliceret" eller "langsomt" ?

Skype-TongueOut

Nej ikke altid, fordi så kan "eksperterne" komme med deres renoveringstilbud Wink.

Og de som reglen altid meget dyrere end et simpelt og let tilgængeligt og hurtigt system opbygget som nyt helt fra bunden.

Og disse svære, komplicerede og langsomme systemer vil ikke først udsættes for prøveture, fordi så bliver "eksperterne" arbejdsløse.

Og nye aktiveringssystemer skal så sættes i aktivering med denne meget vanskelige og ikke forandringsparat personkreds. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ved ikke om jeg tror alle revisorer er imod forandringer, det er nu ikke mit indtryk af de mennesker jeg arbejder med. Faktisk vil ganske mange af dem da af egen motor foreslå revision fravalgt for at spare for små virksomheder hvis der ikke ligger et behov i forhold til bank eller andet

jeg tror valg af regnskabsprogram kommer af en masse forskellige ting. Dinero og BB er jo begge lavet så brugere uden stor viden let kan klare den almindelige daglige bogføring - men måske ha problemer med visse specielle forhold, delt moms privat/virksomhed - skat af fri telefon - viden om hvorvidt den moms der står på regningen til hvidpladebilers benzin må trækkes fra som moms og en del andet - ting som udlægsordningen, brugtmoms osv. Der kan være penge at spare ved at lade "eksperter" kigge ting igennem faktisk.

På en del områder tror jeg stadigt mange vil ha glæde af kombinationen et superlet program som Dinero og så en gennemgang én gang om året (eller måske i starten inden første halvårsmoms) - med en "ekspert" - noget der nok forstærkes lidt for nye IVS med den mere komplicerede årsrapport tror jeg.

På den måde udbyder disse programmer en rigtigt god løsning for at mindre virksomheder kan komme let og billigt igang, og ha overblik og mange vil sikkert kunne vokse fint op til større virksomheder - med de lette intuitive programmer som følgesven hele vejen

Andre kan ha behov de ikke opfylder - De fleste har efterhånden gode API som mulighed for webshops, men f.eks. kan det være svært at dele regnskabet op i sager eller lave afdelingsregnskaber med de simpleste programmer - jeg er f.eks glad for at jeg kan dele alle sager op ved et simpelt nr for hver bogføring - indtægter og udgifter, og jeg kan med ET klik se regnskab for EN sag samlet

Mange nye online programmer har også en pris for hvert selskab, hvor nogen måske driver mange selskaber (drift + holding osv) og kan ha behov for noget der til samme pris kan håndtere det.

Jeg tror der er god mening i både meget store programmer som dækker Novo Nordisk behov - taler sammen med seriøse ERP programmer m.m. - og så meget mindre og intuitive programmer som Dinero - til rigtigt mange nye iværksættere - så stor ære til Dinero - og alle de andre

Er det ikke lidt som med at male og tapetsere. Det kan man sagtens selv spare mange penge på, men jeg har nu set resultater, hvor jeg har tænkt, hvorfor ringede de dog ikke til en maler Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes Cookie - John Hannover

ja som næsten altid sædvanen et godt og fyldestgørende  indlæg fra dig.

Og jeg er ikke uenig med dig.

Det kunne måske være en ide for "eksperterne", at disse indførte no cure no pay løsninger, således at deres betaling stod i harmoni med værdien for virksomheden. ? Wink 

Godt nytår i øvrigt 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

No cure no pay er forbudt for revisorer jf. Revisorloven. Sidste år blev der uddelt bøder på 250.000 kr. til et par revisorer som overtrådte det. 

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Og disse svære, komplicerede og langsomme systemer vil ikke først udsættes for prøveture, fordi så bliver "eksperterne" arbejdsløse.

Du er ret nedladende over for de seriøse bogholdere, der findes rundt omkring. 

Jeg kun oplevet langsomme systemer, når de er hostet eller "i skyen". Det er nok derfor at de reklamerer med "hurtig" - netop fordi det ikke er en selvfølge.

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Mange nye online programmer har også en pris for hvert selskab, hvor nogen måske driver mange selskaber (drift + holding osv) og kan ha behov for noget der til samme pris kan håndtere det.

Og det synes jeg faktisk er et stort problem. Det koster rigtig mange penge at have et online økonomisystem i forhold til hvad de kan. Regner man omkostninger ud for f.eks. 3 eller 5 år, så er de rigtigt dyre.

Jeg er enig med dig i at enhver kan male og enhver kan bogføre bilag. Det er bare ikke det samme som optimalt eller bedst, og på bogholderidelen kan det ende med at koste mange penge at spare både bogholder og revisor. Det er der nogle, der glemmer, og når vi andre så ser det, så er det man tænker "hvorfor sparer de 20.000 på hjælp, når gevinsten have været 2-3-4 gange pengene igen.". Men det er jo heldigvis et frit land, vi lever i.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores vision i Dinero, er faktisk ikke at du skal spare så mange penge eller tid for den sags skyld.
Vores vision er at give små virksomheder mere styr på forretningen og deres likviditet.
Men vent og se, der begynder snart at ske ting og sager :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Side 5 ud af 8 (80 indlæg)