Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mest enkle program til at lave apps, både android og iOS

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Er ikke sikker på det er den rigtige kategori? hvis ikke, er en admin velkommen til at flytte indlægget til den rigtige kategori! :) 

Men spørgsmålet er; Hvad er det mest enkelte program til at lave apps til android og iOS?. Dvs. ikke for meget programmering, ligesom CMS for hjemmesider, fx wordpress, joomla, osv. 

Jeg har en masse idéer til små sjove apps. Det er slet ikke "store" apps jeg har i sinde at lave. En af idéerne kræver fx blot, ét spørgsmål, så skal jeg kunne trykke på skærmen og svaret er 50/50% derefter om igen :).

Mvh. Magnus.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at lege med at wrappe noget html5, css3 og javascript i et webview med eksempelvis local storage. Det kan du f.eks. gøre med mosync - som er ret lige til at gå til (hvis du har lidt programmeringserfaring...)

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

pbtryk.dk:
(hvis du har lidt programmeringserfaring...)

Det er det jeg ikke har meget af. 

Mvh. Magnus. 

Fra København
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du virkelig kun vil lave så simple apps og du ikke har noget programmeringserfaring vil jeg sige at det er et perfekt udgangspunkt at lære på. Brug evt. Xamarin.com som er baseret på det profesionelle C# og som også har en gratis version til små programmer. Simple apps som dem du vil lave, burde en professionel kunne lave på et kvarter og du vil formentlig kunne gøre det på en uge med træning...

 

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus 

Hvis du vil holde det enkelt og, som jeg kan forstå, ikke har den store programmerings erfaring, tror jeg du vil få mest ud af at starte med HTML5, CSS og Javascript. 

Med disse kan du lave web-apps og HTML5 er efterhånden ret godt understøttet på de fleste mobile browsere (http://mobilehtml5.org/). Eksempelvis kan man på IOS 6+ bruge html tagget <input type="file" accept="image/*" capture="camera"> "tilgå" iPhonens kamera. 

Når du har fået lidt mere styr på tingene kan du kigge på http://phonegap.com/ som er slags wrapper der pakker netop HTML, CSS og Javascript ind og får din web app til at fungere som en "rigtig" app på telefonerne. Det virker til de platforme du nævner. 

Hvis du skal have lidt programmerings erfaring kan jeg anbefale http://www.codecademy.com/ 

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

For alle andre end tråd-starteren, der læser denne tråd i håbet om at finde en relativt let måde at komme igang med app-programmering, følger lige min "analyse" i forhold til Rasmus' indlæg om Phonegap:

Jeg startede selv med PhoneGap, som er en meget potent mulighed for at wrappe din web-kunnen i "app-sprog". Mulighederne er mange med de dedikerede javascript libraries, der efterhånden er udviklet til platformen. Ulempen, som jeg mener er altafgørende for en begynder, er desværre den ekstremt stejle oplæringskurve. Du skal bruge oceaner af tid blot for at installere IDE'et (det program, der skal lave din programmering om til en app).

Derfor foreslår jeg typisk moSync til de, der gerne vil igang hurtigere og lettere. Der er nemlig et moSync Reload system, hvor du kan programmere, "reloade" og se din app på din telefon med det samme uden at compile og lægge over.

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. 

Tak for svarene, jeg kigger nærmere på det :)

Fra Gentofte
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Fra  TriGemini Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus,

Hvis du (som jeg kan fornemme) ikke vil ud i native udvikling, så er det hybrid-metoden, altså en web baseret løsning der pakkes ind som en app - du skal kigge efter.

Du bør  tjekke, Teleriks Icenium produktet, der giver dig et online udviklingsmiljø og mulighed for at teste.  Der findes flere tilsvarende produkter på markedet - alle der ikke kræver mere end "lidt" Javascript og HTML kompetencer.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

typisk vil du ikke kunne lave nogle "custom" app´s fra de app builders der findes på markedet - her vil du nemlig typisk løbe ind i en mur fordi du ikke kan få dem til at udføre de funktioner du gerne vil have uden at skulle programmere noget.

Jeg vil anbefale dig at sætte dig ned og sætte dig ind i f.eks Objective-C, hvis du vil lave apps til iOS. Det er faktik ikke så svært, hvis du bare giver dig tid til det og arbejder med det. Som program skal du bruge xcode. 

Du finder et 100% gratis dansk video kursus til det hele her: Lav din egen app gratis 

Håber det kan hjælpe dig!

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus
Du kan prøve appshed.com, der kan du også downloade det med "ADD to homescreen"!

Det kræver ingen form for kodning !!!

Hilsen BooBeac

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)