Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontakt til produktionsfirma, men endnu uden patent?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg har længe gået med en ide om udviklingen af et produkt, og jeg er nu nået til det punkt, hvor jeg skal undersøge om det praktisk kan fremstilles.

Produktet er langt fra genialt, men jeg har søgt overalt på nettet, og kan ikke finde noget der bare ligner. Det skal presset i plast, og jeg har fundet et firma, som jeg mener vil kunne klare opgaven. Jeg har ikke søgt patent på min ide endnu, men vil det være for risikabelt at kontakte firmaet nu, for at spørge ind til muligheden for senere produktion. Vil plastfirmaet kunne kopiere/stjæle ideen, og i teorien sælge varen?

Jeg er MEGET ny som iværksætter, så kommenter endelig, og alle råd modtages gerne.

Hvis I ellers har kendskab til firmaer som kan støbe/presse forme i plast (ca. 5 mm i tykkelsen), så skriv gerne.

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 37
Fra  www.miltersen.dk Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kan måske hjælpe dig.

Jeg er designer og hjælper virksomheder med at udvikle nye produkter, bl.a. også i plast.

Jeg kender en del underleverandører, som kan skaffe priser på værktøjer og emner.

Det primære er dog at få fastlagt den endelige udformning og funktion.

Det er også en god ide, at få undersøgt, om produktet kan patenteres.

Her kan dit lokale væksthus hjælpe dig.

Du kan se mere om min virksomhedwww.miltersen.dk og evt .kontakte mig direkte.

Venlig hilsen

Mads

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Eisenberg,

Jeg foreslår,du får firmaet til at underskrive en hemmeligholdelsesaftale/NDA, som du kan finde på vores hjemmeside www.opfind.nu, hvor du på trin 7 (Aftaler) kan finde den hemmeligholdelsesaftale, som vi i Opfinderrådgivningen har brug med godt resultat i mere end 30 år i situationer, som den ud er i.

Jeg går ud fra, at du "selvfølgelig" har googlet på engelsk og har set, hvad der findes på "billeder" - og hvis ikke, så se at få det gjort.  Når du selv siger, at dit produkt langt fra er genialt, findes der måske tusindvis af andre lignende ting.

Jeg tror ikke, du behøver at være bange for, at et plaststøbefirma "hugger" din idé. Langt de fleste plastvirksomheder er underleverandører, der producerer lige netop det, som deres kunder bestiller dem til at lave. De fleste firmaer vil sikkert sige:  "Det kan vi godt lave for dig, produktionsformen koster 75-100.000 kr. og så koster hvert eksemplar af dit produkt 5 kr. Og hvor mange skal du bruge, for når maskinen kører vil vi helst lave 3-10.000 styk. Og kommer du selv og henter dem, eller skal vi sende dem med en fragtmand".  Underleverandører har således meget sjældent nogen markedsføring af "egne produkter".

Du kunne også gå ind på vores hjemmeside www.opfind.nu, hvor du på trin 2 (eneretsbeskyttelse) under links kan finde en lille vejledning i, hvordan du søger i patentdatabaser for at undersøge, hvad der allerede findes - og om du evt. krænker andres patenter.

Du kan uden tvivl finde 10-20 firmaer, der kan producere dit produkt i plast - søg efter plastsprøjtestøbning.

Med venlig hilsen

Rasmus Offersen

Opfinderrådgivningen, Teknologisk Institut

tel. 72 20 27 62

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)