Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WooCommerce og webhotel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er igang med at lave en webshop. Jeg er dog blevet i tvivl om det er smart at oprette shoppen i Woocommerce, da jeg fra starten har ca. 1000 forskellige produkter. Kan Woocommerce håndtere det, eller er det en dårlig idé? Jeg håber at kunne udvide løbende og ende med 5000-10000 produkter.

Jeg har så endnu et spørgsmål vedr. webhotel. Hvad bør jeg vælge og hvor meget plads har jeg behov for? De 1000 produkter får hver ca. 3 billeder og nogle enkelte får tilknyttet en video til.. Hvad skal jeg gå efter?

Jeg håber i vil være behjælpelige med mit problem og glæder mig til at høre fra jer.

Med venlig hilsen

Kristian 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se denne video http://www.youtube.com/watch?v=6YxNprD_NMc

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KristianT:
Jeg er igang med at lave en webshop. Jeg er dog blevet i tvivl om det er smart at oprette shoppen i Woocommerce, da jeg fra starten har ca. 1000 forskellige produkter. Kan Woocommerce håndtere det, eller er det en dårlig idé? Jeg håber at kunne udvide løbende og ende med 5000-10000 produkter.

Du ville sagtens kunne have 10.000 produkter i en WooCommerce shop, eller endnu mere - det afhænger sådan set kun af dit server setup. Du skal ikke være nervøs for at ramme et punkt, hvor det bliver umuligt for dig at opskallere din løsning.

KristianT:
Jeg har så endnu et spørgsmål vedr. webhotel. Hvad bør jeg vælge og hvor meget plads har jeg behov for? De 1000 produkter får hver ca. 3 billeder og nogle enkelte får tilknyttet en video til.. Hvad skal jeg gå efter?

Var jeg dig, ville jeg hellere bekymre mig om dit ressourceforbug frem for pladsbehovet. Du kan relativt nemt sætte din WordPress installation til at hoste billederne på en cloudserver, hvilket kan frigøre en del ressourcer fra din webserver. Derudover kan du sætte WordPress til at komprimere dine billeder automatisk, så de fylder en brøkdel af hvad de gjorde fra start.

Opsætter du korrekt caching af din webshop, kan du principelt hoste din shop på et billigt webhotel. Eksempelvis hostede de flinke mennesker fra Blacksnow.dk indtil for ganske nyligt, deres webshop på unoeuro's billigste webhotel (de benytter godt nok Prestashop, men koncpetet er det samme). Selvom at det til dagligt gik fint, havde de problemer hver eneste gang at de røg i pressen.

Anyways, tag evt. et kig på WP Engine i London. De hoster kun WordPress sites og er knaldhamrende dygtige til det!

- Emil

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yes to Emil,

He knows his shit!

This is exactly right!

Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil!

Tak for dit svar! Tror jeg hopper på Meebox, som webserver (vil jeg tro?).. Hvordan fungerer den cloudserver du snakker om? Jeg er helt ny i webshops, som du nok kan fornemme :)...

Med venlig hilsen

Kristian 

Fra Taastrup
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

KristianT:
Hvordan fungerer den cloudserver du snakker om?

Jeg tror at det Emil mener at man kan hoste billederne eksternt, da det tit trækker en del trafik.

Man kan f.eks bruger Loadtr, Pressbox, Photobucket eller Flickr, mulighederne er mange Smile

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

KristianT:
Tak for dit svar! Tror jeg hopper på Meebox, som webserver (vil jeg tro?).. Hvordan fungerer den cloudserver du snakker om? Jeg er helt ny i webshops, som du nok kan fornemme :)...

Det fungerer ved at du installerer http://wordpress.org/plugins/storageqloud-for-wordpress/ eller http://wordpress.org/plugins/amazon-s3-and-cloudfront/. Herefter opretter du en hhv. en konto hos Amazon eller Greenqloud (sidstnævnte er den billigste), hvorefter alle billeduploads synkroniseres med cloudserveren og URL's udskiftes således at cloudstien benyttes.

Ift. komprimering af billederne kan du benytte eksempelvis WP Smush.it eller EWWW Image Optimizer.

- Emil

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)