Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af afgift for manglende indberetning af moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg ved godt det er pinligt, men sidder altså med en udgift på kr. 800,00 fra SKAT for manglende indberetning af moms. De er betalt sammen med momsbeløbet, men afgiften sakl jo ikke bogføres på samme konto som min moms.

Jeg bruger Summasummarum og deres standard kontoplan. Momsen som jeg betaler bliver debiteret på konto 66900 men hvilken konto skal jeg bogføre de 800,00 ?

Tænker om det er en rente udgift, men er det så fradragsberettiget eller ej?

Mvh Frank

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46505
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener desværre ikke der er fradrag for bod eller bøder fra det offentlige når det er fra skat og moms men andre må korrigere hvis det er forkert.

Jeg ville lave en ny konto lige under gebyrer og kalde den gebyr ikke fradrag og postere de 800 kr der. I min kontoplan ville den blive 7205 men jeg kan ikke huske om gebyrer hos alle er 7200 - mere så du husker, at når du laver regnskab, så skal du i skattekorrektionen tillægge de 800 kr til dit driftsresultat (hvis jeg har ret i, at der ikke er fradrag for en sådan bod som jo ikke er en såkaldt "driftsmæssig risiko" men noget "selvvalgt")

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank,

denne omkostning er ikke fradragsberettiget.

Jeg vil mene, at din kontoplan har en konto til dette ellers så er det en god ide at oprette en sådan.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar. det tyder på at afgiften ikke er fradragsberettiget og jeg har derfor oprettet en kontor 7205 til denne udgift. 7200 er "porto og gebyrer".

Mvh Frank

Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stig

Tak for svar og fordi du vidste om afgiften var fradragsberettiget eller ej.

Mvh Frank

Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Lige et tillægs spørgsmål:

Hvis det handler om et driftsmæssigt gebyr, har man så fradrag for det?

Hvis det er selvforskyldt, så kan man ikke få fradrag?

Hvis ovenstående er korrekt, betyder det så, at rykkergebyr er selvforskyldt og derfor ikke fradrags berettiget?

Mvh Frank

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46505
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det hænger sammen med at ting der skal være fradrag for skal være en driftsmæssig risiko, og ja det ville gi fin nok fornuft hvis der ikke var fradrag for rykkergebyrer, men det mener jeg faktisk der er

Eksempelvis er der kun fradrag for betalt moms i EU under rejser som udgift, hvis man har søgt om refusion og ikke fået det - det er selvvalgt man ikke søgte - men som sagt - alm rykkergebyr mener jeg bestemt der er fradrag for. Ellers må andre byde ind

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John.

Mht. udgifter i EU, så har jeg også et par bilag hvert år med hotel og forplejning, men bogfører det fulde beløb inkl. den betalte moms i udlandet, dog uden at føre det i mit momsregnskab. Jeg synes ikke det er besværet værd, altså at skulle søge om refusion i udlandet. Mine beløb er ikke så store.

Mvh Frank

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46505
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

helt samme her Frank - det er alt for besværligt at søge ref. HVIS du har over 50 Euro og IKKE har søgt ref så må du ikke tage momsen som alm udgift, så er den tabt - men under 50 euro - leave it - alt for besværligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)