Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg registreret mit kapital på webreg???!!

Side 1 ud af 10 (91 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 15
Fra  pontaz.com Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tidligere haft startet en enkeltmandsvirk. på webreg, hvor alt gik som smurt.

Nu er jeg i gang med at registrere mit nye Anpartsselskab også over webreg. Problemet er så, at efter jeg har udfyldt alle felter vedr. stiftelsesdokumenter osv og skal trykke på knappen "registrer" så dukker en rød boks op, hvor der står at kapitalen skal registreres eller godkendes af pengeinstitut, advokat eller revisor.

Jeg er klar over at man bare kan få en advokat til at stifte virk for sig, men jeg synes det er latterligt at give 3000 kr for at en advokat skal registrere noget man selv burde kunne gøre på en halv time.

Jeg har et kapital på 100.000 kr stående på en firmakonto, men efter at have talt med banken lød det ikke som om det var noget de kunne registrere med mindre man gav dem 3000 kr for det..... :(

Mit spørgsmål er så:

- Hvordan kan jeg selv registrere at jeg har kapitalen stående, udenom revisor, bank eller advokat??

Skal jeg bruge et medarbejder ID til virksomheden? Og hvorledes fungerer det så? Eller hvad er mulighederne??

Jeg er strandet lidt her og vi meget gerne videre ;) Jeg håber i kan komme med et par gode råd!

Tak ;)

Mvh Benedicte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have bank, revisor eller advokat til at bekræfte din selskabskapital. Det kan du ikke selv gøre.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

når du er så selvkørende, så kan vel bruge en meget billig advokat, jeg mener at der finde advokater, som gør det ned til kr. 995, dog ekskl. gebyret til E&S.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja jeg ville da også lade en advokat stifte og lade denne bekræfte kapitalen på 50.000 kr. Bankerne tager ofte et gebyr for det, som du oplever - og du kan IKKE selv gøre det på nogen måde. Så får du også alle standard papirer korrekt med.

Husk lige, at de 100.000 kr du har stående på firmakontoen jo ikke nødvendigvis er skattefrie. Du skal afslutte din personlige virksomhed og gøre resultatet op og betale skat af det - det du skal sætte ind i anpartskapital skal være penge du har betalt personskat af, ikke bare penge som "står" på firmakontoen. Muligvis - hvis du har overværdi i aktiver kan en "skattefri" (=udskydelse) virksomhedsomdannelse komme på tale, det kan en revisor eller selskabsstifter også hurtigt lige se på - for at begrænse skat ved lukning af din enkeltmandsvirksomhed

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 15
Fra  pontaz.com Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jeg talte med Erhvervsstyrelsen og de mente bestemt at banken burde kunne godkende det gratis, alt andet synes hende jeg talte med lød absurd - så enten må hun have været lidt galt på den, ellers burde banken altså kunne gøre det gratis. :/

Men jeg tror jeg må smide de par tusinde og så få banken til at gøre det på trods af, hvad hende fra Erhvervsstyrelsen påstod. Så er det ude af verden...

John:
Det er klart og jeg fik nok udtrykt mig dårligt på det punkt, for de to virksomheder har på nuværende tidspunkt intet med hinanden at gøre - så de 100.000 kr der står som kapital tilhører udelukkende mit ApS og er ikke en ændring af min Enkeltmands til et ApS :)
Men tusind tak for det ellers :)

Og tak til jer alle for svarene ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Benedicte Nyholm:
Jeg talte med Erhvervsstyrelsen og de mente bestemt at banken burde kunne godkende det gratis, alt andet synes hende jeg talte med lød absurd - så enten må hun have været lidt galt på den, ellers burde banken altså kunne gøre det gratis. :/

 

Det mest absurde er da at Erhvervsstyrelsen har det synspunkt. Bare man slår en pr.. i deres retning er det gebyrbelagt. Bare se hvad du selv skal betale for at de registrere dit kommende selskab.

Betaler du 2000 kr. til banken for at få bekræftet din kapital - ja så har du for mange penge. Det kan du få ned lige under 1000 kr. og så samtidigt få lavet alt papirarbejdet..... Der er flere på Amino so har reklameret med priser under 1000 kr. - og ellers er jeg sikker på at din ven Google kan hjælpe dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hende fra EOS er nok ude af trit med virkeligheden 2014. Bankerne KAN godkende selskabskapital, men det er en ganske besværlig procedure, da kun få i banken har den specielle digitale "ekstra" bank signatur der skal til for at bekræfte. Hvorfor bankerne ikke alligevel gør det gratis, hænger nok sammen med at, de ikke idag arbejder ret meget gratis og ikke vil involveres i selve stiftelserne +  det med den besværlige procedure, der for mange banker kræver involveren af HQ hvor signaturen for en del kun ligger.

Havde du kørt via advokat, kunne du ha brugt dennes klientkonto og fået det hele formentlig for et par tusinde eller 3 + EOS gebyr inkl. papirer og kapital bekræftelse, men omvendt, så er det jo så nu det samme som du kan få banken til at gøre det til - og så er den ikke længere. Man kan ikke selv bekræfte kapital til ApS men til IVS op til under 25.000 kan man komme med egenerklæring på at beløbet står på en konto der tilhører ens IVS under stiftelse

god vind med det i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde lidt samme problem, da min lille bank ikke kunne (sagde de - det var vist ikke noget de prøvede så tit ;-) )

Jeg fik en revisor her fra Amino til at gøre det for mig for et symbolsk beløb. Sendte ham kontoudtog fra banken og han bekræftede så overfor E&S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:
Jeg fik en revisor her fra Amino til at gøre det for mig for et symbolsk beløb. Sendte ham kontoudtog fra banken og han bekræftede så overfor E&S

 

Mads D- metoden! :-)

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Der er flere på Amino so har reklameret med priser under 1000 kr

1. Husk lige gebyret til E&S, så er prisen tæt på de 1.700

Og husk så lige at hvis de ikke er advokater, så er der ingen beskyttelse af din kapital, hvis du har indbetalt den til dem der skal ordne papirerne.

Og det hender jo at der er en "champagnedreng" imellem.

Side 1 ud af 10 (91 indlæg)