Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor, er dette muligt, lidt hjælp søges til ung iværksætter.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

BB.
Jeg hører bare om mange der selv fører regnskab, med et simpelt program som kan købes online, er man så ikke godt på vej?
eller er det sværere end som så? man skal selvfølgelig have basis viden om bogføring, men ellers med diverse virksomheds økonomi bøger, evt om bogføring, er man så ikke godt på vej? 

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja for deres egen virksomhed. Derfra og så til at tage penge for at bogføre for andre virker for mig helt ude i skoven. Jeg starter jo heller ikke tømrervirksomhed fordi jeg kan slå et søm i.

bb

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Må man trække moms fra når den står tydeligt på regningen fra ens hvidplade firmabil benzin?

Hvor meget må man trække fra for repræsentation hvor man har kunde med i byen og spiser et måltid - moms og udgift

Hvor meget må man trække fra ved gaver

Må man trække fuldt fra hvis man giver reklamegaver bort til kunder og de koster over 100 kr og måske er ting man sælger

Må man som firma bare sponsorere ens søns lille fodboldklub og trække det fra - og hvis ja, hvad skal begrundelsen være

Statens takster kørepenge - kan du dem og ved du hvordan man foretager reguleringen til regnskabet

Er der fradrag for omkostninger til stiftelse af virksomhed og hvis ja, må man så også fradrag den moms der er på regningen

Må man trække hele momsen fra når man som personlig virksomhed køber telefon eller printer man bruger delt selv/virksomhed og hvad med omkostningen?

Forklar kort krav til brug af udlægsordningen

Forklar kort brugtmoms

Hvorledes foretager man skattemæssige reguleringer til regnskabeet

Bare nogle ganske få spørgsmål. Taler vi så selskaber, bliver årsberetning vanskelig. Du skal ikke bogføre fra andre med mindre du har ganske så stor viden på området. Det nye programmer er fine, men de gør langt fra en til bogholder eller revisor

Dels risikerer du i høj grad at misse nogle fradrag, dels at tage fradrag for noget der ikke måtte fradrages, og den du fører for, vil med fuld ret kunne kræve erstatning af dig.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)