Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed og personlig gæld!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg skal til at starte en enkeltmandsvirksomhed - Mit spørgsmål er: Jeg har noget gammelt SU gæld som SKAT trækker alt som jeg får tilbage i skat mm. (ud over min afdragsordning)

Hvis jeg nu fx får kørselsgodtgørelse tilbage fra min nye virksomhed, bliver det modregnet det jeg PRIVAT skylder SKAT? (giver det mening?)

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT kan kun snuppe de penge, der er i systemet, typisk overskydende skat. De har naturligvis ikke adgang til kørselsgodtgørelsen, der jo kun er et tal, der indgår i opgørelsen af virksomhedens overskud.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svaret!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46512
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Scorpiodkfyn:
Hvis jeg nu fx får kørselsgodtgørelse tilbage fra min nye virksomhed, bliver det modregnet det jeg PRIVAT skylder SKAT? (giver det mening?)
det får du ikke for det må du faktisk ikke. Kørepenge efter statens takster får du i personlig virksomhed kun ved at de bliver til personligt fradrag = når du har dit driftsresultat så laver du skattekorrektion og nedsætter dit overskud med værdien af kørepenge . du udbetaler dem ikke til dig selv fra en personlig virksomhed det er fradrag i personlig indkomst som i:; http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)