Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told af varer uden for EU

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino,

Hvis jeg køber en vare uden for EU, i dette tilfælde et stykke beklædning, som reelt set er måske 5-8 tusind værd, men jeg kun betaler 300kr eller lign for dette stykke beklædning. Kan skat/staten/post dk så på en eller anden måde alligevel opkræve told og moms ud fra den værdi som de synes at genstandene har, eller kan de kun kræve told og moms af den pris som jeg har betalt for den?

Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis told og skat mener der er snyd i tolderklæringen kan de gøre alt, fra at opkræve det korrekt, til bod, til større straf

Hvis du har købt det reelt af 3.mand så er det jo den pris der er korrekt, men told er jo ikke rørt sammen i en suppegryde igår og møder masser af ting med falske fakturaer fra venlige kinesere og andre, eller rolex ure som gaver fra onkler osv - så du skal opgive den helt korrekt pris som varen, ellers kan hele din forretning bringes i fare som toldsvindel, og det vil du jo ikke ønske

bare brug helt korrekt pris du har betalt fuldt og helt så er du over første hurdle, selv om told sagtens kan hævde der mangler noget i fakturaen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er faktisk til privat forbrug. Så min virksomhed vil ikke blive blandet ind i det.

Men hvis jeg nu kun har betalt de ca. 300kr, pga. at jeg så på et senere tidspunkt leverer noget til ham gratis eller lign. så kan skat vel kun opkræve told og moms på den pris jeg har betalt for varen, uanset hvad de mener at den er værd?

Mvh
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Pedersen:
Men hvis jeg nu kun har betalt de ca. 300kr, pga. at jeg så på et senere tidspunkt leverer noget til ham gratis eller lign

Så er der jo ingen tvivl om at du forsøger at snyde SKAT!!  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det kan kræve af dens virkelige toldværdi - At du betaler med noget andet end penge for en del, ændrer intet, det skal være varens virkelige værdi som fortoldes og momses, det vil i princip sige faktura med korrekt værdi, og betaling kr xxx cash og kr xxx i form af.

Problemet kan være hvis du opdages, at det så er told der skønner bare og det kan være højere end det du faktisk skal af med i penge og det du leverer ham gratis

Hvis i tvivl, og du ikke vil snyde, så kan du jo også ringe til told og skat og høre hvordan du smidigst får det billigt ind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Ravn:


Alexander Pedersen:
Men hvis jeg nu kun har betalt de ca. 300kr, pga. at jeg så på et senere tidspunkt leverer noget til ham gratis eller lign


Så er der jo ingen tvivl om at du forsøger at snyde SKAT!!  



Nej. Jeg prøver at få det gjort billigst muligt for mig selv. Lige nu stiller jeg spørgsmål, i håb om at kunne få noget hjælp herindefra. Jeg håber du har det bedre med dig selv nu efter at have konkluderet bag din computerskærm at jeg ønsker at snyde skat, ellers var den kommentar så ligegyldig og provokerende som den kan blive.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander Pedersen:
Ravn:

Alexander Pedersen:
Men hvis jeg nu kun har betalt de ca. 300kr, pga. at jeg så på et senere tidspunkt leverer noget til ham gratis eller lign

Så er der jo ingen tvivl om at du forsøger at snyde SKAT!!  



Nej. Jeg prøver at få det gjort billigst muligt for mig selv

Det er vel også sådan, man opgør sort arbejde og "vennetjenester". Ikke sagt provokerende, men blot en iagttagelse af hvordan man kan vælge at se sagen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tjah sandheden er som regel ilde hørt  

Det du har gang i er at omgås den korrekte indfortoldning så du kan få varen ind i landet til en lavere pris, om du så kalder det snyd eller "gøre det billigt" er sådan set ligegyldigt for snyd er og bliver det.

PS:  Jeg har det skam fint med mig selv ;-)   men det har du åbenbart ikke når du kan blive så pigesur over at høre sandheden!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat har autoritet til, at foretage værdisætning af dit gods. Denne vurdering beror normaltvis overvejende, men dog ikke udelukkende på den værdimæssige gennemsnitlige indførsel på varenummeret til Danmark.

Skat kan derfor sagtens underkende din indfortoldning. Andet ville vel egentlig heller ikke give mening, da man ellers ville kunne udstede en faktura på 10 kroner og importere en container fyldt med diamanter.

Men kan du forevise tilstrækkelig med dokumentation på dit køb, så vil det i mange tilfælde blive godkendt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Pedersen:

Nej. Jeg prøver at få det gjort billigst muligt for mig selv. Lige nu stiller jeg spørgsmål, i håb om at kunne få noget hjælp herindefra.

helt ærligt. Du  har fået forklaret ting men bliver ved, og det du har gang i er ikke bare at gøre det billigt men helt enkelt ulovligt, og det bliver det ved med at være uanset hvor meget du forklarer

Husk, at det jo ikke må være varer til videresalg når du ikke involverer firma med importregistrering. Hvis told ud fra f.eks mængde bedømmer det er til videresalg vil det også blive stoppet

videre i livet - man skal betale told af varens korrekte værdi inkl  det man betaler ved gratis arbejde og alt muligt andet - og som privat også moms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)