Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra England (moms!)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er sikker på at der er andre indlæg med samme spørgsmål, men jeg har nu forgæves stoppet søgningen og vil værdsætte jeres svar på mit problem.

Jeg vil gerne importere nogle varer fra England og sælge dem i DK over nettet. Jeg er ikke momsregistreret da jeg har en forventning om at have en omsætning på mindre end 50.000 DKK i løbet af et år. Derfor vil jeg høre hvad der gælder af udgifter i dette tilfælde. Momsen i england er så vidt jeg kan se 17,5%. Betyder det så at hvis jeg køber en vare fra England til 500 DKK med fragt på 0 DKK (fraset punktafgifter), at jeg så kan sælge varen for de 500 DKK + differencen mellem den engelske moms og den danske så 7,5% og dermed sælge varen til 537,5 DKK?

Hvis ja, hvordan registrerer man dette og sørger for ikke at få pålagt 25% udover de 17,5% der i forvejen er på varen?

På forhånd tak,

Christopher Jarden 

  

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher:
og dermed sælge varen til 537,5 DKK?

Naturligvis ville jeg ikke sælge varen til 537,5 DKK, men selvfølgelig lægge en profit oveni.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher:
Hvis ja, hvordan registrerer man dette

Registrere hvad?

Køber du en vare i UK som privat person skal du kun betale den engelske moms.  Er produktet pålagt punktafgift i Danmark skal du uanset omsætning moms reg.

Gider du virkeligt bruge tid på kun at tjene nogle på kroner på sådan et produkt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher:
Naturligvis ville jeg ikke sælge varen til 537,5 DKK, men selvfølgelig lægge en profit oveni.

Bare du selv kan finde ud af hvad du mener!  hvordan er du kommet frem til de 537,5 kr.?

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså de 500 kr + de 7,5 % (differensen mellem UK og DK moms), så altså: 500*1,075=537,5 DKK

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo tidligere skrivet at du ikke vil sælge til 537,5 kr men lægge profit til. Hvad er det så du vil med de 537,50 kr ?

Fra odense
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christpher

Jeg tænker om det ikke kunne være en fordel at momsregistrer dig i england, hvilket har et lavere moms sats end Danmark. Du kan derved nok få momsfradrag for dit køb i England. Da dit køb vil være billigere og salgmoms satsen lavere end den danske momssats vil du få større avance ved salget eller sælge dine produkter billigere via nettet :)

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay jeg undskylder for at være uklar. Jeg prøver at præcisere mit spørgsmål.

Mit spørgsmål går på om jeg netop kan fratrække de 17,5% moms der i forvejen er på varen jeg køber fra england og så herefter sælge med den danske moms oveni på de 25 %. Derfor skrev jeg så at det svarede til at lægge 7,5% (25-17,5=7,5) oveni i varens pris fra England for så at udregne de samlede omkostninger ved salget af disse varer i Danmark. Ved eksemplet får man så 500*1,075=537,5 DKK og med en profit på lad os sige 50 kr så sælger jeg varen for 587,5 DKK. 

Passe dette regnestykke? eller skal jeg lægge 25 % moms oven i varen fra England der allerede har 17,5% moms på og dermed betale 500*1,25= 625 DKK?

Håber dette hjælper

Fra odense
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher

Det passer. Du betaler din engelske leverandør det det koster: 500x17,5%= 537,5

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør nok lige sætte dig ind i de HELT basale momsregler inden du begynder at lege handelsmand.

Naturligvis kan du hverken fratrække den engelske moms eller sælge med dansk moms når du ikke er moms registreret. 

Er du derimod moms reg. i Danmark vil du ikke skulle betale den engelske moms, men til gengæld skal du pålægge varen dansk moms.  

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)