Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har jokket i spinaten

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej med jer
Absolut intet om iværksætteri eller noget der har med forretning at gøre i dette indlæg.
Jeg kunne godt tænke mig jeres syn på denne sag.
Jeg var til forældremøde den anden dag, og kom i den forbindelse til at udtrykke mig på en ikke særlig hensigtsmæssig måde.
Jeg brugte ord som bl.a modbydlige og ondskabsfulde om nogle drenge i klassen, det er de selvfølgelig ikke, der er bare nogle konflikter og nogle lege i klassen som udvikler sig i negativ retning engang i mellem.
På forældremøder er der jo sjælendt oceaner af tid til at overveje sine ord.
Mit spørgsmål til jer er skal jeg lade de ord stå og håbe på de ikke bliver bragt på bane igen, sende forældrene den E-mail der er herunder eller ringe dem op. Jeg mener .... jeg vil ikke krybe eller dukke nakken, men ret skal være ret de ord ikke særlig heldigt valgt og jeg var selv blevet tosset hvis der var nogen der brugte disse ord om mine egne børn, og vi skal jo immervæk være sammen de næste 6 år. 
Jeg står stadigvæk ved at det er de børn der har en uheldig indflydelse på klassen, omvendt er ord som modbydelig og ondskabfuld jo ikke særlig brugbare overfor børn i tredje klasse.
Gider du give et bud iværksætter til iværksætter?
 
 
 
Til de forældre hvis børns navne jeg nævnte da XX spurgte om der ikke kunne komme navne på.
På forældremøder har man ikke altid den fornødne tid til at vægte og veje sine ord. Dette var tilfældet for mig i mandags, jeg glemte et øjeblik at det er børn vi taler om.
Jeg vil derfor godt undskylde mit ordvalg, det var ikke særligt konstruktivt eller fremmende for den videre dialog.
Ordvalget har på ingen måde nogen berettigelse i en debat om drenge i tredje klasse.
For mit ordvalg har i min  uforbeholdne undskyldning.
Sætningen skulle istedet have lydt
" det er de navne jeg hører når jeg hører om de konflikter der sker blandt drengene i klassen"
Jeg er ked af at vores drenge har disse konflikter i klassen, men håber, som jer, at disse løses så klassen kan bruge tiden på det den skal, fremfor konflikthåndtering.
Venlig hilsen
XX
XX far
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes du skal sende den mail hvis du har deres mail - det vil være korrekt og stort. Alternativt lige ringe rundt, som måske kan ha den ekstra effekt at I, hvis ellers i kan holde temperamentet på begge sider, for de andre forældre KAN jo reagere sur - vil kunne bidrage til selve problemets løsning

Jeg kan sagtens forstå hvordan man kan være tosset over nogle - altid de samme - som måske både mobber og ødelægger ordentligt samvær, men helt som du skriver, så er modbydelige måske ikke det ord man vil bruge om en gruppe 3 klasses elever,

At lige korrigere den ville jeg som forældre til en af de ramte finde flot og i endnu højere grad tag fat i min egen unge, for det kan der sikkert være brug for

Alt godt herfra - du virker fin

John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er helt fint at både ringe og skrive til folk. Vi er alle sammen kun mennesker, og til tider kommer vi til at sige noget som ikke er gennemtænkt. Det er rigtig flot, at du har reflekteret over dine handlinger og er kommet frem til en konklusion, at det ikke var smart.

Af sted med mailen !

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ordene er brugt om drengenes handlinger og ikke om dem direkte, så synes jeg egentlig det er helt på sin plads, hvis de handlinger virkeligt var modbydelige og ondskabsfulde. På den måde kan det jo måske virke som et "wake-up-call" for forældrene til de pågældende børn. Hvis du direkte har kaldt drengene modbydelige og ondskabsfulde, så synes jeg din mail rammer rigtigt fint. Afhængig af hvor "velopdragede" de pågældende forældre er, vil der selvfølgelig altid være nogle som ikke godtager sådan en undskyldning og hellere vil "føre krig". Det er de samme forældre som mener deres børn intet forkert gør, på trods af alle "beviserne" - dem skal du bare ignorere. Nu er mine børn ikke selv i skolealderen endnu, men min kæreste er pædagog i fritidsordningen og jeg hører til tider "skrækhistorier", om forældre som sidder så højt på hesten, at intet er galt med deres børn, og hvis noget er galt, er det pædagogernes eller de andre børns skyld. 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror skam det er helt fint at sende den mail rundt. Tror de fleste forældre kan forstå man kan overreagere lidt når det gælder ens børns trivsel.

Omvendt så føler de nok også der er noget at tage fat på efter dette. Jeg har selv en søn i 3. klasse og det fungerer bare super - troede faktisk mest det var piger der skaber disse "konflikter".

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som alle de andre også skriver, så send en mail. Evt. til hele klassens forældre, så der ingen der ser sig sur på dig eller lign. Flot at du indrømmer egen fejl :) 

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

RING ... der er ingen mand over en der skal skrive det. Derudover mener jeg at resten af forældrene i klassen(hvis børn det ikke omhandlede) kan nøjes med en mail, for bare at vide hvad der er sket.

Jeg har endnu ikke børn, men en undskyldning på papir er ikke specielt meget værd i min verden, hvis man virkelig fortryder det.

På den måde har du også mulighed for kort at snakke med de forældre ... 

Mand til mang eller kvinde til kvinde.

De bør også kunne forstår at i netop skal være i samme klasse de næste 6 år ... derfor ... få det ud af verdenen på den rigtige måde.

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "far",

Jeg vil helt sikkert ringe rundt til forældrene hvis jeg var i samme situation, en personlig samtale er klart nummer ét og forældrene vil få respekt for at du gør det. En mail kan virke lidt "tør" og "konfligt-sky-agtig" i sådan en situation efter min mening.

Men bestemt flot at du indrømmer dine forkerte ord. Man må gerne være diplomatisk men jeg synes ikke, at det gør noget at sige sin mening på en bestemt måde hvis det er nødvendigt. Der kan jo sagtens være forældre der "sløser" lidt med opdragelsen af deres børn.

vh
Rainer

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Rainer.

mvh

Fra KBH
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Glasmager

Jeg ved ikke hvor mange det er du skal ringe til, hvis det ikke drejer sig om så mange, så er det er langt nemmer  at ringe og få snakket om det. At sende en mail ,som en Amino bruger nævnte så virker det lidt tørt. Du får det langt bedre med dig selv når du har ringet til dem:-)

Mvh Mimusa

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)