Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Canton Fair i Kina hjælp søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj :)

Jeg fik i formiddags en invitation fra en af mine tidligere leverandører fra Kina, om at komme til CANTON MESSEN i Kina.
Jeg har fået den tidligere, men har aldrig haft tiden til at tage afsted.
Men nu er tiden kommet, og jeg søger derfor andre, som har været afsted, og som kan komme med anbefalinger inden udrejse

- Det er i form af, eventuelt dokumenter som er værd at medbringe (fx. fremtidige projekter i vores virksomhed / designs)
- Rejser med fly til billige penge, samt hotel i nærheden?

Jeg er indenfor Tekstil/Modebranchen, og tager afsted for at få inspiration, nye kontakter/producenter og besøg af tidligere/nuværende producenter. 

http://www.cantonfair.org.cn/en/

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Andi,

Jeg har selv arrangeret ture til Canton Messen for nogle år tilbage, og det er absolut hele turen værd.
Det hjælper selvfølgelig at lave en masse forarbejde hjemmefra, hvis man allerede har nogle idéer til nogle fremtidige produkter.

Baseret på mine erfaringer, vil jeg skynde mig at sige, at jo detaljerende og beskrivende dokumentationen er til dine idéer/produkter, får du tilmed mere nyttig feedback fra de forskellige kontakter du møder på messen. Tydelige billeder, farvekoder, stoftype og mm. Jo flere informationer du har med dig, jo nemmere bliver det for dig selv og dem.

Mht. hotel boede jeg på New Pearl River Hotel, hvor der er flot udsigt til floden, samt beliggenheden er rigtig god i forhold til afstanden til messen. Du skal også være OBS på at hotelpriserne er skudt helt i vejret i messe-perioden, hvilket siger sig selv. Du kan sagtens finde billigere hoteller andre steder, men det giver en meget stor fleksibilitet, hvis du bor tæt på messen.

De fleste hoteller tilbyder endda shuttle-busser, som primært kører frem og tilbage mellem messen og hotellet. De kører bestemte tidspunkter flere gang om dagen.

Mht. fly-billetter er det nok mere op til dig. Jeg bestilte altid billetterne i ret god tid - ca. 3 mdr. før. Prisen er som regel ret attraktiv, hvis du bestiller 3-6 mdr. før.



Mvh.
Kim
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tusinde tak for dit behagelige svar :-)
Ja, jeg var bestemt ikke i tvivl om, at der var meget at have styr på.
Nu er der tidligere og nuværende producenter på messen, så det er også et led i at skulle komme til at komme tæt på dem og deres arbejde, og den vej udvide endvidere arbejde for fremtiden.

Hvor bestilte du billetter henne og hvor meget kom turen sådan cirkus til at koste dig?



Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andi,

Det var såmænd så lidt :)

Jeg  bestilte billetterne på momondo.com. Hvis du vil have en oplevelsesrig tur, vil jeg anbefale at du flyver til Hong Kong, hvor du derefter tager en bus til Guangzhou for ingen penge. Det er ovenikøbet billigere at flyve til Hong Kong, og du får i hvert fald en god oplevelse, hvis du ikke allerede har været der.

Sådan en tur kostede mig ca. 15000 kr, men det afhænger selvfølgelig også af, hvad du gør det til. Der skal også være plads til hyggelige fornøjelser og oplevelser, nu hvor man er derovre :) Er du til en mere sparsommelig tur, kan det selvfølgelig gøres billigere, men det er helt klart flybilletten og hotellet, som er de tungeste udgifter.

Tager du til messen, vil jeg anbefale dig at høre producenterne ad om der er FOB (Free-On-Board el. Freight-On-Board), samt om varerne er CE-mærket eller EU-Mærket. CE-mærket er dog mere betydningsfuldt, da dette kræver at producenten har et CE-diplom.

Mvh.

Kim

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)