Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken pc skal jeg vælge? Med eller uden Touchskærm

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. Jeg leder efter en ny computer og har nu fundet 2 rigtig gode bud. Jeg skal bruge den til studier og har derfor brug for de generelle ting som bagbelyst tastatur, klar skærm og det der nu ellers hører til.

Samtidig vil jeg dog også bruge den på flere spil som min nuværende bæbare ikke kan have plads til og er for dårlig til. Eksempelvis Far Cry 3 på middel/høj vil jeg gerne have, og nok også andre krævende spil


Derfor har jeg brug for jeres råd. Fælles for de 2 pc'er er: 8 GB Ram og FHD Skærm.

Den første http://www.dell.com/dk/p/inspiron-15-7537/pd.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~ck=mn Har touchskærm men ikke et ligeså godt grafikkort NVIDIA® GeForce® GT 750 MB 2 GB DDR5 (kan køre Far Cry 3 på middel) og har ikke den nyeste version af Intel Core i7, bagbelyst tastatur.

PRIS: 6990.KR

Den anden http://www.mm-vision.dk/kraftig-barbar-til-spil-s4765 Er tilgengæld uden touchskærm men har så den nyeste version af Intel Core i7, Meget godt grafikkort Nvidia GeForce GTX765m 2GB GDDR5 dedikeret (kan køre Far cry 3 og næsten alle andre spil på høj), 180 GB SSD disk (ved ikke om den skal opgraderes til mit forbrug?), 8 Cellet batteri. 

PRIS: 8294.KR 

Udover priserne skal jeg have tilkøbt garanti, men det vil jeg ønske mig i gave.

Som sagt skal det bruges mest til skole og så til Gaming i weekenderne og evt. hverdage så ca 20 timer til studier om ugen og 20 timer til gaming. Vil sætte stor pris på jeres holdninger for og imod de 2 pc'er og touchskærm er vigtig eller ej til studie (har læst det er godt med touchskærm til WIN8 men ved ikke om det er salgstrik) 

Mvh. Frederik

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Jeg har ikke prøvet de computere, du nævner, men hvis du skal spille nogen krævende spil, er det nok en god idé med et godt grafikkort. 

Jeg skal ikke kunne bedømme, hvilken du skal købe, for det kommer også an på, om du vil betale 1300 kr. mere for et godt grafikkort og I7. 

Held og lykke med computerkøbet.

Med Venlig Hilsen

Søren Mathias Nielsen

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren og tak for svaret

Jeg tænker selv det samme, men skal også bruge den til studier, hvilket er grunden til jeg kraftigt overvejer den der kan trække de fleste spil på medium, ikke har ligeså stærkt grafikkort, men tilgengæld har touchskærm.

Jeg har ikke prøvet en pc med touch skærm men tænker det vil være ret nyttigt i sammenhæng med studie osv? Søger derfor erfaringer både med disse pc'er men bestemt også touchskærm

Selv har jeg ikke noget imod at betale 1300 mere for bedre I7 og grafikkort, hvis bare det er det værd

Takker Søren :)

Mvh. Frederik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg vælge den dyre udgave, den fremtid's sikker dig en smule på IT market.
og du vil nyde du både kan spille nyere titler på den, og samme tid også studier.

personligt kan jeg i nogle tilfælde se det smarte ved tuschskærm.
men på længere sigt tror jeg ikke det er så fedt igen, du skal tit rense din skærm
for dine finger og den slags. og det er rigtig at Windows 8 er bygget til tuschskærm.
også derfor mange (også mig) har vært imod den er udkommet til alm brug.
da den ikke var bygget til det, blandet derfor de prøver at fixe en del fejl derfor windows 8.1 kom på banden,

var jeg dog, ville jeg nok gå efter den lidt dyre model. men også sikker dig en smule længere ud, jeg har dog ikke tuschskærm. endnu så jeg ved ikke præcis hvor fedt det er, men ja kan da godt se nogle siraner hvori det ville være mega dejligt med det den mulighed, 

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker Christoffer.

Christoffer:
Personligt ville jeg vælge den dyre udgave, den fremtid's sikker dig en smule på IT market.
og du vil nyde du både kan spille nyere titler på den, og samme tid også studier.

Ja det var nemlig også det jeg tænkte , da det er den bedste pc jeg kan finde til prisen med de ting (hvis nogle har andre forslag ser jeg meget gerne på dem, i ca samme prisleje)

Grunden til at jeg er så meget i tvivl er som før skrevet fordi mange mener det er noget værre l**t med Win 8 uden touch og alt for besværligt med dette bl.a. disse sider: 

http://blog.pricerunner.dk/skal-din-naeste-baerbar-vaere-med-touch-skaerm/ 

''Hvis du for første gang prøver Windows 8 på en computer uden Touch skærm, kan det være en decideret fuldkommen forfærdelig oplevelse, da styresystemet virker decideret ulogisk og svært tilgængeligt uden en Touch skærm''

http://www.computerworld.dk/art/225062/test-derfor-skal-du-aldrig-vaelge-en-windows-8-baerbar-uden-touch?page=2 ''For nylig var jeg tilbage på en bærbar med Windows 8 uden touchskærm, og det var ganske enkelt en fuldkommen forfærdelig oplevelse'' ''Derfor er det gode råd: Køb en computer med touchskærm. Du tænker måske, at det er fjollet og spild af penge. 

Men det er det på ingen måde. For hvis du virkelig skal have noget (brugbart) ud af Windows 8, er touchbetjening virkelig vigtigt. 

Det vil også gøre overgangen fra Windows 7 til Windows 8 meget lettere for dig''

Dette er grunden til min store skepsis omkring Win 8 uden touch. Og jeg ved det er muligt at kunne købe nogle billige sprays hvis det bliver nødvendigt.
Er det ellers bedre at få den dyre mm-vision med Win 7, eller vil det hurtigt blive forældet?

Mvh. Frederik 


Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke flere i vil anbefale mig at se på?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Opdater lige mit svare senere her, (hvis jeg kan, ellers skriver jeg nyt) 

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)