Jamen så må det jo være sådan - jeg har prøvet begge dele og ikke haft spor forskel - men det kan være branche afhængigt. Min branche - som har været branding af mode og textil fik aldrig kontakter fra nogen der brugte masseudtræk fra CVR - det var udelukkende folk der tog fra ex brancheorganisationer, telefonbøger og kraks, kataloger osv, fordi de skulle ha os meget specifikt - men det kan sagtens være andre brancher så beskyttes mere. Bare man er med på at beskyttelsen kun gælder masseudtræk fra CVR alle der har fra andre steder må ringe alt det de vil Og igen - bare behandel alle pænt - og alle der ringer skal så naturligvis også pænt respektere et nej - ellers må man finde pæn måde at afslutte på, men de der selvhøjtidelige modtagere der skal spejle deres egen betydning som den der "bejles til" - i hvor hårdt de kan sparke til "lavere rangerende" telefonsælgere er jeg ikke vild med vh |
Tom P Jensen:Jamen tillykke....og tillykke til @igang med det store millionsalg.
Jo tak. Jeg har ikke regnet efter endnu, men jeg er desværre ikke sikker på at det for vores vedkommende bliver et millionsalg (når vi taler DB), men det er en ganske fin ordre. Det var nu heller ikke pointen.
Tom P Jensen:Hvis I nu så kunne gøre os andre, der sidder i den anden ende af røret og trådstarter ikke mindst, den tjeneste at få andre sælgere til at opføre sig som sælgere, herunder måske et lille kursus i at der ingen grund er til at blive "frøken-fornærmet" ved en hurtig og kold afvisning, men istedet reflektere lidt over 1) om de bruger de rigtige salgsteknikker og 2) har de i det hele taget undersøgt hvem de ringer til?.
Nu er jeg ikke helt klar over hvilke forestillinger I gør jer, men "sælgere" er jo ikke en klub hvor alle sælgere mødes med jævne mellemrum, og giver feedback videre til "kollegaerne" :o)
Så jeg kan ikke love at jeg kan få fat i dem alle sammen, og vil derfor helst ikke tilslutte mig til den aftale, da jeg simpelthen ikke tror jeg vil kunne overholde min del.
Derudover vil jeg ikke så gerne fortælle dem hvordan de skal udføre deres arbejde, og er som udgangspunkt heller ikke interesseret i at andre fortæller mig hvordan jeg skal udføre mit. Den holdning er ikke så udbredt på Amino, kan jeg dog konstatere :o)
Tom P Jensen:eg syntes, at hver gang en debat her på Amino drejer sig den pestilens med uduelige telefonsælgere, der spilder ens tid, er, så har har vi altid et par indlæg fra sælgere, der udelukkende fokuserer på deres egne fortræffeligheder og mere eller mindre mellem linjerne kan man læse at kunderne dybest set er nogen fjolser ikke at sige ja? Lidt selvrangelse ville måske være på sin plads, og lidt focus på at det at det går ud over de "rigtige" sælgere også
Min pointe var ikke at fremhæve mine egne fortræffeligheder, for så havde indlægget været en hel del længere.
Jeg ville egentlig bare slå et slag for at i stedet for bare at se en sælger som en fjende man skal af med i en fart, så kan det en gang i mellem svare sig lige at tage sig tid til at lytte. Det er selvfølgelig helt fair at man har den holdning, men da vi hver især ikke kan vide alt om alt, så kan det jo være at den anmasende sælger har et godt / spændende produkt eller ydelse, eller kan tilbyde dig noget du ikke selv var klar over du kunne få, som på anden måde kan give dig mere værdi i dagligdagen. Det er da lidt trist at lukke sig inde i sin egen "jeg ved bedst alt om alt" verden, og det kan også være dyrt. Men det er naturligvis den enkeltes valg.
Jeg bliver da også irriteret når jeg bliver ringet op af en sælger der kommer med et helt forkert produkt, på et helt forkert tidspunkt og med en helt forkert tilgang til sådan en samtale. Og jeg synes de er lige så useriøse, som du også gør. Men det tager mig ikke lang tid at få afsluttet den samtale, og jeg har i hvert fald taget mig tid til at høre hvad han eller hun gerne vil sælge mig. Og der er, af flere årsager, langt mellem succesoplevelserne, men de enkelte der er har også været al den spildte tid værd. Vi har i hvert fald fået nogle særdeles gode leverandører og samarbejdspartnere på den konto. Og de useriøse? Dem har jeg glemt så snart røret er lagt på, uden at de på nogen måde påvirker mit humør i negativ retning.
Tom P Jensen:kunne jeg måske spagt foreslå kom på dagsordenen ved næste generalforsamling i "sælgerforbundet"?
Som nævnt er det ikke en klub hvor vi alle mødes
Men det er naturligvis op til hver enkelt hvordan man vil reagere på disse opkald. Men ligesom med det dårlige vejr er de næsten umulige at undgå, uanset hvor irriteret man bliver over dem. Så det eneste man reelt kan gøre er, at bestemme om det er noget der skal have lov til at ødelægge ens gode humør. Jeg har truffet et valg, og jeg kan se at flere andre har truffet et andet. Det er det skønne ved at bo i et forholdsvist frit samfund :o)