Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælgeren bliver "pigesur"

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46508
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Hansen:

Cookie - John Hannover:
Jeg tror det er meget få opringninger der kommer via CVR masseudtræk og firmabeskyttelse mod reklame er i mine øjne lidt gas

Der tager du grueligt fejl.
Jeg var reklamebeskyttet fra starten og har modtaget 0 (nul) opkald indtil nu.

En anden på samme kontor som mig, fik ikke sat kryds, og han bruger det meste af sin dag (overdrevet) på at tale med folk der har et "godt" tilbud.

Jamen så må det jo være sådan - jeg har prøvet begge dele og ikke haft spor forskel - men det kan være branche afhængigt. Min branche - som har været branding af mode og textil fik aldrig kontakter fra nogen der brugte masseudtræk fra CVR - det var udelukkende folk der tog fra ex brancheorganisationer, telefonbøger og kraks, kataloger osv, fordi de skulle ha os meget specifikt - men det kan sagtens være andre brancher så beskyttes mere.

Bare man er med på at beskyttelsen kun gælder masseudtræk fra CVR alle der har fra andre steder må ringe alt det de vil

Og igen - bare behandel alle pænt - og alle der ringer skal så naturligvis også pænt respektere et nej - ellers må man finde pæn måde at afslutte på, men de der selvhøjtidelige modtagere der skal spejle deres egen betydning som den der "bejles til" - i hvor hårdt de kan sparke til "lavere rangerende" telefonsælgere er jeg ikke vild med Surprise

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tom P Jensen:
Jamen tillykke....og tillykke til @igang med det store millionsalg.

Jo tak. Jeg har ikke regnet efter endnu, men jeg er desværre ikke sikker på at det for vores vedkommende bliver et millionsalg (når vi taler DB), men det er en ganske fin ordre. Det var nu heller ikke pointen.

Tom P Jensen:
Hvis I nu så kunne gøre os andre, der sidder i den anden ende af røret og trådstarter ikke mindst, den tjeneste at få andre sælgere til at opføre sig som sælgere, herunder måske et lille kursus i at der ingen grund er til at blive "frøken-fornærmet" ved en hurtig og kold afvisning, men istedet reflektere lidt over 1) om de bruger de rigtige salgsteknikker og 2) har de i det hele taget undersøgt hvem de ringer til?. 

Nu er jeg ikke helt klar over hvilke forestillinger I gør jer, men "sælgere" er jo ikke en klub hvor alle sælgere mødes med jævne mellemrum, og giver feedback videre til "kollegaerne" :o)

Så jeg kan ikke love at jeg kan få fat i dem alle sammen, og vil derfor helst ikke tilslutte mig til den aftale, da jeg simpelthen ikke tror jeg vil kunne overholde min del.

Derudover vil jeg ikke så gerne fortælle dem hvordan de skal udføre deres arbejde, og er som udgangspunkt heller ikke interesseret i at andre fortæller mig hvordan jeg skal udføre mit. Den holdning er ikke så udbredt på Amino, kan jeg dog konstatere :o)

Tom P Jensen:
eg syntes, at hver gang en debat her på Amino drejer sig den pestilens med uduelige telefonsælgere, der spilder ens tid, er, så har har vi altid et par indlæg fra sælgere, der udelukkende fokuserer på deres egne fortræffeligheder og mere eller mindre mellem linjerne kan man læse at kunderne dybest set er nogen fjolser ikke at sige ja? Lidt selvrangelse ville måske være på sin plads, og lidt focus på at det at det går ud over de "rigtige" sælgere også

Min pointe var ikke at fremhæve mine egne fortræffeligheder, for så havde indlægget været en hel del længere.

Jeg ville egentlig bare slå et slag for at i stedet for bare at se en sælger som en fjende man skal af med i en fart, så kan det en gang i mellem svare sig lige at tage sig tid til at lytte. Det er selvfølgelig helt fair at man har den holdning, men da vi hver især ikke kan vide alt om alt, så kan det jo være at den anmasende sælger har et godt / spændende produkt eller ydelse, eller kan tilbyde dig noget du ikke selv var klar over du kunne få, som på anden måde kan give dig mere værdi i dagligdagen. Det er da lidt trist at lukke sig inde i sin egen "jeg ved bedst alt om alt" verden, og det kan også være dyrt. Men det er naturligvis den enkeltes valg.

Jeg bliver da også irriteret når jeg bliver ringet op af en sælger der kommer med et helt forkert produkt, på et helt forkert tidspunkt og med en helt forkert tilgang til sådan en samtale. Og jeg synes de er lige så useriøse, som du også gør. Men det tager mig ikke lang tid at få afsluttet den samtale, og jeg har i hvert fald taget mig tid til at høre hvad han eller hun gerne vil sælge mig. Og der er, af flere årsager, langt mellem succesoplevelserne, men de enkelte der er har også været al den spildte tid værd. Vi har i hvert fald fået nogle særdeles gode leverandører og samarbejdspartnere på den konto. Og de useriøse? Dem har jeg glemt så snart røret er lagt på, uden at de på nogen måde påvirker mit humør i negativ retning.

Tom P Jensen:
kunne jeg måske spagt foreslå kom på dagsordenen ved næste generalforsamling i "sælgerforbundet"? 

Som nævnt er det ikke en klub hvor vi alle mødes Big Smile

Men det er naturligvis op til hver enkelt hvordan man vil reagere på disse opkald. Men ligesom med det dårlige vejr er de næsten umulige at undgå, uanset hvor irriteret man bliver over dem. Så det eneste man reelt kan gøre er, at bestemme om det er noget der skal have lov til at ødelægge ens gode humør. Jeg har truffet et valg, og jeg kan se at flere andre har truffet et andet. Det er det skønne ved at bo i et forholdsvist frit samfund :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sæt sælgere du ikke gider i telefonkøen og lad dem hænge lidt....

Så er de hurtigt væk igen. Stick out tongue

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg tror måske vi kan være enige et langt stykke af vejen, interessante sælgere, og alle andre, der har noget spændende at sælge, er vi vel alle glade for at snakke med. Problemet, som jeg syntes du viger lidt udenom, er, hvornår er de interessante og hvornår er de ikke? Alle sælgere syntes jo, og sådan skal det jo være, at deres produkt er det bedste. Jeg vil, personligt, hellere end gerne snakke med rigtige sælgere, rigtige sælgere er ikke nogen der foregiver f.eks "at være fra Gallup" og prøve at indlede en telefonsamtale "hvor meget toner bruger I om året?" En rigtig sælger starter med at ringe og sige "Jeg ringer fra xxxxx, vi vil gerne sælge toner til dig, hvad skal der til for at vi kan det?". Jeg kan svare "Prisen, service," etc., eller jeg kan svare "Jeg henter en tonerpatron hvert andet år i den lokale kontorforsyning". Min pointe er, at så er vi på "bølgelængde" med det samme, den der spørger om mit tonerforbrug eller antallet af mobiltelefoner som allerførste indgangsbøn, den metode støder jeg på alt tit og jeg ved ikke i hvilken "sælgermanual" den står, men det virker ikke på mig, eller rettere, jeg kommer i "Hvem er du og hvad f.....n rager det dig?" humør med det samme!
Sådan svarer jeg naturligvis ikke, men jeg "hjælper" altid sælgeren med "hvem er du? Og hvorfor ringer ud?", så de har en lille bitte chance for at komme på sporet. Det virker bare ikke altid, og så kan jeg osse finde på at sige "Farvel og tak". I skal osse tænke på, at os i den anden ende sidder og passer vores arbejde og bliver afbrudt og kan vi ikke engang få et klart svar på hvad en person der har ringet os op egentlig vil, så er der vel ikke yderlige grund til at fortsætte samtalen?. 
En sælger er ikke pr. natur en fjende. Men mange sælgere gør sig selv til vore "fjender", ved at spilde vores tid. Jeg savner den "gode gamle" sælgertype, der tør stå ved at de sælger, og kan få budskabet afleveret og som kan trække på skuldrene over en "rør smækning" istedet for en frøken fornærmethed. Men der er langt imellem dem og der bliver ligesom længere og længere. Og det er træls. Det er træls for os som sidder i den anden ende af røret og det er træls for de seriøse sælgere, de rigtige sælgere, for I bliver slået i hartkorn med de dårlige (når der nu er så mange af dem), det er såmænd bare det jeg prøver at fortælle.

Og jeg tror osse en meget stor del af irritationen er at "kandidaterne" der får smækket røret på, faktisk vil sælge det samme, måske særligt til iværksættere og nye/mindre virksomheder. På min liste er ihvertfald 1) Web relaterede ydelser, særligt Adwords. 2) Toner, papir etc, 3) Mobiltelefoni , der er jævnligt en i røret fra en af de 3 kategorier. Og dermed har vi en "overvægt" af de dårlige sælgere, fordi de seriøse allerede har gjort deres forarbejde og ikke ringer, fordi de kan se, at det ikke vil være noget for "kunden". Jeg ved det ikke, men jeg må konstatere, at der godt nok er langt mellem guldkorne, som tidligere skrevet.  Og hvis jeg så afslutningvis lige må komme med lidt godmodigt drilleri vedr. dit indlæg, som jeg nu syntes du falder igennem med: Du skriver "du har solgt for så og så meget og kunden sparer så og så meget etc", jamen fint, du får fortalt hvor dygtig du er, men du har ikke engang fortalt hvad du sælger? Du kunne jo have startet med at fortælle hvad du sælger og i den forbindelse "har jeg lige sparet en kunde for bla bla bla ". Selv i et forum som Amino kunne der måske falde et æble til dig? Det er præcis det jeg mener med en "god gammeldags sælger", fortæl nu hvad I sælger og spørg om vi er interesserede?..for hulen da, hvor svært kan det være? :-)

Hav en god dag.   
 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når det samme unavngivne teleselskab ringer for 3. gang på én uge, til trods for at de mindst 10 gange har fået at vide at man ikke er interesseret i dem eller deres produkter, at de ikke kan give et bedre/billigere tilbud end det man har, så synes jeg faktisk at man som erhvervsdrivende har lov til at blive lidt knotten.

Telesælgere, netudbydere, webdesignere........ Tag nu og få styr på hvem I HAR ringet til, fået nej fra osv.

I spilder vores tid, og blokerer telefonerne for de kunder vi gerne skulle have igennem.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom P Jensen:
Jamen jeg tror måske vi kan være enige et langt stykke af vejen

Det tror jeg også at vi to er, men jeg er ikke så sikker på at enigheden rækker ud til så mange andre :o) Og jeg er i øvrigt helt enig i, at en sælger der ikke tør / vil stå ved at han eller hun rent faktisk ringer for at sælge noget, er ærgerlige at få i røret. For vi ved jo begge at det ikke passer. Problemet er bare at de skaffer gode resultater med den fremgangsmåde, så det bliver nok svært at få dem til at ændre det.

Tom P Jensen:
Problemet, som jeg syntes du viger lidt udenom, er, hvornår er de interessante og hvornår er de ikke?

Det kan jeg af gode grunde ikke svare på. En sælger der er interessant for mig, enten pga. af produkt eller approach, er jo ikke nødvendigvis interessant for dig. Det er mere den reaktion der kommer, når man finder ud af at man har en sælger i røret, jeg synes er interessant. Det er sandsynligvis ikke uden grund at de sælgere der ringer til Mærsk, alle (det er i hvert fald mit indtryk) bliver stillet igennem til den rette person, og får muligheden for at fortælle hvad de vil. Og jeg er helt opmærksom på at der er stor forskel på en organisation i den størrelse, og en lille virksomhed med 1 - 2 personer til at klare alle opgaver.

Tom P Jensen:
Du skriver "du har solgt for så og så meget og kunden sparer så og så meget etc", jamen fint, du får fortalt hvor dygtig du er, men du har ikke engang fortalt hvad du sælger? Du kunne jo have startet med at fortælle hvad du sælger og i den forbindelse "har jeg lige sparet en kunde for bla bla bla ". Selv i et forum som Amino kunne der måske falde et æble til dig? Det er præcis det jeg mener med en "god gammeldags sælger", fortæl nu hvad I sælger og spørg om vi er interesserede?..for hulen da, hvor svært kan det være? :-)

Jeg tror nu kun jeg skrev hvad kundens gevinst var, ved ikke at afvise mit opkald, men jeg vil gerne slå fast at jeg er ret dygtig :o)

Det var helt bevidst at jeg ikke skrev hvad jeg solgte, primært fordi det ikke var interessant for indlægget, og dels fordi de fleste Aminoer ikke er i min målgruppe. (Som jeg ser Fru Hartmann bekræfter i indlægget lige over dette) Men det jeg sælger er punkt 3 på din liste: Telefoni, og især mobiltelefoni.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Der tager du grueligt fejl.
Jeg var reklamebeskyttet fra starten og har modtaget 0 (nul) opkald indtil nu.

En anden på samme kontor som mig, fik ikke sat kryds, og han bruger det meste af sin dag (overdrevet) på at tale med folk der har et "godt" tilbud.

Jeg kiggede lige på CVR.dk, og kan se at du heller ikke har registreret dit telefonnummer. Det tror jeg faktisk er langt mere effektivt end reklamebeskyttelse, da man på den måde får sorteret de fleste fra, fordi de oftest ikke tager udtræk på emner uden telefonnummer.Simpelthen fordi det er for tidskrævende at finde kontaktoplysningerne manuelt.

Det er selvfølgelig ikke en 100% skudsikker metode, men den er effektiv.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja, det er ærgerligt, at nogle få skal ødelægge det for alle andre.. Jeg har også fået indbygget sælgerradar, og med tiden fundet ud af at man bare helt skal lade være med at lade dem få et ben til jorden - Hvis de ringer vedr. mobiltelefoni, siger jeg med det samme "desværre, det var ærgerligt, vi har lige underskrevet en ny 5 årig kontrakt i forgårs".. Så får du et pænt svar og hurtigt farvel. Jeg tager mig aldrig tid til at høre om produktet, selv om det måske kunne spare penge - for man kan ikke få en ganske kort hurtig forklaring fra en sælger,

Begynder man at komme med nogen som helst form for forklaring, eller spørge ind til noget, for at være flink - så kører de på med 1000 spsm. for at undgå at du lægger røret på.. "jamen hvordan kan det være", "er du ikke interesseret i at spare penge" osv. Og lige meget hvad man siger, kommer de med et modsvar - så man til sidst bliver nød til at være uhøflig og slutte af på en træls måde, da det er den eneste måde at få dem til at holde op med at spørge på.

Det er dælme ærgerligt for alle de søde rare mennesker som rent faktisk prøver at sælge noget de brænder for - men ringer de til mig er det vældig svært at komme forbi min sælger-radar.

Det der ødelægger det mest for sælgerne er, at de sjældent har kendskab til det produkt de vil sælge, de læser bare op fra en skærm.

Jeg havde en forleden som ringede og sagde;
-"hej må jeg tale med den ansvarlige for indkøb af jeres emballage i virksomheden"
- ja det er mig, men vi sælger jo selv emballage
- Okay, men kunne i ikke være interesseret i at få nogle gode priser på indkøb af emballage, så kan jeg sende en sælger ud og besøge jer?
- øh nej, tak for vi sælger jo selv emballage
- jamen hvor meget emballage bruger i så på jeres lager?
- altså vi sælger selv emballage, vi er en konkurrent til jer?
- Men jeg har en sælger i jeres område midt i næste uge, må han kigge forbi og give dig en kort gennemgang af vores nye emballagekatalog?
- Jeg kender godt jeres katalog, men da vi jo selv sælger emballage, køber vi det ikke udefra, vi bruger jo den samme emballage, som vi sælger
- Hvordan kan det være, hvis jeg må spørge?
- det synes jeg lidt giver sig selv?
- okay, men er du sikker på du ikke har lyst til at få en sælger ud til jer og kigge på jeres behov på jeres lager, han kan feks komme på onsdag?
- Nej, vi bruger jo den emballage vi selv sælger, har jeg jo sagt
- Hvordan kan det være, hvis jeg må spørge?

Hun  lyttede overhovedet slet slet ikke til hvad jeg sagde, det var meget tydeligt, at hun bare læste op fra en skærm, hvad hun skulle svare, hvis kunden sagde nej tak

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du lyder som en rar mand, jeg hedder Kim og kommer fra firmaet Marketing Manager som ligger i Odense, vi hjælper små og mellemstore virksomheder med online marketing heriblandt hjemmesider, webshops adowrds og seo.

jeg vil gerne tilbyde dig et uforpligtende møde hvor vi kan gennemgå din online marketing for at se om vi kan hjælpe dig til noget bedre. Det koster dig kun en kop kaffe og 45 min

mvh Kim Thrane

Marketing-manager.dk

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)