Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg kaster snart min PC ud af vinduet - fra economics til dinero

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hjælper dig med at sætte primobalance og evt. mindre opsætning i Dinero op hvis du laver en PHP funktion til mig som henter en email via imap funktionerne og gemmer body som HTML, uanset hvilken encoding der er - samt der skal vises en liste over vedhæftede filer :-)

Kan se du programmerer, men ved ikke hvilken teknologi.

Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 99
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Glen:
Det synes jeg ikke. Det er som skrevet, hvad jeg føler..... Jeg synes det er rigtig svært. 

Eller måske er det bare dig der er et fjols til at bruge Economics!   Efter min mening et super system som ikke kan blive meget lettere.

 

Sikke dog en grim tone at bruge..... Folk som dig ignorer man bare for fremtiden

Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 99
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

General Ka D'Argo:

Jeg hjælper dig med at sætte primobalance og evt. mindre opsætning i Dinero op hvis du laver en PHP funktion til mig som henter en email via imap funktionerne og gemmer body som HTML, uanset hvilken encoding der er - samt der skal vises en liste over vedhæftede filer :-)

Kan se du programmerer, men ved ikke hvilken teknologi.

 

Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, har ikke kompetencerne.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - jeg synes du måske er lidt unfair, ikke kun overfor economic ( jeg har ingen aktier dér ), men i det hele taget; Det er jo aldrig nemt at ville drive virksomhed SELV uden at vide noget om regnskab.  Når visse programmer tilsyneladende gør overblikket nemt, så kan det kun lade sige gøre ved at simplificere, hvilket i regnskabsmæssig regi betyder bevidst undlade at præsentere informationer der nok er vigtige, men nemt kan forvirre.  Således vil let tilgængelige systemer ofte mangle mulighed for at skabe et ordentligt og korrekt overblik.  For det meste handler overblikket om at sætte sig ind i hvorledes de forskellige rapporter systemet tilbyder kan afgrænses.  Kan man først dette har man mange muligheder.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Roberts.dk:
Når visse programmer tilsyneladende gør overblikket nemt, så kan det kun lade sige gøre ved at simplificere, hvilket i regnskabsmæssig regi betyder bevidst undlade at præsentere informationer der nok er vigtige, men nemt kan forvirre. 

Er det noget du kan underbygge med et konkret eksempel? hvor f.eks. Dinero skjuler informationer som er vigtige?

Roberts.dk:
Det er jo aldrig nemt at ville drive virksomhed SELV uden at vide noget om regnskab. 

Jeg bruger selv Dinero, selvom jeg ikke ved meget om regnskab, føler jeg mig faktisk rigtigt godt kørende. Der har været en enkelt ting omkring udbetaling af løn, hvor jeg lige brugte en bogholder time, men ellers det gået smertefrit indtil videre.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan dinero automatisk periodisere omkostninger? Hvis du modtager en faktura pr. 28.12.2014, f.eks. husleje, og denne dækker perioden 01.01.2015 - 31.03.2015, hvordan bogfører du denne "korrekt" således du kan se omkostninger i korrekt periode samtidig med momsen i korrekt periode ? - vel at mærke uden at vide særligt meget om regnskab ? 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har i alle fald ikke set en funktion der automatisk kan periodisere så den faktura ha moms 4 kvartal 2014 - men som omkostning korrekt flyttes til 2015 - jeg tror det er den slags man er nødt til at skrive ned og huske at få lavet periodisering på manuelt. Findes der i det hele taget programmer som man kan gøre noget der periodiserer (specielt hvis man ikke ved meget om regnskab?)

Det kunne givet skabes i et program men den ville jo for alle bilag skulle spørge om fakt. dato OG hvilken periode - kan vel komme med i dinero overvejelser pipe-line til en gang 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinero kan ikke håndtere alle scenarier, men langt de fleste. Så man er som regel bedre stillet end i andre programmer, men i få tilfælde må man ha hjælp på Amino eller hos en fagmand.

Vores kommende skabeloner vil hjælpe med næsten alle udfordringer, så glæd jer :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min første indskydelse da jeg læste dette indlæg var om vi havde valgt et forkert økonomisystem hvis det virkelig er så svært at bruge.

Nu har jeg en bogholder som ordner alle tingene så jeg har til daglig ikke noget med borføringen, momsafregning samt at rykke debitorer at gøre.

Men tænkte det må jeg da lige ind og se på og 10 sekunder senere havde jeg en moms afregning, man skal ikke engang taste datoer ind kun kvartalet eller halvåret og efter yderligere 10 sekunder havde jeg en debitor saldoliste som iøvrigt var meget spændende at kigge på (ingen forfaldne fakturaer)

Så jeg synes alt i alt det er et meget simpelt system

Men held og lykke med det nye system

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Economic er et super system hvis du har en bogholder, ved en pæn del om regnskab eller har behov for et relativt avanceret regnskabssystem.
Dinero er super til den nystartede eller lille virksomhed, der ikke har de store avancerede behov og ikke har en person der ved noget om regnskab i virksomheden. 

Den helt store fordel er Dinero Crowd, der gør at du ikke skal vide noget om hvilken konto i kontoplanen dine udgifter skal ind i eller skal vide noget om hvad du må trække fra og hvor meget.

De bedste hilsner

Martin

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)