nu satser jeg så på jeg har ramt det rigtige område til at placere det her debatindlæg/spørgsmål
Jeg har fået mig en forbindelse til Kina på import af PVC produkter. Så vidt jeg kan læse mig frem til på skats toldtariffer er det 6,5%
Og så skal jeg have det der modsvarer 12 EUR paller hjem, som fylder en 20 fods container. Hvem kan gøre det billigt og effektivt? og hvad skal jeg forvente af pris inden jeg ringer rundt til 20 speditører ? :-) Har en idé om ca 14-16000 med levering til døren på lageret i Glostrup
Og hvad koster det at få sådan en komplet container fortoldet?
Vi kan jo ikke vsare dig på om toldsatsen er 6,5 % da det afhænger af produktets varkode. Husk at told betales af både varepris + transportomkostninger.
Vær opmærksom på at visse PVC produkter er pålagt med yderlige statsafgift. (PVC afgiftsloven)
Der kan være 11 Euro paller i en 20 fods container så måske er det billigere for dig at sende det som stykgods i en 40 fods container (snak med en speditør)
Transportprisen afhænger af dine handelsbetingelser. F.eks. FOB Sydkina med levering i Glostrup skal du regne med ~kr 11,000 for 20', all-in. Derudover kommer så transportforsikring (forvent ~0.5% af værdien af last + transport) samt told.
Du skal helt sikkert kontakte flere speditør for tilbud - afhængig af hvornår du skal have varen afsendt og leveret på dit lager, så kan du godt få gode tilbud, hvis de alligevel har tomfragt hjem så er der jo bedre at få lidt penge end ingen penge.:-)
Alle speditør kan lave alt fortoldnings arbejdet for dig, selvfølgelig mod betaling - MEN du skal selv kende toldtarifkoden - hvilket det jo også ser ud til at du gør :-)
Kan anbefale både PrimeCargo og DSV og Airlog, men prøv at tage kontakt til mindre speditør i dit nær område, måske de ikke har så store handlings fee som de store firmaer :-)
men prøv at tage kontakt til mindre speditør i dit nær område, måske de ikke har så store handlings fee som de store firmaer :-)
Ulempen ved at bruge en mindre speditør er at de ikke har egne kontorer i udlandet, hvilket tid tider kan være en stor fordel. Udover det kan de normalt ikke være med rent prismæssigt da de får dårligere rater hos rederierne grundet deres lille fragtmængde.