Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af vikarbureau

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Idestrup
Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle hjælpsomme aminoer.

Jeg har i noget tid gået med tanken om at starte et vikarbureau, som primært beskæftiger sig med udlejning af smede og svejsere med certifikat. I den sammenhæng har jeg lige et par spørgsmål:

1. Hvilken virksomhedsform ville være mest hensigtsmæssigt at starte (IVS eller enkeltmandsvirksomhed)

2. Hvor meget kapital, skal man regne med at der bliver brug for ved opstart?

3. Ville det være smartere at alliere sig med et korps af små selvstændige, da de jo selv holder styr på pension, atp osv.?

Jeg mener bare at jeg skal jo indbetale de sociale omkostninger til en almindelig mand, jeg antager som vikar til et job!

Håber at der er nogle kloge mennesker her:-)

Hilsen

SalesP 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 03:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sales P.
Det lyder som en rigtig god idé. Jeg startede en gang et vikarbureau, den gang skulle man have tilladelse - det må du undersøge. Jeg var så uheldig at få tilbudt et godt job, men det er en anden sag.
Jeg ville starte som enkeltmands, men det er smag og behag.
Startkapitalen er nærmest umuligt at vurdere, det afhænger som jeg ser det, primært om, hvordan du vil komme ud med budskabet og om du vil have kontor o.lign. Lav et budget over udgifterne og gang det med pi, så passer det nok fint - så er der lidt plads til uforudsete udgifter.
Mht.administration af den enkeltes løn, blev det hurtigt min erfaring, at det netop var dét, kunder gerne ville slippe for - især de helt små, heriblandt dem, der var alene. Så på med vanten. Dét er en vigtig del af din service. Husk at tage rigeligt, så der er til feriepenge oma og vær opmærksom på regler/aftaler omkring sygdom, forsikringer osv. Måske kan du i starten bede dine "ansatte" fakturere - det må du undersøge.
Også med fagforeningen, som jeg synes du skal tage en snak med. Jeg kom lidt sent i tanke om, at de kunne være gode medspillere.
Endelig vil jeg formode, at du er i nærheden af større byer, hvor der er større efterspørgsel eller?
Held og lykke med det!

Fra Idestrup
Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svaret.

Det er ikke nødvendigt med tilladelse, medmindre det er inden for plejesektoren og der skal man så vidt jeg husker have minimum én faguddannet person ansat på kontoret. Men nu er det her inden for bygge og anlæg samt produktion, så der kan man i princippet bare starte som man vil.

Det nemmeste i starten ville være at have et korps af små selvstændige virksomheder, da de så kan fakturer mig og det er der så vidt jeg ved ikke noget i vejen for. Når der så er kommet lidt penge på kontoen, kan man så begynde at hyre lænmodtagere ind. Der laver man bare en simpel faktorberegning, hvor der ligges ca. 40% til de sociale omkostninger.

Jeg havde tænkt mig at dække det sydsjællandske område, da jeg bor hernede.

Hilsen

SalesP

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)