Hej Hüseyin Aliz - Installerede MyBiss demo'en - ændrede emailadresse i firmaoplysningerne til min egen email (altså den som jeg har installeret i min Thunderbird) - ændrede en af de indlagte kunders email til en anden af mine egne emails - trykkede på "Send Faktura (eFaktura).." - Og der skete ingenting - ingen email, ingen fejlmelding - bare ingenting Mangler jeg noget, eller har jeg gjort noget forkert? - Derefter åbnede jeg en brochure i Acrobat reader XI, klikkede på en emailadresse i brochurens tekst og Thunderbird åbnede fluks en ny besked til den email-adresse jeg klikkede på.. - Endelig klikkede jeg på Acrobat Readers "send-ikon" og Thunderbird åbnede endnu en ny besked.... Efter det jeg kan læse mig til et resultat af MAPI-funktionaliteten mellem Acrobat og Thunderbird. |
MAPI server??? og Summasummarum
Så vidt jeg kan se gør du det rigtige, men åbenbart er der noget som ikke fungerer helt på din maskine også set i lyset af at John har fået det til at virke med Thunderbird. Hvilken version kører du med af thunderbird? Hilsen Hüseyin Aliz www.mybiss.dk |
Fakturering, projektstyring, timeregistrering, opgave og aktivitetsstyring og meget mere..
Thunderbird 31.4.0 Og undskyld !! - MyBiss SENDER faktisk fint sin email videre til Thunderbird på den PC hvor Summa ikke kan. DOG indsætter MyBiss ikke umiddelbart nogen email-adresse i modtagerfeltet ("Til"), ligesom der heller ikke indsættes nogen standard-tekst i Emne-feltet (måske en begrænsning i Demo'en ??). Det lyder måske lidt søgt, men som et kuriosum kan jeg tilføje, at jeg tester det her på 2 helt, 100% ens bærbare, overtaget fra ungerne, og begge installeret med præcis samme Acer recovery - som det måske anes HER og HER |
Hej Allan, Jeg har den samme version af thunderbird, så det er ikke her der er et problem. Der er ikke noget at undskylde for, jeg var bare lidt uforstående overfor hvorfor det ikke virkede fra myBiss :) Jeg har lige checket demo'en igen og myBiss indsætter fint email adresse og emne på mail (se skærmdump), så ved ikke lige hvad der skete da du prøvede :) Iøvrigt er der ingen begrænsninger på demo versionen - udover at man ikke kan ændre firmanavnet. Tilbage til det oprindelige problem: - Der kan måske være forskel på Summa versionen der er afgørende her, ved ikke hvad for en version John bruger, men det kan han nok oplyse os :) - Prøv at checke dette link der indeholder en hel masse gode informationer om mapi og fejlsøgning hertil: http://www.ctimls.com/support/kb/error%20fixes/fix_mapi_error.htm Hilsen Hüseyin Aliz http://www.mybiss.dk |
Fakturering, projektstyring, timeregistrering, opgave og aktivitetsstyring og meget mere..
summa 4.3x men jeg ved fra summa - at problemet med outlook og summa kan findes i alt fra 4.0 til 4.5 |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej John, Tak for info :) Hilsen Hüseyin Aliz |
Fakturering, projektstyring, timeregistrering, opgave og aktivitetsstyring og meget mere..
Tak Hüseyin Aliz - og til alle øvrige bidragsydere Det bliver vist tidligst fredag. Har dagen besat med kørsel og besøg imorgen. Kunderne skal der jo også være plads til.... ;-) Iøvrigt burde det i min optik rettelig være Visma's support som testede og analyserede, i stedet for en program u-kyndig, rendyrket bruger, uden selv det mest basale kendskab til programmering, MAPI, softwarefunktionalitet m.m.m. I will be back..... ;-) |
Hej Allan, Kunder skal passes og plejes.. :) Jeg er enig med dig i at det burde være leverandøren der ligesom styrer sådan en sag og ikke brugeren, men nu kender jeg ikke sagen i detaljer desværre. Hvis du i mellemtiden ikke har fundet en løsning (ved ikke om du har haft tid), så har jeg andre forslag til hvordan man kan fejlfinde yderligere :) Hilsen Hüseyin Aliz http://www.mybiss.dk |
Fakturering, projektstyring, timeregistrering, opgave og aktivitetsstyring og meget mere..
Hej Alle Er i konstruktiv dialog med SummaSummarum's support, og kan umidddelbart videregive, at de også konkluderer at MAPI-fejlen tilsyneladende opstår som en direkte følge af af-installation af MS Office. Både version 2007, 2010 og 2013. En af-installation fjerner åbenbart (mindst) en betydende nøgleværdi i windows' registreringsdatabase, hvorefter Summa's "kald" til MAPI-klienten ikke gennemføres korrekt. Der arbejdes fortsat på en løsning. |
Hej Allan, Held og lykke :) Hilsen Hüseyin Aliz |
Fakturering, projektstyring, timeregistrering, opgave og aktivitetsstyring og meget mere..