Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke fradragsberettiget betaling - Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ny iværksætter med et ApS, som har betalt benzin gennem firmakontoen til et job. Derefter har jeg fundet ud af, at jeg ikke må dette, da det er en hvidpladebil der blev tanket på. Firmaet har heller ikke en gulpladebil endnu. Så jeg vil tro, at jeg personligt skal betale firmaets udgift på det. Men man må jo ikke låne penge af firmaet?

Hvad burde jeg gøre, og hvordan vil jeg bogføre dette?

Tak på forhånd,

Jonathan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det ikke er firmaets bil må du absolut ikke bruge firmakortet til at betale omkostningen - så du må omg få betalt det beløb ind fra privaten over på firmakontoen

Du kan vælge at bogføre som FEJL via en mellemregning i egenkapital og firma bank og så indbetale fra privat til firmaet som det korrekte - og så aldrig mere bruge firmakort til noget der ikke tilhører firmaet. (nogen ville måske ikke bogføre men bare få flyttet pengene ind på firmabank OMG samme dag og på bankoverførslen skrive rettet fejl ved privat indbetaling så bank igen omg stemte)

Du skal heller ikke få betalt din kørsel ved at firmaet betaler benzin for dig-  men ved at få fradrag i dit overskud for statens takster - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Indbetal det samme beløb fra privaten og lad være med at bogføre beløbet. 

Nu ved du det til en næste gang :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:
Indbetal det samme beløb fra privaten og lad være med at bogføre beløbet. 
enig (var også mit forslag 2  nok ikke helt efter bogen, men jeg ville også gøre sådan  )

en ren fejl rettet hurtigt via penge ind fra privat til formabank og rettet fejl som tekst i bankkonto og ingen bogføring (og så er alle svar her da givet netop ud fra ApS  havde det været personlig virksomhed havde det slet ikke være problem bogføringsmæssigt - det havde bare været privat hævning i status

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)