Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til praktiske ting i rejsebranchen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået en god ide til en virksomhed.

 

Jeg vil sammen med en ven starte et selskab som arrangere rejser til tre destinationer. Det vil være weekendsture som køre året rundt.

Turen skal inkludere fly hotel og diverse aktiviteter.

Det er jeg er lidt i tvivl om er hvor meget kapital vi skal have til rådighed og visse andre ting så har linet et par spørgsmål op nedenfor

Hvordan foregår det sådan rent praktisk hvis man skal bestille flybilletter på vegne af vores kunder, bestiller man blot som privatperson i deres navn eller hvad gør man?

Tror i det er muligt at få en god aftale med flyselskaber så man kan holde omkostningerne nede?

I forhold til de aktiviteter vi vil arrangere vil vi tage kontakt til mindre steder og aftale at vi kun bruger dem som aktivitetsudbyder og så giver de så os en bedre pris end den almindelige, i virkelighedens verden vil det her så kunne lade sig gøre eller vil en forretningsdriver kræve betaling upfront hvis vi skal have en aftale?

 Hvis alle går med på at lave en aftale så længe der er up-front betaling kræver det nemlig rigtig meget kapital at få det stablet på benene.

I tilfælde af der skal stilles meget kapital til rådighed, eksempelvis 200.000, hvordan er det så muligt at finansiere dette? Jeg har set der er en funktion her på siden hvor nogle stiller kapital til rådighed men hvis jeg får stillet 200.000 kr til rådighed vil det så ikke betyde at investoren ejer hele virksomheden? Jeg er 19 år og har ikke lige 200.000 kroner, samtidig vil jeg heller ikke låne så mange penge. Jeg er selvfølgelig villig til at lægge masser af timer i det, men tør ikke satse en fandens masse penge i min første virksomhed.

 

Beklager det blev så langt, men er fuldstændig grøn i faget..

 

Tak på forhånd.

Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  InFuSols Europe Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv i min ungdom lavet den slags og levet godt af det.

Jeg havde årevis af erfaring da jeg startede for mig selv og var blevet oplært af min far som har drevet rejsebureau hele mit liv.

Der er masser af praktiske forhindringer der gør at du ikke har en chance hvis du ikke har erfaring fra rejsebranchen.

Du skal registreres og betale til Rejsegarantifonden.

Aftaler med flyselskaber får du ikke bare lige. Her skal du samarbejde med et etableret rejsebureau som er billetudstedende agent.

Hoteller vil gerne give dig en gruppepris, men her gælder naturligvis markedskræfterne.

Aktivitetsudbydere vil også gerne lege.

Hoteller og aktiviteter kan du betale for lige inden turen finder sted. Så har du jo fået betaling fra dine kunder.

Flybilletter skal du betale med det samme.

Jeg ville anbefale dig at lave et samarbejde med et etableret rejsebureau som kan stå for salget, booke flybilletter osv.

For at du er interessant for dem skal du jo have noget at byde på. F.eks. særligt kendskab til området rejsen går til eller færdigheder indenfor de aktiviteter du tilbyder. Det kunne være vandring, cykling, kano eller kajak eller hvad ved jeg.

Desuden skal du nok ikke regne med at der er nogen der vil investere i din forretning hvis du ikke selv vil risikere noget.

Jeg skriver ikke sådan for at være negativ, blot for at give dig et indtryk af virkeligheden i branchen.

God vind!

Mvh

Jens

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke således at man først skal tilmeldes rejsegarantifonden når man omsætter for over 250.000? 

Hvilke selskaber kunne man for eksempel tage kontakt til i forhold til fly biletterne? Tænker mest på om det skal være store rejseselskaber eller hvad skal man gå efter? 

Når du siger jeg burde etablere et samarbejde med et rejseselskab som skal stå for salg, booking af flybiletter og så videre, så bliver alt jo egentlig taget fra mig? Ideen bliver implementeret i en anden virksomhed og jeg bliver måske ansat i min egen afdeling... så det ville jeg da synes var ærgerligt..

Men hvis alt det her skal lykkedes, hvad ville du som erfaren i rejsebranchen, anbefale at jeg gik ud og undersøgte? 

Tak for et rigtig godt svar :)

Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  InFuSols Europe Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Rejsegarantifonden kommer du ikke udenom.

Der er ingen (udover folk du kender) der vil tage dig seriøst hvis du ikke er medlem.

Du skal gå efter et af de mindre rejsebureauer. De store charterbureauer skal du glemme.

Du er nødt til at samarbejde hvis du ikke selv kan stå for det hele, og det kan du ikke.

Så kan du i praksis lave et samarbejde hvor du bare køber flybilletter af et etableret bureau og så selv står for alt det andet.

Eller du kan lave et samarbejde hvor du udnytter at de måske kan få bedre priser på hoteller osv.

Du kan jo vælge at samarbejde om så meget eller lidt du vil.

Det med at alt bliver taget fra dig er ikke helt rigtigt.....

Når du ikke er parat til at risikere noget selv er det jo i virkeligheden et job du søger hvor du har en ide. :-)

Det er fint nok, men du vil være boss må du tage risikoen. Sådan er livet.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes faktisk det er nogle rigtige fede ting du kommer med :)

Må jeg skrive til dig på mail eller noget og forklarer dig min konkrete ide, kunne godt bruge lidt hjælp på et lidt mere praktisk niveau. Hvis du har tid og lyst selvfølgelig? 

Mvh

Oskar :)

Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  InFuSols Europe Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oskar,

Skriv du bare, så svarer jeg i det omfang jeg har tid og viden. :-)

Mvh

Jens

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi nu indgår et samarbejde med et rejse bureau som vi fx køber fly og hotel af kan vi så trække moms fra det beløb? Synes jeg læste noget med at der ingen moms er på flybilletter, men er ikke sikker :) 

Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  InFuSols Europe Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke moms på rejser, flybilletter og hoteller.

Buskørsel i Danmark er der derimod moms på, men da du ikke skal opkræve moms hos dine kunder kan du heller ikke trække moms fra.

Det er nok heller ikke særligt relevant for dig. :-)

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

skønt så slipper vi for at rode med det jo :)

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jens vi har fået styr på det meste. Dog kan jeg ikke gennemskue hvad det koster at blive registreret hos rejsegaranti fonden og om jeg skal stille 300k til rådighed?

Ved du noget om det

Mvh oskar

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)