Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder på Fodbold klub logoer og Ligaer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 13
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal til at starte ny virksomhed hvor jeg skal bruge logo fra fodbold klubber og ligaer, men hvordan er rettighederne på dem? kan man frit bruge dem eller skal man betale for at bruge dem. 

håber der er nogen som kan hjælpe mig

Mvh

Julius

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julius

Du skal vel have fat i alle rettighedsindehavere. Med hensyn til klubberne, så er det vel hver enkelt af dem du skal bruge.

Jeg kunne forestille mig at man med ligaerne skulle have fat i de nationale fodboldforbund, f.eks. FA i England. 

Man kan godt bare tage dem fra Google eller hvor man kan finde dem, men det vil jeg ikke anbefale dig.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dem skal man naturligvis betale for at benytte sig af og langt de fleste vil formentligt slet ikke besvare dine eventuelle henvendelse.

Tilmeldt 31. Aug 13
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak svar.

Det virker til at man skal have rettighederne for alle klubber og ligaer for at kunne bruge dem. Men kan det passe at bold.dk og fodbold forretninger har kontaktet alle klubber og ligaer for at kunne bruge deres logoer. Det er jo en enormt stort arbejde og kan tage sindsygt lang tid.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Ophavsretten, om det er til logoer, tekst eller billeder ejes af ejeren. Jeg vil mene at det er præcist det samme med fodbold logoer og liga logoer. Jeg kunne ikke se, hvorfor det ikke skulle forholde sig sådan. 

Der er måske en 'ordning', hvori man kan søge alle fodbold og liga logoer om man må bruges deres logo. Jeg regner med at det er sådan, de andre sites og app gør. Men du må ikke hænge mig op på det, der er gæt. 

De bedste hilsner

Mads

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ret dyrt. Nogen klubber kan man få samlet ret til - ex gennem FIFA - gennem DBU under specielle formål - andre skal man ha direkte. Det er en dyr affære at få lov til alle klubbers logo og klubberne er krævende hvis nogen bryder ophavsretten

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 52
Fra  Dansk Kontorstole Forsyning Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Men altså hvis du f.eks. sælger trøjer må du vel gerne bruge deres logo ? 

Dankontorstole.dk - Gode kontorstole til erhvev og private med fri fragt og tilfredshedsgaranti.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)