Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selvstændig eller kontanthjælp

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er mentor for en ung fyr, som har udviklet et nyheds e-pinboard, som er poc testet. Han kan bare ikke åbne eget firma da han er på kontanthjælp, og ikke kan låne i banken. Han kan få et mikrolån, når han har sin første kunde. Men der er ikke nogen der vil købe hans produkt før han har et cvr nummer. Så hvad gør vi?

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tanja

Jeg ved ikke hvad e-pinboard og POC test er, men umiddelbart tænker jeg, at han skal nyde at han er forsørget, og dermed i ro og mag kan gøre sig klar til det store spring.

Og indtil han er klar til springe 100% ud som selvstændig (=droppe kontanthjælpen) bør han;

• fortsat forfine hans produkt (når han er igang og også skal tjene penge, vil han ikke have tiden til det)
• lære mest muligt om online markedsføring (SEO, PPC mv.)
• skrive verdens bedste forretningsplan (mest fordi det er en sund øvelse)
• kontakte mulige kunder (diskret) for at høre om de kunne være interesserede i at købe hans produkt når det er helt klar
• gratis hjælpe venner, bekendte eller aminoer mv. med diverse relevante services ... for at få erfaring fra den virkelige verden
• spare lidt op hver måned så han har lidt at starte op med
• sætte sig lidt ind i regnskab, love og regler (endelig ikke for meget, for så kommer han aldrig i gang!)
• +1000vis af andre ting jeg ikke lige kan komme i tanke om
• og så ellers bare springe ud i det!

Held og lykke herfra

Smile

Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes kun den mulighed, at tale med kontanthjælpskontoret og evt få deres tilladelse til feks at stifte en lille virksomhed som PMV http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html og forklare, at det er med henblik på at komme ud af kontanthjælp OG at det ikke tager hans tid om dagen overhovedet, så han er fuldt arbejdssøgende

Det er ikke let at få OK, men der står ikke noget i loven som forhindrer det, så længe det ikke på nogen måde tager hans kræfter og tid i forhold til at være fuldt til rådighed - og der vil ske en 100% lige modregning af indtægter i kontanthjælp. 

Jeg tror det bliver vanskeligt, men det er den eneste mulighed der er for at han kan få CVR. Ellers kan han jo lade andre sælge - ex du kunne jo ha CVR - men så bør der laves meget klare aftaler for hans rettigheder

Han skal være meget forsigtig med IKKE på nogen måde at gøre noget som kontanthjælp anser som snyd - så det skal ikke være noget som han i virkeligheden laver alt arbejdet med, og du så bare står som stråmand. Kontanthjælp er alvorligt og man skal være fuldt til rådighed og bruge sine kræfter på arbejdssøgning for at komme UD af kontanthjælpen. Det er også din vens mulighed - tag natarbejde - rengøring - 7-11 arbejde - nattevagter hvor som helst - hva som helst for at komme igang og UD af kontanthjælp. Så kan han lave CVR

Når jeg ser dit billede, og går ud fra i er jævnaldrene - så er det slet ikke en alder man skal være på kontanthjælp i ret længe - så start med det problem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for svaret

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)