Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kreditvurdering er faldet - hvorfor?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har netop fået et opkald fra en leverandør, der fortalte mig, at jeg skal betale kontant, da min kreditvurdering er B. Dette kom lidt som et chok for mig, da jeg ikke har og aldrig har haft noget udestående med nogen. Men hvad skyldes min forværrede kreditvurdering så - og lige så vigtigt; hvordan får jeg min A vurdering tilbage?

Jeg har drevet enkeltmandsvirksomhed i 8 år.

Jeg håber, nogen kan hjælpe. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Går ud fra du driver din virksomhed i selskabs form siden de kan se din kreditvurdering. Men det er vel heller ikke noget problem at betale kontant hvis du får noget kontantrabat som svarer til den kredit du tidligere har haft eller mere eller find en anden leverandør.

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver trådstarter jo at han har drevet enkeltmandsvirksommhed i 8 år.

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har jeg læst, men kan man ikke drive enkeltmandsvirksomhed i selskabs form? jeg har da 1 a/s og 2 Aps og der er kun mig !!!

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej enkeltmandsvirksomhed er en personlig virksomhed hvor du hæfter personligt, mens a/s og aps er selskaber hvor man ikke hæfter personlig. Det er to forskellige ting. 

Det lyder i hvert fald mærkeligt hvor de kender en enkeltmandsvirksomheds rating fra. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sidste er vi fuldstændig enige om derfor gik jeg også ud fra at det var et selskab siden der er nogen som kan set dette.

Det er jo ikke hæftelserne vi snakker om!! et a/s eller aps kan da stadig godt være enkeltmansvirksomhed

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Tilmeldt 12. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal i hvert fald som udgangspunkt ikke offentliggøre deres regnskab og dermed er der jo ingen der ville kunne se dem. Men selvfølgelig findes der altid en eller anden kreditvurdering af enhver virksomhed, som låner penge. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 12. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er jeg klar over.
Kan det i stedet være en anden leverandør, som uden at informere mig, har indberettet mig som dårlig betaler?
Det skulle dog undre mig meget, hvis det var tilfældet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Kristensen:
Det er jo ikke hæftelserne vi snakker om!! et a/s eller aps kan da stadig godt være enkeltmansvirksomhed
nej det er noget rod med terminolig. Enkeltmands VIRKSOMHED - netop virksomhed er dem med personlig hæftelse og nej du må bestemt ikke kalde et selskab for en enkeltmandsvirksomed under nogen omstændigheder - Faktisk kan en ApS ejer som glemmer at gøre det klart virksomheden drives som selskab risikere at få personlig hæftelse - selvom han skriver korrekt CVR nr. Henrik Koudahl, som ved hvad han taler om, (men desværre er forsvundet herinde) har kunne fortælle at han fik en ejer af ApS dømt til personlig hæftelse hæftelse fordi denne ved et køb ikke var tydelig at det var et ApS.

Så enkeltmandsvirksomhed er personlig - og et selskab er et selskab uanset man er alene direktør og eller ejer

I enkeltmandsvirksomhed er der ikke officiel ranking af kredit. Enten er det måske noget leverandøren hitter på, eller også må han vel kunne fortælle hvor den ranking kommer fra

Trådstarter - hør leverandøren hvor han mon har den kreditværdigheds ranking fra - dine regnskaber er ikke officielle - og eneste jeg kan tænke som har dem og KUNNE lave en kreditvurdering, ville være din bank, og det tror jeg ikke på - og du ved jo selv du ikke er i ribers og ikke har været trukket i retten som dårlig betaler, så det lugter lidt af misforståelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)