Det der oftest mangler er en markedsundersøgelse og en målgruppeanalyse - folk er simpelthen ikke dygtige nok til at undersøge om der er et marked og hvilke konkurrenter de er oppe imod - og derfor får de ikke tænkt over, hvordan de vil adskille sig fra deres konkurrenter, de får sig ikke sat ordenligt ind i, hvem deres målgruppe er og derfor ender de med at smide en masse markedsføringskroner lige i rendestenen. Når man spørger en ny iværksætter om, hvad hans målgruppe er, og svaret noget i dur med "alle der drikker vin", så ved man allerede der, at der er lang vej igen. |
Fashion-Seller:Det skyldes ofte, at mange følger det "gode" råd / det nye buzz word, som alle iværksættere benytter, nemlig eksekver. Men de glemmer det helt basale før eksekver, nemlig research!
Desuden har markedet for webshop udviklet sig meget de sidste 5 år. Idag åbner man ikke bare en webshop, hvis ik man besidder en vis form for know how om online marketing, eller har råd til at købe ekspertisen ude i byen! Jeg har faktisk skrevet et blogindlæg om, hvorfor folk bør åbne en webshop! Det handler mere om know how end det handler om $$$$
Min liste ville lyde sådan her:
- Research på online markedet generelt. Kig på konkurrenter og andre brancher. Vær objektiv
- Research på produkt
- Research på Seo
- Research på FB reklamer og Adwords
- Gå i tænkebox. Hvordan vil du skille dig ud?
- Reklame
- En skæv vinkle på omtale
- SEO
- FB reklamer og Adwords
- Andre former for reklame og omtale
Man kan ik stille det op, hvordan man skal gøre, når webshoppen er kommet online, hvis man ik har lavet sit forarbejde inden, at man valgte at starte den...Kunderne kommer ikke af sig selv, så hvis man ik yder, så kommer man aldrig til at nyde!
+1 - jeg er så enig! :)