Hej Kim,
Det må siges at være meget individuelt om man bør outsource arbejdet med SEO og AdWords, eller om det er noget man kan lave selv - i hvert fald i en opstartsfase. Du nævner at du havde godt fat i tingene for 5 år siden - men 5 år er altså meget lang tid i denne branche. Der er sket så meget, især i SEO-verdenen, og du vil derfor skulle bruge noget tid på at læse op igen. Det vil nok gå hurtigere for dig, end en komplet nybegynder, fordi du har haft med det at gøre før - men du skal være villig til at sætte dig ind i det igen på ny.
Jeg vil sige at det kommer an på mange forskellige ting. Dit budget, din villighed til at lære og til at gøre det selv, din flair for områderne, om du er interesseret i noget professionel hjælp af en dyr konsulent, eller billigere hjælp af en ung freelancer fra Amino og så meget mere. Det kan sagtens være at det er muligt for dig at gøre et ganske godt stykke arbejde selv, og et stykke arbejde der virker - men er din tid måske brugt bedre et andet sted? Fx der hvor dit speciale er. Kan det så bedre svare sig at hyre en professionel og få et bedre stykke arbejde end det du kan lave selv, og så fokusere mere på dit kerneprodukt i stedet?
I hvert fald skal du have en ting i mente. Medmindre du sætter dig utroligt godt ind i det nyere stof, og du laver et rigtig godt stykke arbejde, så vil en konsulent, hvis du senere vælger at hyre sådan en, højst sandsynligt lave det hele forfra. Så al den tid du investere i opstarten, kan du komme til at betale en konsulent/freelancer for at lave igen, hvis de har en bedre måde at gøre det på :)
Beklager, det blev et meget langt svar, uden direkte at svare. Er du interesseret i at læse mere om emnet, så skrev jeg for noget tid siden et blogindlæg om Google Adwords for små og mindre virksomheder.