Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til skrivning af faktura UDEN CVR nr.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg skal skrive en faktura på noget småt grafisk arbejde udført af mig som privat person.
Jeg har ingen virksomhed og har heller ingen planer om at ramme 50.000.

Hvordan skriver jeg en faktura som privat person til et firma, UDEN moms pålagt. og hvilke krav stilles der til hvad fakturaen skal indholde?
Jeg har en blå blok "dagskvitteringer" liggende, går ud fra den kan bruges?

Skal jeg selv indberette noget til skat eller skal virksomheden gøre det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John! Tak for det hurtige svar.

Betyder det at jeg ikke selv skal indberette noget til skat? Altså i denne sammenhæng er det virksomhedens ansvar at indberette min udbetaling?
og er det nødvendigt at skrive at momsen udgør 0,- kr?
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

det betyder det - du skal bare kontrollere at beløbet i selvangivelsen pt 12 er korrekt når den tid kommer, og vil du betale skatten løbende og undgå rente, kan du selv skrive det i forskud pt 12 (det er låst i selvangivelsen da det kommer auto fra arbejdsgiver - men åbent i forskud)

Nej du skriver bare dit CPR nr og pris og ikke noget om moms  så skal de vide det hos arbejdsgiveren med 0 moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Phoenixx Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Supplerende spørgsmål :)
Hvis man har solgt en opgave til eksempelvis 10.000,- men man selv har udgifter for 4000,- på opgaven. Hvad skal så opgives i rubrik 12?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Farganis:

Supplerende spørgsmål :)
Hvis man har solgt en opgave til eksempelvis 10.000,- men man selv har udgifter for 4000,- på opgaven. Hvad skal så opgives i rubrik 12?

Hvis der ellers er tale om en opgave der falder ind under honoraraflønning og kunden du har solgt til har indberettet det solgte beløb som b-indkomst (i dit eksempel 10.000 kr.)

Så skal du kontakte skat med dokumentation om at du har afholdt udgifter som relaterer sig det til netop den omsætning der er indberettet, og det vil være skat som ændrer der ændrer beløbet på din årsopgørelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Farganis:
Supplerende spørgsmål :)
Hvis man har solgt en opgave til eksempelvis 10.000,- men man selv har udgifter for 4000,- på opgaven. Hvad skal så opgives i rubrik 12?

Du kan ikke opgive noget i rubrik 12 - det skal din arbejdsgiver ha gjort - så der skal stå 10.000 kr automatisk - ellers skal du kontakte din arbejdsgiver og vil han ikke opgive det - så må du kontakte skat personligt, men det vil han, for ellers har han ikke fradrag og får bod.

Dine udgifter ved at udføre honorar jobbet er såkaldt "Andre udgifter ved erhvervelse af indkomst" og dem anfører du i rubrik 29 - og du gemmer dokumentation for udgifterne i 5 år hvis skat vil kontrollere (ex skal du ikke regne med mad osv dækkes)

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Phoenixx Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Dine udgifter ved at udføre honorar jobbet er såkaldt "Andre udgifter ved erhvervelse af indkomst" og dem anfører du i rubrik 29 - og du gemmer dokumentation for udgifterne i 5 år hvis skat vil kontrollere (ex skal du ikke regne med mad osv dækkes)

Jeg har ikke helt styr på hvor rubrikkerne ligger, men med rubrik 29 bliver udgiften vel stadig fratrukket i den personlige indkomst?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jep 29 er til udgifter i forbindelse med indtægter ved erhvervelse af personlig indkomst og i skat beskrives den som til f.eks. afskrivninger, tab ved salg af driftsmidler, erhvervsmæssig kørsel og andre udgifter i forbindelse med erhvervelsen af honoraret

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)