Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange Tak Amino-Folk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Dec 14
Indlæg ialt: 75
Fra  Universe of Games Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt godt gået Martin, jeg håber din succes forsætte med samme hastighed Wink

Hilsen Nikolaj

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

nielskvik:
Tja - jeg købte i 2009 / 2010 præcis en stikkers magen til på Ærø hos  WALLSTICKERS DK så som jeg ser det er det en copy-cat.

En hård anklage at komme med offentligt i et offentligt forum - og baseret på et forkert grundlag. 

Fordi du har købt lignende på Wallstickers.dk er det ikke ensbetydende med at han automatisk har overtrådt copyrights. 

Du skal ikke regne med at Wallstickers.dk designer alle deres produkter selv (om nogen?!). Jeg ved ikke om de overhovedet laver egne designs. 

Et eksempel kan du finde her: http://www.wallstickers.dk/wallstickers-med-mickey-mouse.html. 

Det er Disneyland, der har rettighederne til at bruge ordet "Disneyland". Det fandt rockgruppen "Disneyland after Dark" da også ud af da de blev slæbt i retten for at bruge det ord, så bagefter måtte de nøjes med at kalde sig DAD. 

Dette skal ikke ses som en anklage mod dem, du har nævnt. Slet ikke.

Min pointe er, at herfra kan jeg hurtigt konkludere at de ikke selv har lavet alle de designs de selv sælger. Det er så ikke ensbetydende med at de ikke har fået rettigheder til det hos Disney. Det ved jeg ikke. 

Ligesom din begrundelse med at du engang købte lignende stickers et andet sted ikke er ensbetydende med at nogen har gjort noget forkert. 

Der er mange af de designs, der er på både Wallartshop.dk og Wallstickers.dk, er verdenskendte og verdensklasse illustrationer, som du kan købe i webshops overalt i verden. 

Om der er royalties eller hvordan det fungerer ved jeg ikke, men min pointe er at du ikke bare lige kan smide "du er en copycat" med et argument, der ikke holder i retten. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke en anklage, min leverandør var så venlig at sende mig et billede at det jeg engang købte - så kan du jo selv dømme jvnf. artiklen i avisen.

Det er nok en underdrivelse at sige at min leverandør blev stik tosset da jeg gav ham linket.

 

 

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Måske er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen men hvis 2 forskellige laver præcis den samme stikkers må den ene vel kopiere den anden - eller har jeg helt tabt sutten ;)

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det har jo som sådan ikke noget med et fix og færdigt produkt som strømper der sælges alverdens steder, jeg tillader mig at sammenlige de tekster der er på de stikkers som al anden text skrevet af en forfatter, journalist osv. og her har jeg da den opfattelse at man ikke bare lige må kopiere det det - måske tager jeg fejl og så ser jeg gerne du retter mig :)


men hvis du ser på det billed der er i avisen og det billed jeg fik fra ham der i sin tid lavede den til mig ser de for mig ret ens ud ?


 

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg ikke var forvirret så er jeg det nu - er der 2 der hedder det samme ??

facebook.com/groups/365437846895532/ 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Super fed shop. Den får nogle ordre når mit nye hus er klar til indflytning :-)

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Niels

Dine beskyldninger må udelukkende stå for din egen regning, dog vil jeg for god ordens skyld kommentere på dem selvom jeg egentligt er imod mudderkastning på nettet, men når du fremsætter så grove forkerte beskyldninger ser jeg mig nødsaget til at svare på dem.

Den wallsticker kan du umuligt have købt hos wallstickers.dk - de har ikke de pågældende design og har aldrig haft det.

Du har derimod købt det over Facebook igennem en gruppe der udelukkende sælger wallstickers igennem Facebook (Men som fejlagtigt bliver forvekslet med wallstickers.dk) de har først for nylig oprettet en webshop hvor de sælger wallstickers også, en hurtig google søgning af dit postede billede viser at den pågældende webshop er oprettet  i Januar, 2015 - desværre har jeg hverken kunne finde et CVR-nr på hverken facebook eller hjemmesiden for at se hvornår virksomheden er startet, dog har jeg vil undlade at poste navnet her, da jeg ikke er ude på at hænge andre ud, forklaringen følger længere nede.

Det pågældende design er et gammelt Amerikansk ordsprog der er flere der har oversat til Dansk, du kan se at rigtigt mange Danske wallstickers firmaer har dette design i deres sortiment.

httteps://www.google.dk/search?q=i+vores+hus&biw=1536&bih=755&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OXH1VKyFCMnqatCagfgP&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ

Grunden til at mange af disse designs ligner hinanden med font og tekst er at præcist det design  indgår i flere designpakker man kan købe online, sådan er det i denne branche - mange firmaer har designs der ligner hinanden utroligt meget da disse indgår i færdiglavede pakker der kan købes.

Dog indgår hjerterne ikke i disse designpakker, og derfor har jeg heller ikke brugt dem i mit design.

Jeg er som sagt ikke ude på at hænge nogen ud, men jeg kan nu ikke lade være med at trække på smilebåndet når jeg efter at have set på den pågældende facebookside hvor mine billeder billeder hjemme fra mine forældres stue bliver brugt :)

Jeg er sikker på at der er plads til os allle sammen så længe vi bevæger os indenfor de juridiske og moralske spilleregler, og såfremt din leverandør mener jeg har kopieret et design som han har eneret på er han mere end velkommen til at kontakte mig enten herinde eller via mail.

Fortsat god dag

-Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm - så blev jeg det klogere - tak Martin.

Den gang jeg købte den stikkers var det af en fyr i samme landsby på Ærø som min moder boede i og hvor jeg boede i 70'erne. jeg købte den til mit "nye gamle" hus i 98 eller 99.

Jeg gik ud fra at en af ideerne med disse stikkers var at de var unikke og ikke metervare købt i fix og færdig løsninger, men her er jeg nu blevet klogere :)

wallstickers dk fandt jeg lidt sent ud af ikke bare er wallstickers.dk - jeg tog facebook gruppens navn for pålydende og først for sent fandt jeg ud af den anden hvilket jeg også skrev at jeg var blevet forvirret.


copy-cat kan opfattes positivt og negativt - men du skriver selv

Grunden til at mange af disse designs ligner hinanden med font og tekst er at præcist det design  indgår i flere designpakker man kan købe online "

og så er vel alle køberne copy-catter ;)

--

Afslutningsvis skal nævnes at jeg delte amino linket og artiklen i din lokal avis fordi jeg var og er imponeret over dit gåpå mod og din succes som jeg under dig godt, det var i forbindelse med denne deling jeg blev gjort opmærksom af en anden fb bruger på at det var den jeg engang havde.

Jeg vil give dig en uforbeholden undskyldning som jeg håber du vil tage imod hvis du føler at jeg har trådt dig over tæerne - det var ikke min mening ;)

--

Jeg har dog et spørgsmål, hvorfor laver du og I andre ikke jeres egne unikke personlige tekster og designs i samarbejde med kunderne - det må der da være et marked for :)



 

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vi taler om Copy-cat, så er der virkelig tale om kopiering, når WALLSTICKERS DK prøver at få det til at ligne wallstickers.dk. Jeg er ejer af wallstickers.dk, og lider under, at en anden (på facebook) prøver at ligne mig, ved at tage mit navn (dog uden punktum). 

Jeg kopierer intet ulovligt i min butik. Jeg har Danmark største udvalg af 4-farvede wallstickers bl.a. fra Roommates, som er producent af alle Disney Wallstickers. Roommates har samtlige licenser fra Disney, og alt foregår på ordentlig måde. 

Men man kan da sagtens finde - især kinesiske - kopier af de kendte licensprodukter. Dem sælger jeg ikke. 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)