Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassebeholdning, ikke medregnet tidligere (momses? salg?)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Virksomheden har ikke tidligere medregnet kassebeholdning i regnskab.

Kassebeholdningen formodes at stamme fra tidligere års salg - og bør vel derfor medregnes i dette års salg/omsætning? (modposten til kassebeholdning)

Når der nu er tale om en manglende registrering af en indtægt, bør der vel også afregnes salgsmoms? eller hvad siger I derude?

På forhånd tak

Klaus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har virksomhed så bogført salget Hvis slet ikke, så JA . så skal der ændres regnskab for tidl år - nyt salg skal ind mod kasse som modpost og ja der skal moms på hvis det er en momsregistreret og det skal efterindberettes - no doubt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i bruger et regnskabspogram så er kassebeholdningen medgået som privat hævning, hvad det skal være når alt stemmer. men skal ikke medgå som salg eller moms eller andet. Kassebeholdning er likviditet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Hvis i bruger et regnskabspogram så er kassebeholdningen medgået som privat hævning, had det skal være når alt stemmer men skal ikke medgå som salg eller moms eller andet. Kassebeholdning er likviditet.

rent gæt - trådstarter skriver jo at KASSEBEHOLDNINGEN FORMODES AT STAMME FRA TIDL SALG læs tråden inden du svarer . JA kasse beholdning er likviditet men der skal jo ligesom opstå af noget ikke? Er det private indskud er det andet men er det fra salg så er dit svar i skoven

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give kah ret, hvis formodningen omvendt kommer fra, at det "må være".salg. Man kan også have noget mellemregning, man ikke lige har tænkt over, og det kan være en blanding. Man bør selvfølgelig kunne få det afklaret ved at se tidligere års regnskaber. Få evt. en professionel til at optrævle det. Er det et stort beløb, kan det jo svare sig, hvis han/hun finder ud af, at (en god del af) det er mellemregning / inskud og dermed beskattet.

Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Og tak for jeres svar!

Jeg har selv haft tanken omkring mellemregning - men virksomheden mener ikke at der kan være private indskud ind over. Strukturen er således:

Der opgøres salg via regningsblokke. Summen af disse anføres som omsætning.

Kunderne betaler enten senere via bankoverførsel eller kontant enten via dankort eller kontanter. Kontanter indbetales efterfølgende i banken (i store bunker)

I 2013 matchede summen af regningsblokke med indbetalingerne i banken - fratrukket nogle få debitorer.

I 2014 overstiger indbetalinger i banken salget via regnskabsblokke. Ved nærmere gennemgang ses en større kontantindbetaling i starten af året, hvor salget umuligt kan stamme fra indeværende år. Virksomhed informerer om, at de nok har haft en større kontantbehold liggende ved nytår. Beløbet var ikke med i sidste år regnskab.

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvordan har virksomhed så bogført salget Hvis slet ikke,

Hvis der er udstedt en faktura i et regnskabsprogram er salget og momsen for den sags skyld formentlig medtaget som salg samt momsafregning og så er der måske en skyldig faktura som ikke er udlignet.

Så er der vel en bogholder som har glemt at bogføre kasse beholdningen :)

Eller tager jeg helt fejl i mine antagelser

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Ingen udstedelse af fakturaer i regnskabsprogram, og dermed ingen åbne fakturaer - der anvendes regnskabsblokke. Regnskabsblokkene modtages ved periodens slutning - der kan mangle en regnskabsblok - mangler en sikkerhed for dette.

Bogholder ønsker netop at bogføre kassebeholdningen - se tråd.

mvh

Klaus

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus,

det lyder som noget være rod, som I bør bruge nogle ressourcer på at få på plads.

I er pligtige til at føre et dagligt kasseregnskab.

Det kan ikke understreges nok, at I skal have nogle klare procedurer på plads og I må aldrig komme i en situation, hvor der kan opstå tvivl om hvorvidt der mangler en regnskabsblok.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok, det havde jeg jo nok overset, så du har ret

Med hensyn til Stigs kommentar giver jeg ham ret og  jeg har en kammerat som også brugte regnings blokke og halvdelen af siderne brugte han som kladde papir så de manglede jo ved årsafslutningen

Så tog skat gennemsnittet af de bilag som eksisterede og gange op med dem som manglede

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)