Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette fusk?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg skriver her fordi jeg mistænker at en kunde jeg har arbejdet for, er en fusker.

Jeg er ikke særlig stærk juridisk eller økonomisk, og er interesseret I jeres holdning.

Firmaet var et ApS og en IT startup der havde en investor (som også var direktør). Jeg har leveret en måneds arbejde (arbejdet hos dem på deres kontor), men de kunne ikke betale til tiden.

Efter flere rykkere, og en dag inden min faktura ville skulle meldes videre til fogedretten, erklærede firmaet sig selv konkurs, og senere blev hele projektet opkøbte af samme mand (direktøren), af et af hans andre firmaer på samme adresse. Direktøren (som også var investoren) havde lagt cirka en halv million i projektet, som efter hans eget udsagn, var blevet brugt op og grunden til konkurs.

Det beløb som firmaet blev opkøbt af, er så konkursboets eneste aktiver, som skal fordeles ud til de kreditorer konkursboet har haft. Overraskende nok er der kun 2 kreditorer; mig (med et beskedent beløb for en måneds arbejde), og et andet selskab med et latterligt højt krav (nær en million), som er ejet af...investoren (dette firma ligger på hans hjemmeadresse og har kun ham som ansat).

Det jeg mistænker, er at investorens "investering" på ca. en halv million er kommet med på listen over passiver for firmaet, og den meget høje gæld til dette "andet selskab" dermed er investorens måde at få højeste dividende for konkursboets aktiver (og sikre at jeg får en meget lille dividende), og samtidig prøve at få dækket noget af hans halv million investering som ellers skulle være opbrugt på lønninger/husleje/osv.

Hvis man investerer en halv million i et projekt, så kan man vel ikke få den tilbage igen, ved at lave den om til en af virksomhedens passiver? Firmaet er derudover blevet vurderet til 0kr, inden det blev opkøbt af ham selv.

Ved ikke om det jeg har skrevet giver meget mening, men jeg syntes det virker mærkeligt, og kan desværre ikke få svar fra advokaten der behandler konkursboet (da han siger jeg skal anskaffe mig min egen advokat og ikke vil svare på mine spørgsmål til de høje passiver). 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gab. Det lyder fusket og i al fald uetisk. Uanset hans firmacirkus, har han jo fået lavet et stykke arbejde af dig, som han bør betale for. Hvis beløbet er stort nok, synes jeg alligevel du skal lade det gå til inkasso - måske kan du sælge kravet til et inkassofirma. Selvom firmaet er konkurs, kan der jo stadig være penge i det. Hvis konkursen er fingeret, er dem måske ovenikøbet ulovlig. Well, hvis beløbet er ret småt, må du tage det som en oplevelse og derved være blevet en erfaring rigere. 

Altså: Hvis du ikke lader den ligge, så overgiv den til andre og håb det bedste. Nyd derefter forår og weekend osv.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det lyder meget som fusk! Især at han selv har "solgt" til det firma som er gået konkurs nu.... Han er altså både sælger og køber i eget firma...

Spørg en advokat til råds. De må kunne rådgive dig gratis, og evt. tage sagen senere, hvis de mener der er noget at hente.

Har du fået papirer fra kurator? horfra du har alle de oplysninger? Dem må du kunne give til din egen advokat, og de kan så se om der er belæg for fusk i denne sag. Det er heller ikke helt ligemeget om hans firma er aps eller enkeltmands eget osv.

Få det tjekket!

Har selv været der og tabt over 250.000kr. i mit malerfirma så kender til din frustration!

Held og lykke.

Mvh
Michael Haahr

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig med de to andre. Alternativt smid den på Agera, og find en til at hjælpe dig. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er blevet taget i enden ... pengene er sikkert over alle bjerge når/hvis engang du får en sag igennem.

Jeg kan anbefale Jacob Rue http://www.rue.dk han hjalp mig i en lignende sag.

Tilmeldt 25. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det gået siden? Har du lagt sagen bag dig eller valgt at lægge sag an mod "fuskeren"?

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.byplakat.com Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder helt klart som fusk.

Da du selv skriver du ikke er stærk juridisk vil min klare anbefaling være, at få prof hjælp i sådanne sager!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)