Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Autobutler, Agera og lign. virksomhedstyper - RFQ

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino.

Min ven og jeg roder med en tanke omkring, at stifte en virksomhed med lignende forretningsmodel (RFQ)

Jeg mangler lidt viden omkring hvordan og hvorledes denne type virksomhedsform fungerer.

Betaler kunden til Agera/Autobutler, som efterfølgende betaler deres samarbejdspartner (3. parts virksomhed) - eller foregår betalingen direkte mellem en given samarbejdspartner og kunden, som i første omgang kontaktede Agera/autobutler.

Hvad er de umiddelbare største ulemper ved en RFQ-virksomhed?

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det lyder spændende; hvilken branche overvejer I at starte i? 

Der er ikke en 100 % fastlåst måde at dyrke en rfq-forretning. Typisk foregår det dog på følgende måde:

Kunden går ind på din side, indtaster sine oplysninger og bliver efterfølgende kontaktet af 3 af jeres samarbejdspartnere. Én af disse samarbejdspartnere laver da en aftale med kunden, som er uden for dine hænder. Din opgaver stopper så at sige, når du har fået leadet overdraget til 3 partnere. 

Dine samarbejdspartnere har du enten en "abonnement-aftale" med, således at de betaler et fast beløb pr måned/år for at kunne byde på emner, eller en "klippekortsløsning" med hvor de enten betaler for at kontakte dit lead eller for, i sidste ende, at vinde leadet. 

Ift. ulemper ved RFQ-tjenester afhænger det lidt af, hvilken branche du starter I. 

Hvis det er en konservativ branche, der ikke er vant til fornyelser, kan der godt være svært at tiltrække partnere til siden. 

Hvis det er en branche hvor det er vigtigt at tilbudene skal gælde lokalt, er det vigtigt at I dækker hele Danmark. 

Som jeg ser det, er der stadig et stort marked for RFQ-tjenester; det handler bare om, hvad du har I tankerne.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)