Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Præmier og frivilligt arbejde.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Jeg skal afholde nogle events hvor folk betaler et beløb for at deltage, hvor det så går til lokaler og præmier og andre udgifter der forekommer. Jeg holder det som event under min egen enkeltmandsvirksomhed, og hertil har jeg 2 spørgsmål jeg håber at få svar på.

1. Vinderne af konkurrencerne vinder en pengesum. Jeg kunne, efter hvad jeg har læst mig frem til, oplyse under event'et og på hjemmesiden at vinderen selv står for at oplyse pengepræmien til skat på deres selvangivelse. Er det noget jeg kan gøre, eller skal jeg selv oplyse det nogle steder?

Som underspørgsmål til ovennævnte vil jeg så høre hvordan "præmien" bogføres i dinero.

2. For at få event'et på banen uden det bliver alt for dyrt for deltagerne ved jeg at til andre events bruger de frivilligt arbejde. Jeg har folk der gerne vil arbejde frivilligt i de forskellige weekender hvor even'et bliver afholdt, men hvordan gør jeg helt præcist for at følge bogen - Kan jeg lave en "kontrakt" hvori der står de arbejder frivilligt, eller hvordan gør jeg det rigtigt?

Håber der er nogle kloge hoveder der ude, og på forhånd tak!

Mvh
Martin Fjord

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - her tror jeg der er ganske specielle regler for afholdelse af konkurrencer med kontant / værdi  præmie - og forskel på godkendt spil/lotteri og ikke. Hvis det er godkendt skal du inden udbetaling fratrække 15% men her hvor du henvender dig til en begrænset kreds er jeg ganske så sikker på, at gevinsten er personlig skattepligtig og fra CVR som din personlige virksomhed - til privat personer på, at du skal indberette det som personlig indkomst til skat - (værdien af præmien for hver CPR person der vinder)

Havde det været en lukket forening - f.eks. en akvarieforening hvor medlemmer spiller banko om små præmier var den gået, men ikke som registreret virksomhed der udlodder egentlige præmier i såkaldt ikke godkendt lotteri.

Ellers kunne vi jo "lønne" vore ansatte ved at trække lod på skift mellem del om en god præmie skattefrit - og den går ikke

Læs selv mere http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788633 

2 - Det går nok - du skal kunne vise at de arbejder gratis / frivilligt - og at det ikke ligner almindeligt arbejde over længere tid - ha evt en logbog der viser hvem der er hvor og hvornår - Det skal ikke være modtagere af ydelser som dagpenge, kontant hjælp eller andet-  men ellers TROR jeg ikke der sker spor ved en enkelt da at få hjælp af vennerne - Andre må korrigere mig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mange tak for svarene! De frivillige er blandt venner, som skal hjælpe med at sætte diverse borde,stole og give armbånd på deltagerne, og derudover at holde lidt øje under event'et.

Det eneste problem jeg tænker lidt over et min alder? Jeg har været "medarrangør" før sammen med andre hvor alt gik perfekt, hvor jeg nu står for det hele selv. Jeg er 17 år og har drevet mit firma snart halvandet år, og vil det have nogle problemer i forhold til leje af lokaler osv.?

Mvh
Martin Fjord

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Fjord Tarbensen:
Jeg er 17 år og har drevet mit firma snart halvandet år, og vil det have nogle problemer i forhold til leje af lokaler osv.?
ja hvis du lejer som firma uden at ha firma - så er det jo ikke lovligt - da du jo ikke kan forpligte dig - ikke må stifte gæld, men har du dispensation fra statsamtet er det ikke et problem http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

ellers vil det da kuunne gi problem som i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har Dispensation fra statsamtet, det fik jeg i 2013 hvorefter jeg blev godkendt med cvr d. 1. Januar 2014. Siden der har jeg drevet virksomhed, hvortil jeg vil holde event'et under. Men jeg tænker nærmere omkring hæftelser omkring når jeg lejer lokaler osv. når jeg er under 18.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Fjord Tarbensen:
Jeg har Dispensation fra statsamtet, det fik jeg i 2013 hvorefter jeg blev godkendt med cvr d. 1. Januar 2014. Siden der har jeg drevet virksomhed, hvortil jeg vil holde event'et under. Men jeg tænker nærmere omkring hæftelser omkring når jeg lejer lokaler osv. når jeg er under 18.
hvis du lejer i dit CVR så hæfter det/du = de som garanterer for dig (dine forældre formentlig) - Det kan tænkes en udlejer ikke kan li dispensation, men da dine forældre jo garanterer for dig, så er du fuldt i stand til at leje - hvis de ellers vil udleje - Dine forældre hæfter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)