Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår/hvordan skal vi gemme kundeoplysninger uden at skabe fejl i systemet?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

I vores webshp, alle varer og brugeroplysninger for en ordre er relateret i databasen til en cookie i brugeren's browser.

Vi har en kontaktoplysninger side hvor kunden opfylder navn, adresse osv. Vi har bestemt at vi skal altid gemme hvad felterne indeholder når kunden forlader siden, uansat hvis alle felter er udfyld. Men kunden kan kun gennemføre ordren hvis de udfylder de obligatoriske felter.

Det ser ud som der skaber problemer hvis kunden har siden åbnet i 2 tabs i browseren. De kan udfylde deres kontaktoplysninger i tab 1, fortsætte til betaling og lige før de betaler de kan lukke tab 2 som har tom felter. Så bliver alle tom felter gemt til databasen (adresse, by, osv.) for deres ordre, og det betyder betalingsiden i tab 1 fejler fordi kunden har ikke en gyldig adresse.

Vi har diskuteret nogle løsninger på denne problem. Først, vi kan begrænce vores gem funktion til at gemme kun hvis alle obligatoriske felter er udfyld ligesom adresse, postcode, by. Men lad os kikke på denne eksempel: Kunden skriver følgende oplysninger

  1. Name: John Doe
  2. Address: Example str1
  3. City: London
  4. Postcode : xyz
  5. Country: UK
  6. Phone: 1111111

Bageefter, de udfylder kun de obligatoriske felter, og resten bliver tomt:

  1. Name :
  2. Address : Test str2
  3. City: Paris
  4. Postcode: abc
  5. Country :
  6. Phone :

I denne situation, vi overskriver kun en del af kundeoplysningerne og databasen indeholder:

  1. Name: John Doe
  2. Address: Test str2
  3. City: Paris
  4. Postcode : abc
  5. Country: UK
  6. Phone: 1111111

Det er forkert og kunden har ingen ide hvorfor deres oplysninger er forkert i vores system. 
En anden løsning kunne blive at gemme oplysningerne kun hvis ALLE felter er udfyld, men så vi kan have en situation hvor kunden opfylder alle felter undtagen en, og så næste gang de kommer til kontaktoplysninger siden, de skal udfylde alle felter forfra.

Hvordan er det bedste måde at løse denne problem? Hvilke løsning er bedst for kunden og skaber mindre fejl i systemet?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)